Nissan postavil svoj úspech v posledných rokoch na crossoveroch. Z Qashqaia či Juke sa stali doslova bestsellery. To ale japonskej automobilke nestačí. Postaví medzi ne ďalší globálny model, avizovaný rovnomennou štúdiou Kicks z roku 2014. Tá sa predstavila na autosalóne v Sao Paule. V prvej vlne sa totiž dostane k juhoamerickým zákazníkom. Vyrábať sa bude v mexickom závode Aquascalientes a neskôr v brazílskom Riu de Janeiro. Rozmermi mieri presne medzi menší Juke a väčší Qashqai.
Na dĺžku má 4 295, na šírku 1 760 a na výšku 1 590 mm. To znamená, že Kicks je o 150 mm dlhší ako Juke, ale o 85 mm kratší ako Qashqai. A to platí aj o rázvore s hodnotou 2 610 mm, ktorým stráca na Qashqai 35 mm, ale poráža Juke o 80 mm. Dizajnom hrá na emócie aktívnym ľuďom žijúcim vo veľkých mestských aglomeráciách. Ide teda o jasný mestský crossover, i keď jeho účinkovanie v teréne nemusí byť vylúčené. O pohone 4×4 sa však zatiaľ iba špekuluje. No nie je žiaden technologický dôvod, prečo by mal ostať mimo hry.
Zo štúdie si Kicks požičal svieži vzhľad. Ostala mu predná maska V-motion, plávajúca strecha, zatmavené stĺpiky aj možnosť dvojfarebného laku karosérie. Svoje svaly napína bohato dimenzovanými blatníkmi a výraznou plastovou ochranou podvozka. Mladšia klientela má tiež oceniť veľký vnútorný priestor. Na zadných sedadlách dostanú cestujúci dokonca rekordnú priestorovú rezervu na nohy a napriek klesajúcej streche vraj aj dostatok miesta nad hlavou. Zaujímavé ale je, že Kicks má byť lacnejší ako menší Juke.
Čiastočne aj vďaka nižším výrobným nákladom. Na výbave sa totiž rozhodne nešetrilo. Tá ide ďaleko nad lowcostové modely typu Renault Duster. Nissan hovorí, že Kicks je stavaný pre ľudí, ktorí majú hlad po technológiách. Takže na palubnej doske nájdeme 7-palcový dotykový monitor, veľký farebný LCD displej v prístrojovom paneli a k tomu celý rad bezpečnostných vychytávok. Napríklad systém Moving Object Detection, ktorý monitoruje vozidlá vďaka štyrom kamerám v rohoch a informuje vodiča o hroziacom nebezpečenstve.
Nechýba teda ani zobrazenie okolia Arround View Monitor. Navyše Kicks prekvapuje kvalitou materiálov, úrovňou dizajnu palubnej dosky a dokonca športovým splošteným volantom. Štýl bude teda jeho silným tromfom. O motoroch ale zatiaľ Nissan mlčí. Pravdepodobne však využije paletu agregátov menšieho Juke, čo znamená dve atmosférické jednašestky s výkonom 69 alebo 86 kW, preplňovaný agregát 1,2 TCe (85 kW) od renaultu a diesel 1,6 dCi, ktorý ponúka 81 kilowattov. Pohon oboch náprav nie je potvrdený. Počítať však máme s automatickou prevodovkou CVT.
Nový Nissan Kicks sa dostane v auguste najprv na brazílsky trh, potom prídu na rad ďalšie krajiny Latinskej Ameriky vrátane Mexika a následne ďalších osemdesiat trhov po celom svete. Chýbať medzi nimi nebude ani Európa. Vyzerá to ale tak, že najskôr v budúcom roku.