Ford Ka+: 'Indická Fiesta' mieri do Európy. Chce podkúriť Sanderu.

Lowcostové modely sú v kurze. Kariéru na nich postavila napríklad rumunská Dacia. A teraz sa o slovo hlási Ford. Jeho nový Ka+ by mal byť súperom Sandera či Opelu Karl. Priaznivú cenu má sprevádzať slušná výbava. Na Slovensko sa však Ka+ na rozdiel od Českej republiky nedostane.

10.06.2016 06:00
debata
Ford Ka sa predstavil v Brazílii a v Indii už... Foto: Ford
Ford Ka+ - 2016 Ford Ka sa predstavil v Brazílii a v Indii už pred dvoma rokmi. Päťdverový model má na rozdiel od svojich štýlových predchodcov zaujať najmä úžitkovými vlastnosťami, aj keď na malom formáte.

Ford Ka, vyrábaný od roku 2009 v spolupráci s Fiatom v Poľsku, je v Európe už dávno minulosťou. Dvojča talianskej a mimoriadne úspešnej päťstovky na zákazníkov jednoducho nezabralo. Ford to však segmente malých áut celkom nezabalil. Už pred takmer dvoma rokmi uviedol v Brazílii novú generáciu Ka, tentoraz na vlastnej platforme. A to s piatimi dverami, ktoré pôvodné Ka nikdy nemalo. Medzičasom, a to aj v podobe sedanu Figo, putovala lowcostová novinka aj do Indie, pričom v oboch krajinách sa aj vyrába. A teraz dozrel čas na Európu.

Ford Ka zmenil názov na Ka+, to aby bolo jasné, že nejde o ideového nástupcu prvých dvoch generácií, ktoré si zakladali na dizajne a štýle, ale o praktický 5-dverový model, ktorý chce ponúknuť vynikajúcu cenovo-hodnotový pomer. Nečakajte teda úplného trpaslíka. Ka+ má na dĺžku 3 929 mm, čo je len o 40 mm menej v porovnaní s Fiestou. A pritom majú zhodný rázvor 2 489 mm, čo prezrádza, že platforma Ka+ je zhodná práve s týmto globálnym modelom. V porovnaní s ňou ale ťaží z výšky až 1 524 mm, čo je o 20 mm viac. Tento bonus sa postaral o relatívne priestranný a vzdušný interiér a kufor s objemom 270 litrov.

Novinka pochádzajúca z Indie je v porovnaní s... Foto: Ford
Ford Ka+ - 2016 Novinka pochádzajúca z Indie je v porovnaní s Fiestou kratšia o 40 mm, rázvor náprav 2 489 mm je však identický. Bojovať by mala s Daciou Sandero alebo Opelom Karl.

Máme tu teda recept podobný Dacii Sandero. Ford chce však zaujať aj výbavou. V Európe bude na rozdiel od Brazílie a Indie v sérii manuálna klimatizácia, rozhranie Sync prvej generácie s bluetooth a hlasovým ovládaním, elektrické predné okná a vonkajšie spätné zrkadlá a dokonca asistent rozjazdu do kopca, teda prvky, ktoré sú v Dacii zväčša len za príplatok alebo v najvyšších stupňoch vybavenia. Dopriať si tiež môžete vyhrievanie predných sedadiel, tempomat, automatickú klimatizáciu, parkovacie senzory či 15-palcové hliníkové disky. A Ka+ sa nemusí hanbiť ani za dizajn palubnej dosky, ktorý nie je až tak vzdialený Fieste. Lacný korienok sa prejavuje len na použití tvrdých plastov.

Interiér využíva lacnejšie plasty ako Fiesta.... Foto: Ford
Ford Ka+ - 2016 Interiér využíva lacnejšie plasty ako Fiesta. Dizajnom ale nie je jej palubná doska príliš vzdialená. To platí aj o solídnom vybavení.

Podobne je to s exteriérom, kde Ka+ nemôže celkom súťažiť so štandardnými modelmi Fordu, ale rozhodne nejde ani o auto, ktoré by ste mali problém vytiahnuť z garáže. Predná maska jasne odkazuje na príslušnosť k značke a efektné sú aj predné svetlá. Nízka cena má byť tiež výsledkom nízkych výrobných a logistických nákladov. Ka+ bude preto produkovaná aj pre európske trhy výlučne v Indii a ponúkne jediný motor a prevodovku. Trojvalca sa báť však nemusíte. Pod prednou kapotou pracuje atmosférický 4-valec 1,2 Ti-VCT s variabilným časovaním sacích aj výfukových ventilov. Ten je naladený buď na 52, alebo 63 kilowattov. Krútiaci moment má 105, respektíve 112 Nm.

Bonusom Ka+ je výška až 1 524 mm, z ktorej ťaží... Foto: Ford
Ford Ka+ - 2016 Bonusom Ka+ je výška až 1 524 mm, z ktorej ťaží najmä interiér. V kufri je 270 litrov pre batožiny.

S predným náhonom je motor spojený výlučne 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. S v Indii ponúkaným dieselom Ford na starom kontinente nepočíta. V tomto smere je teda rumunský konkurent o čosi štedrejší, nehovoriac o novej robotizovanej prevodovke Easy-R. Ani dynamikou Ka+ neočarí. Akcelerácia na stovku bude základnej verzii trvať 15,3 sekundy a maximálka presiahne diaľničný limit len o symbolických 29 km/h. Všetko by ale malo kompenzovať slušné vybavenie a najmä cena. Paradoxne, tou však Ka+ neomráči, aspoň nie to českou, kde je už možné novinku objednať.

Silnejšia z dvoch verzií stojí totiž 288 900 Kčs, čo je 10 690 eur. Možno aj preto sa slovenský importér rozhodol Ka+ u nás na trh neuviesť.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 3 929
Šírka (mm) 1 695
Výška (mm) 1 524
Rázvor náprav 2 489
Objem kufra/nádrže (l) 270/-
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1009

Technické údaje

Motor 1,2 Ti-VCT 1,2 Ti-VCT
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 196 1 196
Max. výkon (kW/ot.) 52/6 000 63/6 300
Max. krút. moment (Nm/ot.) 105/4 000 112/4 000
Prevodovka 5M 5M
0 – 100 km/h (s) 15,3 13,3
Max. rýchlosť (km/h) 159 169
Spotreba na 100 km (l) 5,0 5,0
Ford Ka+ - 2016
Ford Ka+ - 2016
+15Ford Ka+ - 2016

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Ford Ka+
Články podľa značiek