McLaren 570GT: Gran Turismo z Wokingu dostalo druhý kufor

Na stovku zrýchľuje za úžasných 3,4 sekundy. Tentoraz z vás však nevytrasie dušu a nezničí ani vaše ušné bubienky. Civilná verzia päťstosedemdesiatky s prívlastkom GT je jednoducho stavaná aj pre bežný život.

20.06.2016 06:00
debata
McLaren 570GT ostáva stále superšportom.... Foto: McLaren
McLaren 570GT - 2016 McLaren 570GT ostáva stále superšportom. Prináša však viac pohodlia a menej hluku. V sérii je panoramatická strecha aj tichšie pneumatiky so systémom Pirelli Noise Cancelling System.

Britský výrobca superšportov šliape na plné obrátky. Len vlani uviedol na trh päť nových modelov. Od hyperšportu McLaren P1 GTR cez 570S Coupé a 540 C Coupé až po skutočný klenot, odľahčené kupé McLaren 675LT. A jeho ofenzíva pokračuje. V tomto roku pribudol v portfóliu roadster 675 LT a najnovšie aj McLaren 570GT. A ten je pomerne veľkým prekvapením. Pôvodne sa totiž v modelovom rade Sport Séries očakával roadster. Ten však príde na rad až budúci rok. Namiesto neho dostala prednosť „civilná“ verzia GT, teda Gran Turismo.

Raritou je druhý batožinový priestor s objemom... Foto: McLaren
McLaren 570GT - 2016 Raritou je druhý batožinový priestor s objemom 220 litrov. Prístup doň zabezpečuje do boku výklopné okno. Celkovo tak nové GT odvezie slušných 370 litrov.

Tá síce nerobí žiadne kompromisy v dynamike, no prináša podstatne vyšší komfort. Začína sa to už mäkším naladením podvozku, ktorý sa dokáže vyrovnať s nekvalitným asfaltom. Tuhosť predných tlmičov bola znížená o 15 a zadných o 10 %. Menej ostrý je aj prevod riadenia. Nový tlmič výfuku sa zas stará o prijateľnejšiu akustiku, ktorá by vás nemala obťažovať ani na dlhých cestách. V kabíne nájdeme kožené čalúnenie, elektricky nastaviteľné sedadlá, parkovacie senzory, jemnejšie zatváranie dverí a výkonnú audiosústavu Bowers & Wilkins.

Interiér je tichší a má bohatšie vybavenie. Foto: McLaren
McLaren 570GT - 2016 Interiér je tichší a má bohatšie vybavenie.

A to si so sebou môžete zobrať viac batožiny. Nad centrálne umiestneným motorom totiž pribudol druhý batožinový priestor s objemom 220 litrov. Nie je to veľa, ale v triede superšportov ho iste oceníte. Najmä ak uvážime, že štandardná verzia disponuje iba 150 litrami. McLaren hovorí o svojom najpraktickejšom modeli. Prístup do zadného kufra zabezpečuje výklopné zadné okno so špeciálnou úpravou, ktorá odráža slnečné žiarenie. To isté platí o štandardne dodávanej panoramatickej streche presvetľujúcej interiér.

S výkonom vo Wokingu neexperimentovali.... Foto: McLaren
McLaren 570GT - 2016 S výkonom vo Wokingu neexperimentovali. Zákazníci dostanú rovnakých 419 kilowattov azo známeho 3,8-litrového 8-valca dopovaného dvojicou turbodúchadiel.

S výkonom vo Wokingu neexperimentovali. Zákazníci dostanú rovnakých 419 kilowattov a 600 Nm krútiaceho momentu zo známeho 3,8-litrového 8-valca dopovaného dvojicou turbodúchadiel. Tie smerujú výlučne k zadným kolesám cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Nárast hmotnosti (1 350 kg) v porovnaní s verziou 570S sa prejavil len na symbolickom zhoršení dynamických parametrov. GT šprintuje na stovku za 3,4 sekundy, čo je len o dve desatiny dlhšie. Na dvojstovku mu to ale trvá rovnako úžasných 9,8 sekundy. Maximálna rýchlosť 328 km/h ostala bez zmien.

Na ceste držia 570GT špeciálne pneumatiky Pirelli P Zero s patentovaným systémom Pirelli Noise Cancelling System, ktoré znižujú hlučnosť o tri decibely. Za príplatok však McLaren obuje predné 19– a zadné 20-palcové disky okruhovými plášťami P Zero Corsa. Novinka príde na trh koncom roka. Vo Veľkej Británii štartuje cenou 154 000 libier, čo je približne 202 000 eur. V porovnaní s McLarenom 570S tak zaplatia zákazníci za vyšší komfort asi o 12 000 eur viac.

McLaren 570GT - 2016
McLaren 570GT - 2016
+31McLaren 570GT - 2016

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #McLaren
Články podľa značiek