Britský výrobca superšportov šliape na plné obrátky. Len vlani uviedol na trh päť nových modelov. Od hyperšportu McLaren P1 GTR cez 570S Coupé a 540 C Coupé až po skutočný klenot, odľahčené kupé McLaren 675LT. A jeho ofenzíva pokračuje. V tomto roku pribudol v portfóliu roadster 675 LT a najnovšie aj McLaren 570GT. A ten je pomerne veľkým prekvapením. Pôvodne sa totiž v modelovom rade Sport Séries očakával roadster. Ten však príde na rad až budúci rok. Namiesto neho dostala prednosť „civilná“ verzia GT, teda Gran Turismo.
Tá síce nerobí žiadne kompromisy v dynamike, no prináša podstatne vyšší komfort. Začína sa to už mäkším naladením podvozku, ktorý sa dokáže vyrovnať s nekvalitným asfaltom. Tuhosť predných tlmičov bola znížená o 15 a zadných o 10 %. Menej ostrý je aj prevod riadenia. Nový tlmič výfuku sa zas stará o prijateľnejšiu akustiku, ktorá by vás nemala obťažovať ani na dlhých cestách. V kabíne nájdeme kožené čalúnenie, elektricky nastaviteľné sedadlá, parkovacie senzory, jemnejšie zatváranie dverí a výkonnú audiosústavu Bowers & Wilkins.
A to si so sebou môžete zobrať viac batožiny. Nad centrálne umiestneným motorom totiž pribudol druhý batožinový priestor s objemom 220 litrov. Nie je to veľa, ale v triede superšportov ho iste oceníte. Najmä ak uvážime, že štandardná verzia disponuje iba 150 litrami. McLaren hovorí o svojom najpraktickejšom modeli. Prístup do zadného kufra zabezpečuje výklopné zadné okno so špeciálnou úpravou, ktorá odráža slnečné žiarenie. To isté platí o štandardne dodávanej panoramatickej streche presvetľujúcej interiér.
S výkonom vo Wokingu neexperimentovali. Zákazníci dostanú rovnakých 419 kilowattov a 600 Nm krútiaceho momentu zo známeho 3,8-litrového 8-valca dopovaného dvojicou turbodúchadiel. Tie smerujú výlučne k zadným kolesám cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Nárast hmotnosti (1 350 kg) v porovnaní s verziou 570S sa prejavil len na symbolickom zhoršení dynamických parametrov. GT šprintuje na stovku za 3,4 sekundy, čo je len o dve desatiny dlhšie. Na dvojstovku mu to ale trvá rovnako úžasných 9,8 sekundy. Maximálna rýchlosť 328 km/h ostala bez zmien.
Na ceste držia 570GT špeciálne pneumatiky Pirelli P Zero s patentovaným systémom Pirelli Noise Cancelling System, ktoré znižujú hlučnosť o tri decibely. Za príplatok však McLaren obuje predné 19– a zadné 20-palcové disky okruhovými plášťami P Zero Corsa. Novinka príde na trh koncom roka. Vo Veľkej Británii štartuje cenou 154 000 libier, čo je približne 202 000 eur. V porovnaní s McLarenom 570S tak zaplatia zákazníci za vyšší komfort asi o 12 000 eur viac.