Divízia Polestar šliape na plné obrátky. Za posledný rok prišla s ostrými verziami modelov V40, S60, V60 a XC60. A teraz predstavuje vrchol svojej ponuky. Luxusné SUV XC90 Polestar. Do parády si celkom pochopiteľne vzala najvýkonnejšiu verziu T8 Twin Engine. Takže hovoríme o plug-in hybride, čo je vo svete ladičov dosť nezvyklé. Lenže Švédi už inú cestu do budúcnosti nevidia. Takže aj luxusný švédsky koráb sa musí uspokojiť s preplňovaným benzínovým dvojlitrom Drive-E s výkonom 236 kW a 60-kilowattovým elektromotorom na zadnej náprave. Výsledkom je úctyhodných 295 kW a 640 Nm krútiaceho momentu.
Lenže to divízii Polestar nestačilo. Výkon spaľovacieho motora preto zvýšila o 10 kilowattov na konečných 246 a elektromotora o štyri na 64 kW. Celkový výstup zaokrúhlila na 310 kW a 680 Nm krútiaceho momentu. Nie je to o veľa viac, no aj tak to XC90 Polestar stačí k titulu najvýkonnejšieho Volva všetkých čias. Silnejšie neboli nikdy ani jeho preplňované 6-valce či 8-valec produkovaný s Yamahou. Pochopiteľne, prejavilo sa to aj v akceleračnej disciplíne z 0 na 100 km/h. Tú teraz zvládne za 5,5 sekundy, čo je o desatinu kratšie. Spotreba pritom ostala na pôvodných 2,1 litra benzínu.
Pochopiteľne hovoríme o spotrebe na prvých 100 kilometrov s nabitými batériami, ktoré zabezpečujú 43-kilometrový elektrický dojazd. Dynamiku by však mal zlepšiť aj nový riadiaci softvér 8-stupňového automatu Geartronic, ktorý má športovejšiu charakteristiku, radí pri vyšších otáčkach a pri prejazde zákrutami drží zvolenú rýchlosť. Navyše Švédi sľubujú ostrejšie rekacie plynu. Sympatické je, že úpravy sa nijako nedotkli exteriéru ani interiéru. Volvo XC90 Polestar tak rozoznáte od sériových modelov len vďaka plaketám športovej divízie. Celé to teda pôsobí skôr len ako jemná ladičská práca než skutočný tuning.
Napokon za celou úpravou stál Thed Bjork, súčasný jazdec tímu Polestar Racing a štvornásobný šampión švédskej série cestných automobilov.