Toyota C-HR: Konečne poznáme interiér. Je futuristický

Nový kompaktný crossover Toyota C-HR mal premiéru ako koncept už v roku 2014. Sériový model prišiel na rad na jar v Ženeve. Až teraz nás však Toyota pustila do kabíny. Cítiť sa budete ako v kupé.

04.07.2016 16:00
debata (4)
Toyota C-HR sa zaradí do segmentu crossoverov.... Foto: Toyota
Toyota C-HR - 2016 Toyota C-HR sa zaradí do segmentu crossoverov. Výnimočná bude hybridným pohonom a veľmi agresívnym dizajnom.

S informáciami okolo nového malého crossoveru sa Toyota príliš neponáhľa. Do predaja totiž vstúpi až na jeseň, teda pol roka po čiastočnej marcovej premiére v Ženeve. Prečo čiastočnej? Toyota totiž ani v halách Palexpa neukázala interiér. Dozvedeli sme sa len to, že odvážne japonské „origami“ s dĺžkou 4 360, šírkou 1 790 a výškou 1 550 mm je postavené na úplne novej platforme TNGA, ktorú použil ako prvý Prius. To znamená aj využitie hybridnej technológie s motorom 1,8 VVTi a výkonom 90 kW s predným náhonom alebo benzínovej verzie 1,2 T (85 kW) s možnosťou pohonu oboch náprav a tiež voľbou automatickej prevodovky e-CVT.

Dizajn interiéru kombinuje ostré tvary s... Foto: Toyota
Toyota C-HR - 2016 Dizajn interiéru kombinuje ostré tvary s kvalitnými materiálmi. Centrom palubnej dosky je dotykové rozhranie Toyota HMI.

A teraz tu máme konečne fotografie kabíny. Tá pôsobí rovnako futuristicky ako exteriér. Toyota tvrdí, že C-HR jej umožnilo začať na čistom hárku papiera. Má ponúknuť kontrast medzi zmyselnými povrchmi a ostrými líniami. Tými naozaj nešetrí. Centrom palubnej dosky je nové rozhranie Toyota HMI s 8-palcovým displejom a navigačnou platformou Toyota Multi-Media 16. To má spolu s asymetrickým dizajnom stredovej konzoly zabezpečiť pohodlný dosah k všetkým ovládacím prvkom. Vysoký stredový tunel a anatomické sedadlá vytvárajú vrátane malého volantu silne športovú atmosféru, akoby ani nešlo o crossover.

Anatomické sedadlá pôsobia viac ako v športovom... Foto: Toyota
Toyota C-HR - 2016 Anatomické sedadlá pôsobia viac ako v športovom kupé než v crossoveri.

Toyota tiež sľubuje kvalitné materiály prémiovej triedy. Nechýbajú dekorácie v klavírnej černi alebo z hliníka so saténovou úpravou povrchu. Na výber budú tri farebné schémy – tmavosivo-čierna, modro-čierna a hnedá. Súčasťou vybavenia má byť balík asistenčných systémov Toyota Safety Sense, ktorý obsahuje autonómne brzdy, adaptívny tempomat, monitorovanie jazdných prúdov, automatické diaľkové svetlá a čítačku dopravných značiek.

Za príplatok si budete môcť dopriať bezkľúčový prístup, vyhrievané sedadlá, polokožené alebo kožené čalúnenie alebo parkovací asistent pre priečne a pozdĺžne manévre. Aparatúra JBL s deviatimi reproduktormi a výkonom 576 W bola navrhnutá špeciálne pre C-HR. Exteriér sa dá oživiť 18-palcovými diskami a dvojfarebným lakom bi-tone. Prevádzkové parametre ostávajú zatiaľ tajomstvom. Toyota zverejnila iba spotreby. Hybrid si má vystačiť s 3,7 litrami nafty. Benzínová verzia 1,2 T s manuálom a predným náhonom potrebuje na 100 km 5,7 litra.

Viac sa dozvieme s blížiacim sa štartom predaja C-HR, ktoré .má konkurovať napríklad Honde HR-V alebo Mazde CX-3. Ceny oznámené zatiaľ neboli.
Toyota C-HR - 2016
Toyota C-HR - 2016
+18Toyota C-HR - 2016

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Toyota C-HR
Články podľa značiek