
Mazda 3 je na trhu od roku 2013, a hoci dizajn tohto hatchbacku a sedanu ešte nestihol zostarnúť, Japonci naordinovali trojke pár retuší. Predná maska s motívom krídiel je zas o čosi väčšia. Logo sa posunulo o pár milimetrov nižšie. Nový je aj predný nárazník s prepracovaným umiestnením denných lediek a hmlových svetiel. A k tomu pridáva vynovená Mazda 3 po prvýkrát adaptívne LED svetlá. Z profilu zaregistrujeme smerovky v spätných zrkadlách či prepracovaný dizajn diskov kolies. Vzadu sa zmeny obmedzili len na vynovenú grafiku svetiel a mierne preštylizovaný nárazník.

Pocit kvality zvyšuje v interiéri viac chrómových prvkov. Podstatný je ale nový farebný head-up displej s vyšším rozlíšením a automatickým nastavením skonu, uloženým v pamäti elektrických sedadiel. Táto funkcia je ale vyhradená vyšším úrovniam vybavenia, rovnako ako elektrická parkovacia brzda. Zmenami prešiel aj trojramenný volant. Posádka ale profituje najmä s posilnenej bezpečnostnej výbavy. Systém aktívnych bŕzd Smart City Brake Suppor teraz spolupracuje s čelnou kamerou namiesto infračervených senzorov. To umožňuje väčší rýchlostný rozsah a presnejšie rozlišovanie objektov, okrem áut odteraz aj chodcov.

Zvlášť pyšná je Mazda na nový systém G-Vectoring, ktorý sa stará jemným znížením krútiaceho momentu motora v zákrutách o vyššiu stabilitu. Výsledkom je prenesenie ťažiska vpred, a teda aj lepšie zaťaženie predných kolies, čo minimalizuje nedotáčavosť. Systém tiež spolupracuje s prevodovkou. Adaptívne LED svetlá zas zvládnu prepínanie diaľkového režimu a proti oslneniu iných vodičov bojujú individuálnym vypínaním jednotlivých diód. Komfortným bonusom sú nižšie vibrácie dieselových motorov pomocou systému Natural Sound Frequency Control, ktorý redukuje tri kritické pásma frekvencií.

A keď sme už pri technike, spomeňme, že ponuka motorov sa nemení. Mazda 3 ostáva verná atmosférickým benzínovým agregátom s vysokým kompresným pomerom 1,5 Skyactiv-G (88 kW) a 2,0 Skyactiv-G s výkonom 88 alebo 121 kW. Dieselové agregáty 1,5 Skyactiv-D (77 kW) a 2,0 Skyctiv-D (121 kW) majú zlepšenú spätnú väzbu. Kým najslabší benzínový motor je spárovaný výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pre dvojliter je pripravený 6-stupňový automat. A to isté platí aj o naftových motoroch. Paradoxne, v ponuke sedanu nenájdeme najvýkonnejší benzínový dvojliter.
Vynovená Mazda 3 dorazí najprv na domáci, japonský trh, kde sa predáva pod názvom Axela. Fotografie však ukazujú európsku verziu s ľavostranným riadením, takže niet pochýb, že čoskoro sa objaví aj na starom kontinente. Kedy presne to bude, zatiaľ nevieme. Výstavný debut ale určite prebehne na jesennom autosalóne v Paríži. Ukáže sa tu ako 5-dverový hatchback, aj ako sedan.