BMW 7 iPerformance: Elektrický doping aj pre vlajkovú loď

Elektrická ofenzíva Mníchova pokračuje. Po plug-in hybridoch radov 2, 3 a X5 prichádza do portfólia „zástrčkových“ BMW aj vlajková sedmička. A to hneď v troch verziách vrátane pohonu oboch náprav xDrive. Spotrebovať má len rozprávkových 2,1 až 2,5 litra benzínu.

19.07.2016 06:00
debata
Plug-in hybridné BMW 7 iPerformance sa navonok... Foto: BMW
BMW 740e iPerformance - 2016 Plug-in hybridné BMW 7 iPerformance sa navonok nijako extra nelíši od štandardných verzií. Špecifické sú len nápisy eDrive na predných blatníkoch a zadných stĺpikoch a samozrejme kryt konektora pre nabíjanie.

Plug-in hybridy sa zdajú ideálnym receptom, ako vyhovieť prísnym bruselským emisným normám. Vedia to aj v Mníchove. Rodina dobíjateľných hybridov sa preto rozrastá priam raketovým tempom. Najnovšie o vlajkovú loď s označením 740e iPerformance. Tento prívlastok má zároveň naznačiť, že elektrický doping nie je len o ekológii, ale aj o dynamike. A z tej majú ťažiť hneď tri verzie – 740e iPerformance, predĺžená 740Le iPerformance a predĺžená 740Le xDrive iPerformance dodávaná so štvorkolkou.

Všetky ale spája rovnaká hybridná sústava. Tvorí ju dvojlitrový 4-valec TwinPower Turbo s výkonom 190 kW, čo je v súčasnosti najsilnejší sériový 4-valec BMW, a elektromotor s výkonom ďalších 85 kW, integrovaný priamo do 8-stupňovej automatickej prevodovky Steptronic. Celkovo je výstup naladený na 240 kW. A okrem toho tu máme solídny krútiaci moment spaľovacieho motora 400 Nm, dostupný od 1 550 otáčok za minútu, ku ktorému môžeme pripočítať ďalších 250 elektrických. Tie sú samozrejme k dispozícii od prakticky nulových otáčok, takže BMW sľubuje okamžitú reakciu na stlačenie plynu, akýsi e-boost.

Plug-in hybridnú sústavu tvorí preplňovaný... Foto: BMW
BMW 740e i Performance - 2016 Plug-in hybridnú sústavu tvorí preplňovaný dvojliter 2,0 TwinPower Turbo a elektromotor. Spoločne ponúkajú 240 kW a 650 Nm krútiaceho momentu.

Elektrický okruh je teda schopný zahladiť akékoľvek stopy po turbodiere. Výsledkom je šprint na stovku za 5,4 sekundy a pri verzii xDrive dokonca ešte o desatinku kratšiej. Ako z rozprávky pôsobia oficiálne údaje o spotrebe paliva. Podľa európskeho cyklu si majú totiž luxusné ekologické limuzíny potiahnuť z nádrže len 2,1 až 2,5 litra benzínu. Pochopiteľne, toto berte s poriadnou rezervou. Ide totiž o spotrebu na prvých sto kilometrov, z čoho 41 až 45 má byť bezemisných, teda v čisto elektrickom režime. O ten sa starajú batérie s kapacitou 9,2 kWh (využiteľná 7,4 kWh).

Interiér má zmenenú grafiku prístrojov, ktorá... Foto: BMW
BMW 740e iPerformance - 2016 Interiér má zmenenú grafiku prístrojov, ktorá je upravená funkciám pluig-in hybridného pohonu.

Maximálna rýchlosť je v takomto prípade obmedzená na 140 km/h. Vodič vyberá tak, ako v iných plug-in hybridoch BMW jeden z troch jazdných módov cez tlačidlo eDrive na palubnej doske – Auto eDrive pre kombinovaný pohon, max eDrive pre čistý elektrický režim a Battery pre dobíjanie akumulátorov pomocou benzínového motora. Tieto je možné ďalej kombinovať s tradičnými jazdnými módmi systému Driving Experience Control, teda režimami Sport, Comfort a Eco Pro. Batérie sú umiestnené pod zadnými sedadlami, čo je ideálne z hľadiska rozloženia hmotnosti, bezpečnosti a úžitkových vlastností.

S plne nabitými batériami dokáže BMW 7... Foto: BMW
BMW 740e i Performance - 2016 S plne nabitými batériami dokáže BMW 7 iPerformance prejsť v čisto elektrickom režime 41 až 45 km.

Kufor elektrifikovaných sedmičiek tak ponúka stále slušných 420 litrov, aj keď je to predsa len o 95 menej v porovnaní s ostatnými verziami. A menšia je pravdepodobne aj nádrž. Inak by ste ale rozdiely medzi klasickými BMW 7 a plug-in hybridmi zaregistrovať nemali. Vizuálne sa rad 7 iPerformance líši len logami eDrive na stĺpikoch a na predných blatníkoch, vľavo priamo na kryte konektora pre nabíjanie. Mimochodom to trvá z bežnej zásuvky menej ako štyri hodiny a s domácou nabíjačkou i Walbox za menej ako tri. Len tak možno využiť plný potenciál hybridnej technológie. Pripojiť sa ale môžete pochopiteľne aj na výkonné externé nabíjačky.

V sérii nájdete full LED svetlá, navigačný balíček ConnectDrive či ovládanie gestami. Súčasťou je nezávislé kúrenie ťažiace z energie akumulátorov a počas dobíjania z energie elektrickej siete. Požadovanú teplotu tak môžete mať v interiéri ešte predtým, než nasadnete do auta. Odlišná je aj grafika prístrojov, ktorej vládne modrá farba. Investovať môžete do laserových reflektorov, head-up displeja, zobrazenia okolia vozidla, nočného videnia, automatického parkovania či exteriérového M Sport paketu. Samozrejmosťou je väčšina bezpečnostných asistentov vrátane autonómnych bŕzd, adaptívneho tempomatu či aktívneho udržiavania v jazdnom prúde.

BMW 7 iPerformance absolvovalo premiéru na ženevskom autosalóne, no až teraz sa dostáva do predaja. Ceny v Nemecku štartujú na 91 900 eurách.

BMW 740e iPerformance - 2016
BMW 740e iPerformance - 2016
+17BMW 740e iPerformance - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #plug-in hybrid #BMW radu 7 #BMW 740e
Články podľa značiek