Plug-in hybridy sa zdajú ideálnym receptom, ako vyhovieť prísnym bruselským emisným normám. Vedia to aj v Mníchove. Rodina dobíjateľných hybridov sa preto rozrastá priam raketovým tempom. Najnovšie o vlajkovú loď s označením 740e iPerformance. Tento prívlastok má zároveň naznačiť, že elektrický doping nie je len o ekológii, ale aj o dynamike. A z tej majú ťažiť hneď tri verzie – 740e iPerformance, predĺžená 740Le iPerformance a predĺžená 740Le xDrive iPerformance dodávaná so štvorkolkou.
Všetky ale spája rovnaká hybridná sústava. Tvorí ju dvojlitrový 4-valec TwinPower Turbo s výkonom 190 kW, čo je v súčasnosti najsilnejší sériový 4-valec BMW, a elektromotor s výkonom ďalších 85 kW, integrovaný priamo do 8-stupňovej automatickej prevodovky Steptronic. Celkovo je výstup naladený na 240 kW. A okrem toho tu máme solídny krútiaci moment spaľovacieho motora 400 Nm, dostupný od 1 550 otáčok za minútu, ku ktorému môžeme pripočítať ďalších 250 elektrických. Tie sú samozrejme k dispozícii od prakticky nulových otáčok, takže BMW sľubuje okamžitú reakciu na stlačenie plynu, akýsi e-boost.
Elektrický okruh je teda schopný zahladiť akékoľvek stopy po turbodiere. Výsledkom je šprint na stovku za 5,4 sekundy a pri verzii xDrive dokonca ešte o desatinku kratšiej. Ako z rozprávky pôsobia oficiálne údaje o spotrebe paliva. Podľa európskeho cyklu si majú totiž luxusné ekologické limuzíny potiahnuť z nádrže len 2,1 až 2,5 litra benzínu. Pochopiteľne, toto berte s poriadnou rezervou. Ide totiž o spotrebu na prvých sto kilometrov, z čoho 41 až 45 má byť bezemisných, teda v čisto elektrickom režime. O ten sa starajú batérie s kapacitou 9,2 kWh (využiteľná 7,4 kWh).
Maximálna rýchlosť je v takomto prípade obmedzená na 140 km/h. Vodič vyberá tak, ako v iných plug-in hybridoch BMW jeden z troch jazdných módov cez tlačidlo eDrive na palubnej doske – Auto eDrive pre kombinovaný pohon, max eDrive pre čistý elektrický režim a Battery pre dobíjanie akumulátorov pomocou benzínového motora. Tieto je možné ďalej kombinovať s tradičnými jazdnými módmi systému Driving Experience Control, teda režimami Sport, Comfort a Eco Pro. Batérie sú umiestnené pod zadnými sedadlami, čo je ideálne z hľadiska rozloženia hmotnosti, bezpečnosti a úžitkových vlastností.
Kufor elektrifikovaných sedmičiek tak ponúka stále slušných 420 litrov, aj keď je to predsa len o 95 menej v porovnaní s ostatnými verziami. A menšia je pravdepodobne aj nádrž. Inak by ste ale rozdiely medzi klasickými BMW 7 a plug-in hybridmi zaregistrovať nemali. Vizuálne sa rad 7 iPerformance líši len logami eDrive na stĺpikoch a na predných blatníkoch, vľavo priamo na kryte konektora pre nabíjanie. Mimochodom to trvá z bežnej zásuvky menej ako štyri hodiny a s domácou nabíjačkou i Walbox za menej ako tri. Len tak možno využiť plný potenciál hybridnej technológie. Pripojiť sa ale môžete pochopiteľne aj na výkonné externé nabíjačky.
V sérii nájdete full LED svetlá, navigačný balíček ConnectDrive či ovládanie gestami. Súčasťou je nezávislé kúrenie ťažiace z energie akumulátorov a počas dobíjania z energie elektrickej siete. Požadovanú teplotu tak môžete mať v interiéri ešte predtým, než nasadnete do auta. Odlišná je aj grafika prístrojov, ktorej vládne modrá farba. Investovať môžete do laserových reflektorov, head-up displeja, zobrazenia okolia vozidla, nočného videnia, automatického parkovania či exteriérového M Sport paketu. Samozrejmosťou je väčšina bezpečnostných asistentov vrátane autonómnych bŕzd, adaptívneho tempomatu či aktívneho udržiavania v jazdnom prúde.
BMW 7 iPerformance absolvovalo premiéru na ženevskom autosalóne, no až teraz sa dostáva do predaja. Ceny v Nemecku štartujú na 91 900 eurách.