Camaro síce stojí v hierarchii športových modelov GM jednoznačne pod Corvette, čo naznačuje aj ponukou dvojlitrového 4-valca, ktorý sa pod jeho kapotou objavil len v časoch ropnej krízy, ale nová ostrá verzia ZL1 sa veru nestratí ani na okruhoch. A zabrať dá aj samotnej Corvette. Napokon ZL1 si z nej požičalo „Small Block“, teda vidlicový 8-valec LT4, o ktorom môžeme povedať mnohé, len nie to, že je „malý“. Má totiž objem 6,2 litra, ktorým dáva zabudnúť na súčasnú éru downsizingu. Prešiel však úpravami. V porovnaní s Corvette má nový sací a výfukový trakt. A k tomu kompresor, vďaka ktorému z neho motorári vyžmýkali úžasných 640 koní, teda 477 kW a mohutných 868 Nm krútiaceho momentu.
To je o celých 138 kW viac, ako ponúkala doteraz najvýkonnejšia verzia SS. Skvelou správou pre priaznivcov klasiky je, že v ponuke ostáva 6-stupňová manuálna prevodovka, takže „Gen Six“ môžete mať stále vo vlastných rukách, a to sa dnes len tak ľahko nevidí. Ak však máte radi automat, tak potom je tu ešte lepšia správa. Camaro ZL1 je totiž prvým sériovým autom planéty s 10-stupňovou prevodovkou, ktorú vyvíjal Chevrolet spolu s koncernom Ford. Mimochodom, ten ju použije pre celkom iné „náradie“ – v novom pikape F-150. Ide o klasickú prevodovku s hydrodynamickým meničom, o ktorej Chevrolet neskromne tvrdí, že bude rýchlejšia než dvojspojky.
Hnací moment potom smeruje k elektronicky riadenému diferenciálu zadnej nápravy s obmedzenou svornosťou. Ak si uvedomíme, že v porovnaní s predchádzajúcou generáciou je nové Camaro o 90 kg ľahšie a na výkone pridáva top verzia ZL1 ďalších 60 koní (45 kW), potom neprekvapí, že ide o najrýchlejšie sériové Camaro všetkých čias. Bohužiaľ, dynamické parametre Chevrolet nezverejnil. Očakávať však môžeme zrýchlenie na stovku za štyri sekundy a maximálku na hranici 300 km/h. To si už vyžaduje razantné úpravy podvozku aj keď s pomerne jednoduchým predným zavesením pomocou tlmičových vzpier McPherson. Vzadu však nájdete sofistikovanejší 5-prvkový multi-link.
ZL1 jazdí na pneumatikách Goodyear Eagle F1 Supercar s profilom 285 /30 ZR20 na prednej a 305 /30 ZR20 na zadnej náprave. Účinnú deceleráciu zabezpečia 6-piestikové brzdy Brembo s priemerom diskov 390 mm. Ostré Camaro z vás pritom nevytrasie dušu, o potrebný komfort sa starajú megnetoreologické tlmiče MRC, upravujúce charakteristiku pruženia stokrát za sekundu. A Chevrolet sľubuje aj akustický komfort, vďaka aktívnemu potláčaniu hluku. Samozrejme, to záleží aj na zvolenom jazdnom režime. No okruhu sa môže Camaro zmeniť na skutočne ostrú a hlučnú šelmu. Pritom nepotrebuje ani športový paket 1LT. Už v základe je totiž vybavené jedenástimi chladičmi, ktoré dokážu ustrážiť teplotu motora či prevodovky pri dlhodobo maximálnom zaťažení.
Aj preto má Camaro ZL1 výrazne prepracovanú aerodynamiku. Predné sacie otvory snáď už ani nemôžu byť väčšie. Potrebný prítlak zabezpečuje predný spiltter a zadné krídlo. Dizajnový balík obsahuje čierny karbónový kryt motora vystupujúci nad obrys kapoty, rozšírené blatníky ukrývajúce matné 20-palcové disky, štyri koncovky výfukov a mohutné prahy, ktoré sú tiež výsledkom aerodynamickej optimalizácie. Mimochodom Camaro ZL1 strávilo vo veternom tuneli 100 hodín. Interiér zas prináša v sérii anatomické sedadlá Recaro, sploštený volant, ale najmä Performance Data Recorder, teda systém, ktorý dokáže ukladať a podrobne vyhodnocovať údaje pri jazde na okruhu.
Európanov iste poteší, že napriek odchodu Chevroletu z Európy tu Camaro aj Corvette zostávajú. A rozhodnúť sa môžete aj pre otvorenú verziu Convertible s plátennou strechou, ktorá potrebuje na premenu auta 20 sekúnd, a to do rýchlosti 50 km/h. Aj tá je k dispozícii vo verziách LT1, SS či ZL1. Predaj Camara ZL1 odštartuje Chevrolet na starom kontinente koncom roka. Cenu stále nepoznáme, ale napriek tomu, že sa priblíži výkonmi ku Corvette Z06, bude výrazne lacnejšie.