Škoda Fabia Laurin & Klement? Vznikla, ale nebude

Vrcholová výbava Laurin & Klement je dostupná pre Yeti, Octaviu a Superb. Pri Fabii sa s ňou neráta. Napriek tomu jeden exemplár vznikol. Dôvod? Tour de France.

29.07.2016 19:00
debata
Fabia Laurin & Klement má perleťový lak... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Combi Laurin a Klement Concept - 2016 Tour de France Fabia Laurin & Klement má perleťový lak a čierne lesklé disky kolies. Na streche si vozí dva retrobicykle, odkazujúce na pôvod značky.
Hlavnou hviezdou Škody na cyklistickom maratóne Tour de France bol nepochybne maskovaný Kodiaq, ktorý doviedol cyklistický pelotón do cieľa záverečnej etapy na Champs-Élysées v Paríži. A česká automobilka o tom nezabudla informovať formou dvoch tlačových správ a bohatej fotogalérie. Lenže Kodiaq mal v Paríži ešte jedného zaujímavého súrodenca. Pritom o ňom nepadlo ani slovo. Dôvodom je, že za vznikom solitérnej Fabie Laurin & Klement nestojí ani tak samotná Škoda, ako jej francúzske zastúpenie.
Interiér je prešpikovaný kožou a trikolórami.... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Combi Laurin a Klement Concept - 2016 Tour de France Interiér je prešpikovaný kožou a trikolórami. Komické ale je, že napriek luxusnému čalúneniu má Fabia L & K manuálnu klimatizáciu.

To sa pri príležitosti Tour de France rozhodlo postaviť najluxusnejšiu Fabiu všetkých čias a použilo k tomu logo zakladateľov mladoboleslavskej značky. Sériová Fabia Combi prešla veľkou úpravou exteriéru aj interiéru. Dostala perleťový lak s fosforeskujúcou potlačou písmena Š, disky, strešné nosiče a prednú masku v lesklom čiernom vyhotovení či plakety Laurin & Klement. Interiér je čalúnený kombináciou Alcantary a látky Kvadrat Steelcut Trio 2, ktorá pokrýva nielen sedadlá ale aj palubnú dosku, výplne dverí, slnečné clony a dokonca dno kufra.

Bicykle sú potiahnuté rovnakou kožou ako... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Combi Laurin a Klement Concept - 2016 Tour de France Bicykle sú potiahnuté rovnakou kožou ako sedadlá. Dizajnom odkazujú na slávne modely Slávia z konca 19 storočia.

Komické je, že Francúzi použili pri prestavbe verziu Fabie s manuálnou klimatizáciou, takže základom nebola najluxusnejšia úroveň Style, ale skôr nižšia Ambition. Tak či tak vyzerá dobre. Napokon, úpravy si vyžiadali 300 hodín práce a ďalších 200 padlo na úpravu dvoch bicyklov, ktoré si Fabia Laurin & Klement vozí na streche. To aby bolo každému jasné, že prototyp vznikol pri príležitosti najslávnejšieho cyklistického maratónu a že korene Škody sa spájajú práve s výrobou bicyklov.

Aj preto „nahodili“ retro imidž. Oba sú pokryté Alkantarou, pričom mestská verzia odkazuje na Václava Laurina a športová, inak nie nepodobná slávnemu modelu Slávia z roku 1896, na Václava Klementa. Ak si ale myslíte, že čosi podobné sa chystá do série, budete sklamaní. Išlo len o lokálnu iniciatívu, ktorá s najväčšou pravdepodobnosťou nemá šancu prerásť ani len do malosériovej edície pre francúzsky trh. Možno aj preto bola Škoda v porovnaní s Kodiaqom tak skúpa na informácie.
Škoda Fabia Combi Laurin a Klement Concept -...
Škoda Fabia Combi Laurin a Klement Concept -...
+15Škoda Fabia Combi Laurin a Klement Concept -...

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Fabia #Škoda-Auto #Laurin & Klement
Články podľa značiek