Úžitkové autá v technológiách mierne zaostávajú za tými osobnými. Podstatné je odviezť čo najviac nákladu za čo najmenej paliva. V posledných rokoch sa však rozdiely postupne zmazávajú, a to najmä v oblasti bezpečnosti. Takže je dnes už bežné, že v nich nájdeme napríklad stabilizačný systém ESP, monitorovanie jazdných prúdov, adaptívny tempomat a podobne. Ford však ide ešte ďalej, v modeloch Transit a Transit Custom zavádza systém Pre-Collision Assist na ochranu chodcov.
V dodávkach, ktorých domovom sú mestá, má možno ešte väčší význam ako pri niektorých "osobákoch“. „Môže ísť o zlomok sekundy, keď si vodič rozvážkovej služby kontroluje adresu, a presne v tej chvíli mu môže vbehnúť do cesty nepozorný chodec,“ hovorí Gregor Allexi, z vývoja aktívnej bezpečnosti Fordu. „V takejto chvíli dokáže naša detekcia chodcov zabrániť nehode alebo aspoň zmierniť jej následky.“ A tie môžu byť vážne nielen pre chodca, ale aj pre samotného vodiča.
Systém pracuje rovnako ako v osobných autách. Základom je radar v prednom nárazníku a kamera za čelným oknom. Oba prvky stále minitorujú priestor pred vozidlom a porovnávajú tvar s databázou objektov uloženou v riadiacej jednotke. Ak kamera rozpozná chodca, vydá okamžite povel na autonómne brzdenie. Ford testoval systém na polygónoch s figurínami, ale aj v reálnej premávke, kde jeho prototypy najazdili 10-tisíc kilometrov. Vďaka tomu vyladil softvér tak, aby nevyvolával falošný poplach.