Po prvých oficiálnych skiciach Ria uvoľnila Kia aj prvú sériu fotografií kľúčovej jesennej novinky, ktorej premiéra sa chystá už za pár dní v Paríži. Prichádza po piatich rokoch s cieľom výrazne zamiešať karty v nižšej triede. Predošlej generácii sa to celkom nepodarilo. To napriek tomu, že práve ona znamenala v histórii Ria veľký zlom. Rodila sa výlučne v Európe a na jej dizajne to bolo cítiť. Nová generácia však bude ešte európskejšia.
Vývoj zabezpečila opäť nemecká centrála. A nenechala nič na náhodu. Do boja vyrazí Rio so sebavedomým dizajnom a väčšími rozmermi. Nová interpretácia tigrej masky má nižší ale širší výzor. Lemujú ju reflektory s dennými diódami v tvare písmena U. Všetky prvky vrátane hmlových svetiel majú vizuálne posilniť šírku a stabilitu. Z profilu zaujme Rio dlhšou prednou kapotou, dlhším predným a kratším zadným previsom. Zadný stĺpik je teraz o čosi kolmejší, takže v zadnej časti vytvorí viac priestoru.
V určitých uhloch pripomína práve táto partia Mercedes-Benz triedy A. A to isté platí aj o kľučkách dverí. Kórejčania si jednoducho dali záležať na solídnosti. Dokladujú to aj veľkorysé delené zadné svetlá. Proporčne Rio ťaží z nových rozmerov. Je o 15 mm dlhšie (4 065 mm) a o 5 mm širšie (1 725 mm), ale zároveň o 5 mm nižšie (1 450 mm). Rázvor náprav narástol o 10 mm na konečných 2 580 mm. Takže tu máme jedného z najväčších predstaviteľov svojej triedy.
To sľubuje aj viac miesta v interiéri, najmä na zadných sedadlách. Tieto údaje, ako aj veľkosť kufra, si však nechala Kia zatiaľ pre seba. Zato vidíme, že dizajnom kabíny bude Rio pre svojich konkurentov, a to aj pre sesterský Hyundai i20, tvrdým súperom. Vyššie úrovne dostanú multifunkčný volant, prístrojový panel s veľkým displejom aj multimediálne rozhranie HMI s dotykovou obrazovkou s vysokým rozlíšením. Aj vďaka nemu zredukovala Kia počet klasických tlačidiel.
Rozhranie bude kompatibilné s väčšinou smartfónov cez Apple CraPlay a Android Auto. Zákazníci si budú môcť vyberať medzi sivým a čiernym čalúnením vrátane umelej kože. Za príplatok oživí atmosféru Red pack, teda balíček s kontrastnými červenými dekoráciami. K dispozícii bude bohaté vybavenie vrátane automatickej klimatizácie či navigácie. O asistenčných systémoch Kia zatiaľ mlčí. Podobne ako o motoroch. Vychádzať však môžeme zo sesterského Hyundaiu i20.
V Riu sa preto určite objavia autonómne brzdy a monitorovanie jazdných prúdov. Okrem známych atmosférických 4-valcov 1,2 DOHC (55, 62 kW) a 1,4 DOHC (74 kW) možno očakávať aj nový preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDI (88 kW) a dvojspojkovú prevodovku. Vrcholová verzia GT by mohla dostať dokonca 4-valcové turbo 1,4 T-GDI. Na viac informácií si ale budeme musieť počkať do 15. septembra, keď Kia uskutoční statickú predpremiéru.
Nasledovať bude parížsky debut a štart výroby. Prvé kusy by sa mali dostať na trh ešte pred koncom roka. V tom budúcom môžeme očakávať aj off-roadovo ladenú verziu so zvýšeným podvozkom a s plastovou ochranou karosérie, ktorá sa postaví vedľa Hyundaiu i20 Active. Pre úplnosť spomeňme, že Rio je globálne najpredávanejším modelom Kie, aj keď nie v Európe. Ročne z neho predá viac ako 470 000 kusov.