Kia používa 8-stupňový automat s hydrodynamickým meničom už dlhšie, napríklad vo vlajkovej lodi K900, ktorá sa do Európy zatiaľ nedostala. Menšie modely, ako napríklad Optima, si teda zatiaľ museli vystačiť so 6-stupňovým automatom. To sa však zmení. Kórejský producent predstavuje totiž svoj druhý 8-stupňový automat, určený pre modely s priečne uloženým motorom a predným náhonom. Aj preto je novinka výrazne menšia a ľahšia.
Kia však nezačínala na čistom hárku papiera. Novú „skriňu“ odvodila zo staršej 6-stupňovej prevodovky. Až 143 patentov z nej však spravilo prakticky úplne nový produkt. A, samozrejme, pribudli v nej dva prevodové pomery. Prevodovka využíva tri pôvodné planétové súkolesia a novú lamelovú spojku. Pritom sa technikom podarilo znížiť počet magnetických ventilov tým, že hlavný a ovládací solenoid sú integrované do jediného celku.
Výhodou je aj menšie olejové čerpadlo a menší objem oleja. Takže vo výsledku je nový 8-stupňový automat dokonca o 3,5 kg ľahší ako jeho 6-stupňový predchodca. Mechanické straty znížilo nahradenie kuželíkových ložísk takzvanými šikmými s nižším odporom a tiež použitie účinnejšieho blokovania hydrodynamického meniča pomocou štyroch lamiel. Staršia prevodovka používala len jednu.
Kia tvrdí, že viac prevodových stupňov, ktoré umožnia pracovať motoru väčšinu času v optimálnych otáčkach s vysokou účinnosťou, sa podpíše na znížení spotreby paliva až o 7,3 percenta. Prevodovka bude spojená s atmosférickými motormi radu Lambda a preplňovanými Theta T-GDI, ale tiež s naftovými motormi radu R. Očakávať ju tak môžeme napríklad v novej Optime alebo Cadenze. Okrem toho má Kia k dispozícii aj 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku 7-DCT a spolu s Hyundaiom pracuje aj na 10-stupňovom automate.