

Prekvapivé však je, že sa o to nepostaral vyšší výkon, ale obmedzovač rýchlosti, ktorý na rozdiel od Audi SQ7 zasiahne až pri rýchlosti 270 km/h, teda o 20 km/h vyššie, než pri koncernovom súrodencovi. To je trošku sklamaním, pretože cena štartujúca na 135 000 librách, čo je takmer dvojnásobok ceny Audi Q7, by si možno zaslúžila aj viac koní pod kapotou. Málo ich ale samozrejme nie je. Veď motor 4,0 TDI dáva úžasných 320 kW a 900 Nm krútiaceho momentu. Práve vďaka elektrickému prepĺňaniu napojenému na vlastný 48 V okruh je jeho maximum dostupné už pri 1 000 otáčkach za minútu!

Spolu s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a permanentným pohonom oboch náprav to znamená šprint na stovku za 4,8 sekundy. To síce nie je ďaleko od benzínovej verzie s motorom 6,0 W12 (447 kW), ktorá akceleruje na stovku za 4,1 sekundy, no na druhej strane ide o identický údaj s Audi SQ7. Ak by teda v Ingolstadte odblokovali obmedzovač, niet pochýb, že Bentayga Diesel, postavená na identickej platforme MLB Evo a vážiaca 2,4 tony, čo je približne o 60 kg viac ako Bentayga W12, bol by jej primát najrýchlejšieho SUV ohrozený. To ale asi Audi nespraví. Hierarchia koncernových značiek je totiž jasná.

Výhodou pre majiteľov prvého naftového Bentleya má byť však najmä nižšia spotreba paliva. V Crewe hovoria o 7,3 litroch nafty na 100 km, čo znamená dojazd na jednu nádrž viac ako 1 000 km. Teoreticky by ste tak mali prísť bez tankovania z Londýna na pohár červeného do Bordeaux alebo na poľovačku v Škótskej vysočine. A buďte si istý, že zvuk naftového motora vás počas jazdy otravovať nebude. Technici si dali zvlášť záležať na izolácii a naladení výfukového traktu s koncovkami twin-quad. Množstvo oxidov dusíka bude zrážať k zemi selektívna katalytická redukcia. Nádrž na prísadu Add Blue bude mať až 23 litrov.
Inak sa Bentayga Diesel nijako nelíši od svojej výkonnejšej benzínovej sestry. K dispozícii je všetok luxus vrátane individuálnych zákazníckych úprav, ktoré má pod palcom divízia Mulliner. Paradoxom je, že i keď ide o historický míľnik automobilky, Bentaygu Diesel na nadchádzajúcom autosalóne v Paríži neuvidíme. V súvislosti s aférou Dieselgate totiž z koncernového portfólia nedorazí pod Eiffelovku Bentley ani Lamborghini.