
Hyundai Ioniq je prvým autom na svete, ktoré ponúka tri alternatívne druhy pohonu a s klasickými vôbec nepočíta. Ioniq HEV je hybridom kombinujúcim spaľovací motor 1,6 GD (77 kW), pracujúci v Atkinsonovom cykle, s elektromotorom (88 kW) a 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Kapacita li-ion batérií je v tomto prípade len 1,56 kWh. Pri celkovom výkone 104 kW má hybridný Ioniq spotrebovať priemerne iba 3,4 litra benzínu na 100 km a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 185 km/h.
Elektrická verzia Ioniq Electric je vybavená li-ion akumulátormi s kapacitou 28 kWh. Ich energiu čerpá elektromotor s výkonom 88 kW. Dojazd má byť v ideálnych podmienkach až 250 km. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 165 km/h. Elektrický Ioniq však vyhráva v akceleračnej disciplíne. Na stovku zrýchľuje za 9,9 sekundy, čo je o deväť desatín kratšie v porovnaní s Ioniqom HEV. Na budúci rok príde na rad aj hybridný Ioniq Plug-in so spaľovacím motorom 1,6 GDI, s elektromotorom, ale väčšou zásobou batérií (8,9 kWh), ktoré umožnia bezemisnú prevádzku do vzdialenosti 50 kilometrov.

Všetky tri verzie majú identickú karosériu. Len Ioniq Electric dostal „zaslepenú“ prednú masku a aerodynamicky optimalizované disky kolies. Interiér ponúkne miesto piatim cestujúcim a kufor s objemom 443 až 1 506 litrov. Pri verzii Electric je to o niečo menej – 350 až 1 410 litrov. Cenovo najdostupnejší bude Ioniq HEV vo verzii Comfort, za 22 990 eur. Jazdí na 15-palcových diskoch kolies. Denné diódy sú samozrejmosťou. Z bezpečnostných prvkov spomeňme ESP, osem airbagov, hill-holder, adaptívny tempomat. autonómne brzdy či monitorovanie a udržiavanie v jazdnom prúde.

Z komfortných je na palube vyhrievanie volantu a predných sedadiel, elektrická bedrová opierka vodiča, dvojzónová klimatizácia, parkovacia kamera, rozhranie kompatibilné so smartfónmi cez Apple Carplay a Android Auto, a, samozrejme, kompletný elektrický balík na okná a zrkadlá. Drahšia verzia Sytle pridáva 17-palcové disky, bi-xenónové svetlá, ale hlavne dva dôležité balíky výbav – Safety Pack a Smart pack. Prvý dopĺňa bezpečnostné prvky o monitorovanie mŕtveho uhla, varovanie pri cúvaní aj varovanie pred kolíziou. Druhý obsahuje praktické štartovanie tlačidlom a elektricky sklopné zrkadlá.

Nájdete tu tiež vyhrievanie zadných sedadiel, zadné výduchy, prístrojový panel so 7-palcovým displejom, audio so siedmimi reproduktormi a viac chrómových dekorácií. Za túto verziu zaplatíte 26 990 eur. To ale nie je maximum. Najdrahšou verziou je totiž Ioniq Electric za 34 990 eur. Cena li-ion batérií jednoducho urobila svoje. Zato vychádza z drahšej verzie Style, s rozdielom 16-palcových diskov. Zato pridáva stretávacie LED svetlá, diaľkové ohrievanie interiéru a navigáciu. Naopak, klimatizácia je len jednozónová, ale s tepelným čerpadlom.
Na obe verzie Ioniqu poskytuje Hyundai záruku päť rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov, päť rokov asistenčných služieb zdarma a rovnako zvýhodnené prehliadky. V krajine bez dotácií na kúpu ekologických áut to i tak nebude mať Ioniq ľahké. Dobrou správou ale je, že hybridná verzia je v porovnaní s japonskou Toyotou Prius výrazne lacnejšia. Japonský hybrid stojí totiž minimálne 27 190 eur. V jeho prospech ale hovorí vyspelejšia hybridná sústava s dvoma výkonovo plnohodnotnými motormi.
Cenník Hyundaia Ioniq Hybrid (HEV)
Výbava | Prevodovka | Výkon | Cena |
---|---|---|---|
1,5 HEV Comfort | 6DCT | 104 kW | 22 990 € |
1,6 HEV Style | 6DCT | 104 kW | 26 990 € |
Cenník Hyundaia Ioniq Electric
Výbava | Kapacita batérie | Výkon | Cena |
---|---|---|---|
Electric BEV | 28 kWh | 88 kW | 34 990 € |
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 470 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 780 |
Výška (mm) | 1 450 |
Veľkosť kufra (l) | 443 –1 506 (Electric: 350 až 1 410) |
Technické údaje
Model | Ioniq HEV | Ioniq Electric |
---|---|---|
Motor | 1,6 HEV | – |
Zdvihový objem | 1 580 | – |
Počet valcov/ventilov | 4/4 | – |
Max. výkon (kW/ot.) | 77/5 700 | – |
Výkon elektromotora (kW/ot.) | 28/- | 88/- |
Max. krút. Moment (Nm/ot.) | 147/4 000 | – |
Krút. moment elektromotora (Nm/ot.) | 170/0 | 295/- |
Max. výkon sústavy (kW/ot.) | 147/4 000 | 88/- |
Max. krút. Moment sústavy (kW/ot.) | 256/- | 295/- |
Prevodovka | 6 DCT | Jednostupňová |
Kapacita akumulátorov (kWh) | 1,56 | 28 |
0 – 100 km/h (s) | 10,8 | 9,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 185 | 165 |
Spotreba na 100 km (l) | 3,4 | – |