Škoda ohlásila facelift Octavie už dávnejšie. Očakávalo sa však, že premiéru má naplánovanú až na budúci rok počas autosalónu v Ženeve, a najmä po premiére modernizovaného Volkswagenu Golf, ktorý stojí v hierarchii koncernu predsa len vyššie. Lenže v Mladej Boleslavi šliapli na plyn. A tak tu máme prvé oficiálne fotografie a informácie. Objednávky odštartujú ešte tento rok. Facelift bol teda hotový už nejaký ten čas, až sa ponúka otázka, prečo nová Octavia neabsolvovala debut už na jeseň v Paríži?
Tesne po Kodiaqu
Dôvodom je nové SUV Kodiaq. Škoda pravdepodobne nechcela rušiť jeho slávu pod Eiffelovkou, hoci Octavia je pre mladoboleslavskú značku omnoho väčším „biznisom“. Od roku 1996 je vôbec najpredávanejším modelom Škody, predávanejším než Fabia alebo Superb. Z troch novodobých generácií dodala mladoboleslavská automobilka zákazníkom už viac ako päť miliónov exemplárov. Tá posledná, z roku 2012 patrí k vôbec najúspešnejším. A v budúcnosti to nemá byť inak. Aj preto prichádza s pomerne rozsiahlou modernizáciou.
Asi najviac upútajú zmeny v prednej časti, ktorá pôsobí ostrejšie. Nehovoríme ani tak o širšej maske a la Superb, väčšom logu či novom nárazníku s chrómovou lištou, ale najmä o reflektoroch. Tie pôvodné, pod spoločným krycím sklom, nahradili totiž štyri samostatné. Nie je to až také prekvapujúce. O tomto kroku, evokujúcom Mercedes-Benz triedy E minulej generácie, sa šuškalo už dlhší čas. A i keď nový dizajn bude pravdepodobne polarizovať, zákazníkom prinesie po prvý raz možnosť využiť výhody full-LED technológie, teda diódových svetiel pre všetky typy osvetlenia.
Kým zásadný facelift prednej časti sprevádza aj nová predná kapota s prelismi v štýle Fabie, vzadu sa toho zmenilo podstatne menej. V tomto smere pripomína prístup Škody facelift druhej generácie Octavie. Tá sa mohla totiž tie pochváliť úplne novými prednými svetlami, ale to bolo z hľadiska dizajnu asi tak všetko. Okrem jemne zmenenej grafiky zadných svetiel tu preto nájdeme už len retuše nárazníka, ktorý má posilniť vizuálnu šírku. Facelift uzatvorí vynovená ponuka diskov kolies s rozmerom od 16 do 18 palcov a nová paleta lakov.
Viac asistentov
Interiér ťaží najmä z modernejších multimediálnych systémov. Všetky štyri úrovne dostali kapacitné displeje reagujúce už na ľahký dotyk. Najvyššia úroveň s navigáciou Colombus disponuje obrazovkou s uhlopriečkou až 9,2 palca a tiež hotspotom s vysokorýchlostným pripojením na internet (LTE). Za príplatok preto dostanete modul na vloženie SIM karty. V ponuke komfortných prvkov pribudol vyhrievaný veniec volantu, elektrický ovládané veko kufra (aj pre liftback) či kľúč s možnosťou personalizácie, do ktorého si môžu rôzni užívatelia uložiť osobné nastavenia.
To všetko patrí do balíka Simply Clever, kde nájdeme aj nové sklopné stolíky pre zadných cestujúcich, držiaky nápojov uľahčujúce otváranie PET fliaš a novú vyberateľnú baterku v kufri pre verziu Combi. Náskok Superbu sťahuje Octavia aj v oblasti asistenčných systémov. Novinkou je asistent pre jazdu s prívesom, teda automatické riadenie pri cúvaní. Predkolízny systém Front assist zas po novom rozoznáva chodcov. Systém sledovania mŕtveho uhla zrkadiel a systém výstrahy pri cúvaní využíva Octavia pri prechádzaní z prúdu do prúdu. K tomu všetkému pridáva novšiu verziu parkovacieho asistentu pre priečne aj pozdĺžne parkovanie.
Pod kapotou bez zmien
Po kapotou sa toho veľa nezmenilo. Na výber je päť benzínových a štyri vznetové motory s výkonom od 63 do 135 kW. Objemy siahajú od litrového 3-valca 1,0 TSI až po najsilnejší diesel 2,0 TDI. Pre agregáty 1,8 TSI a 2,0 TDI bude k dispozícii pohon oboch náprav 4×4. Okrem 5– a 6-stupňových manuálov tu nájdeme aj dvojspojkové prevodovky DSG so šiestimi alebo siedmimi prevodovými stupňami. Bližšie špecifikácie Škoda zatiaľ nezverejnila, napokon k prvým zákazníkom sa modernizovaná Octavia dostane až začiatkom roka.