Na ženevskom autosalóne v roku 2014 predstavila automobilka Maserati koncept Alfieri. Pôvodne mal roadster poháňať vidlicový osemvalec a sériové vozidlo malo byť hotové v roku 2018. V Maserati však plány zmenili. Pre sprísňujúce sa emisné kritéria sa rozhodli nahradiť zmýšľaný agregát vidlicovým šesťvalcom s dvojitým preplňovaním.
Posunul sa aj rok uvedenia na trh. Po novom môžeme očakávať, že verzia so spaľovacím motorom dorazí v roku 2019 alebo 2020 a že čisto elektrická verzia uzrie svetlo sveta koncom roku 2020. Regionálny riaditeľ pre severnú Európu Peter Denton priblížil, že Alfieri vznikne na novej platforme.Nepôjde však o úplne nové vozidlo, lebo niektoré diely bude mať spoločné s modelom Ghibli. Alfieri predstavuje ďalší krok modelovej obnovy značky Maserati. Po uvedení na trh nahradí model GranTurismo, ktorý je v ponuke od roku 2007 a kabriolet GranCabrio, ktorý sa vyrába od roku 2010.
P. Denton zároveň upresnil, že Alfieri bude väčšie ako Porsche Boxster alebo Cayman. Konkurovať bude Porsche 911 a Jaguaru F-Type, pričom veľkostne sa bude približovať druhému menovanému. Konštruktér Davide Danesin nedávno uviedol, že nové športové kupé bude poháňať výhradne zadná náprava. Dodal, že v hre bol aj pohon oboch náprav, no nakoniec padlo rozhodnutie pre prvú možnosť.
Spaľovacia pohonná jednotka by mala byť v ponuke v troch výkonnostných variantoch, a to 306 kW (410 k), 335 kW (450 k) a 388 kW (520 k). V čase uvedenia na trh by mal byť k dispozícii okrem kupé aj kabriolet. Pokiaľ ide o cenu, tak tá ešte stanovená nie je. P. Denton len potvrdil logický predpoklad, že cena sa bude odvíjať od konkurencie v danom segmente.