
Šiesta generácia Fiesty je na trhu s jedinou zásadnou modernizáciou od roku 2008. Takže s tou siedmou prichádza Ford takpovediac päť minút po dvanástej. Osem rokov je totiž na model strednej triedy naozaj extrémne vysoký vek. Až prekvapuje, že sa to nikdy negatívne neodrazilo na jej predajoch. Po celý čas svojej kariéry pravidelne bodovala a aj boduje v rebríčku najpredávanejších európskych modelov. Za prvých deväť mesiacov tohto roka je napríklad stále štvrtá, čo je skvelý výsledok.

Lenže čas sa nedá zastaviť. A Ford to dobre vie. Novú generáciu ukázal na špeciálnej akcii v Kolíne nad Rýnom, teda súčasnom rodisku tohto modelu. A postaral sa aj o veľké prekvapenie. Fiesta tu debutovala hneď v štyroch verziách. V štýlovej Titanium, úplne novej luxusnej Vignale, tiež ako športovo ladený 3-dverový hatchbcak ST-Line a navyše v outdoorovom vyhotovení Active so zvýšeným podvozkom. To len naznačuje, že s Fiestou má Ford ešte ambicióznejšie plány ako doteraz. V prvom rade sa posunie imidžovo o stupienok vyššie. To preto, aby si neprekážala s malým Fordom Ka+, s ktorým má spoločnú platformu.

Rozmery síce nepoznáme, ale je isté, že do dĺžky, šírky, ale aj na rázvore pribudnú užitočné centimetre. Takže väčšia bude aj zvnútra. Kým dizajnom prednej časti nadväzuje na predošlú Fiestu, vzadu prichádza so zásadnou zmenou. Svetlá už totiž nie sú situované vertikálne v stĺpikoch, ale horizontálne. Bude zároveň prvým Fordom, ktorý predstaví rozhranie Sync 3 s voľne stojacim displejom. Ten má uhlopriečku až osem palcov, čo je v tejto triede výnimočné. A ďalšia premiéra sa odohrá pod kapotou. Známy preplňovaný 3-valec 1,0 EcoBoost dostane vypínanie jedného valca. Ford teda hovorí o variabilnom zdvihovom objeme.

Pri nízkom zaťažení a do maximálne 4 500 otáčok môže motor pracovať len s dvoma valcami. Podľa automobilky to ušetrí šesť percent paliva. Celý proces trvá len 14 milisekúnd, čo by nemal vodič vôbec postrehnúť. Bohužiaľ, viac o Fieste Ford zatiaľ neprezradil. V Kolíne nad Rýnom išlo teda skôr o prezentáciu dizajnu. Nevieme teda ani to, či sa v nej objaví nový, už dlhšie avizovaný diesel 1,5 EcoBlue, o ktorom Ford tvrdí, že zmení pohľad na naftové agregáty podobne, ako to bolo v prípade benzínových motorov EcoBoost. Okrem manuálnych prevodoviek dostane Fiesta aj dvojspojkový automat PowerSchift.

Očakávať môžeme záplavu asistenčných systémov vrátane autonómnych bŕzd s detekciou chodcov či monitorovania jazdných prúdov, ktoré sú podmienkou pre zisk piatich bezpečnostných hviezdičiek z testov Euro NCAP. Dopriať si však budete môcť aj monitorovanie slepého uhla zrkadiel, parkovací asistent pre priečne aj pozdĺžne parkovanie a dokonca adaptívny tempomat! Z luxusných prvkov spomeňme audio Bang & Olufsen Play či špecifické čalúnenie verzie Vignale. Športová ST-Line sa zas bude môcť pochváliť športovým volantom a sedadlami.
Viac sa dozvieme už za pár dní. Ford sľúbil postupný príchod informácií. Oficiálny výstavný debut však nová Fiesta absolvovuje pravdepodobne až na marcovom autosalóne v Ženeve.