Dacia Logan/Sandero: Vynovené 'lowcosty' sa blížia k mainstreamu

Nových Dacií sa tak skoro nedočkáme. Veď súčasné modely lámu predajné rekordy. Platí to aj pre dvojičky Logan/Sandero. Takže si vystačia s faceliftom. Vynovený dizajn a komfortné prvky ich však čoraz viac približujú mainstreamu. To všetko za bezkonkurenčnú cenu.

15.12.2016 06:00
debata (10)
Facelift Loganu aj Sandera je viditeľný najmä v... Foto: Dacia
Dacia Logan/Sandero - 2017 Facelift Loganu aj Sandera je viditeľný najmä v prednej časti s novou maskou, úplne novým nárazníkom a novou grafikou svetiel so štyrmi dennými diódami.

Úspech Dacie je skutočným fenoménom. Pôvodnú socialistickú značku postavil na nohy Renault novým Loganom, predstaveným v roku 2004. Ešte v ten istý rok predala Dacia 94 720 áut. Následne expandovala na 44 trhov vrátane Nemecka, Francúzska, Veľkej Británie a do ďalších náročných teritórií, kde to pôvodne ani nemala namierené. Vlani skončila s bilanciou 550 912 predaných áut a vyzerá to tak, že ten súčasný zlomí všetky rekordy. Na konci októbra už mala totiž na konte 477 967 vozidiel. Najväčší podiel na odbyte majú modely Logan, Sandero a Duster. Prvé dva má udržať v kondícii výrazná modernizácia, ktorá prichádza čosi viac ako tri roky od predstavenia ich druhej generácie.

Sedan Logan, kombi MCV aj hatchbacky Sandero, spolu s outdoorovou verziou Sandero Stepway, podstúpili facelift, ktorý má lepšie utajiť ich lowcostový korienok. Zmeny sú viditeľné na prvý pohľad. Dostali novú prednú masku s jedinou chrómovou lištou, ktorá však nadväzuje na úplne novú štruktúru reflektorov. Tie sú zároveň vybavené štyrmi obdĺžnikovými integrovanými dennými diódami, umiestnenými po krajoch nad sebou. Podľa Dacie ide o nový svetelný podpis, ktorý uplatní aj pri ďalších nových modeloch. A osem obdĺžnikov nájdeme tiež priamo v maske. Úplne nový je nárazník. Čierna plastová vložka sa tiahne až do oblasti hmlových svetiel, čo umocňuje šírku vozidla.

V ponuke naďalej zostáva praktické kombi Logan... Foto: Dacia
Dacia Logan/Sandero - 2017 V ponuke naďalej zostáva praktické kombi Logan MCV. Zvlášť pri ňom vyniknú zatmavené bočné stĺpiky, ktoré opticky zväčšujú plochu okien.

Motív štyroch obdĺžnikov nájdeme aj v nových zadných svetlách. A k tomu pridáva Logan a Sandero opäť vynovený nárazník s väčšími odrazkami. Len pri kombi MCV ostávajú svetlá pôvodné. Z profilu zaujme zatmavený stredový stĺpik, v prípade kombi MCV aj ten tretí, čo opticky zväčšuje sklenenú plochu. Facelift uzatvára revidovaná paleta 15-palcových diskov kolies a lakov karosérie. Najviac zmien sa však týka Sandera Stepway, ktoré ešte väčšmi akcentuje svoju outdoorový charakter a autonómnu pozíciu v modelovom rade. Predný nárazník s chráničom je inšpirovaný SUV Duster.

Sandero Stepway deklaruje svoju osobitú pozíciu... Foto: Dacia
Dacia Logan/Sandero - 2017 Sandero Stepway deklaruje svoju osobitú pozíciu chrómovými prvkami v maske a úplne odlišným nárazníkom s plastovou ochranou spodných častí.

K tomu pridáva chrómové obdĺžniky v maske a výraznú plastovú ochranu spodných partií karosérie. Vzadu zaujme chrómovou koncovkou výfuku a opäť strieborným nábehovým chráničom. Najväčšou novinkou interiéru je nepochybne štvorramenný volant s hrubším vencom a novými tlačidlami na ovládanie audiosústavy. Spínač klaksónu sa konečne presťahoval z ľavej páčky na srdce volantu. A v ergonómii si Logan a Sandero polepšili aj vďaka presunutiu spínačov elektrického ovládania okien zo stredovej konzoly do dverí, v prípade vodičovho okna dokonca s impulznou funkciou – ďalší prvok, ktorý ich približuje bežným autám.

Interiér sa môže pochváliť novým 4-ramenným... Foto: Dacia
Dacia Logan/Sandero - 2017 Interiér sa môže pochváliť novým 4-ramenným volantom, dekoráciami prieduchov ventilácie, ale aj spínačmi okien premiestnenými zo stredovej konzoly na dvere. A klaksón sa konečne zapína stlačením srdca volantu.

Pocit hodnoty zvyšuje čalúnenie s 3D efektom, ktoré nájdete nielen na sedadlách, ale aj vo dverách. Príjemným detailom sú chrómové lemy prieduchov ventilácie. Pribudla široká lakťová opierka pre vodiča a odkladacie priestory. Napríklad držiak nápojov pre zadných cestujúcich či držiak na telefón v bočnej strane spolujazdcovho sedadla. Vzadu nájdete 12-voltovú zásuvku. Asi by ste to od Loganu a Sandera neočakávali, ale vo výbave môže byť hill-holder a cúvacia kamera, to, samozrejme, len v prípade, ak sú vybavené dotykovým monitorom. Autonómne brzdy či iné moderné asistenčné tu však nenájdete. Rumunský výrobca jednoducho potrebuje udržať cenu v rozumných hraniciach.

Pod kapotou debutuje atmosférický 3-valec 1,0... Foto: Dacia
Dacia Logan/Sandero - 2017 Pod kapotou debutuje atmosférický 3-valec 1,0 SCe (54 kW) s variabilným časovaním ventilov, ktorý nahrádza o 20 kg ťažší 4-valec 1,2 SCe. Spotrebu zníži až o 10 %.

Pokrok Dacií vidieť aj pod kapotou. Starý atmosférický 4-valec 1,2 16v totiž nahrádza úplne nový celohliníkový 3-valec 1,0 SCe (54 kW), známy napríklad z Twinga, ktorý šetrí až 10 % paliva. Na 100 km si v kombinácii s 5-stupňovým manuálom vystačí s 5,3 litrami benzínu. V porovnaní s predchodcom je ľahší o 20 kg, má znížené trenie vďaka grafitovému povrchu stien piestov a tiež variabilné časovanie ventilov. Ponuku zážihových motorov dopĺňa preplňovaný 3-valec 0,9 TCe (66 kW). Ten môže byť kombinovaný s 5-stupňovou robotizovanou prevodovkou Easy-R. Dodávaný je so štart-stop systémom aj vo verzii na LPG, kde je výkon zvýšený až na 71 kW.

Diesely 1,5 dCi 75 a dCi 90 s výkonom 55 alebo 66 kW, tiež so štart-stop systémom, ostávajú bez zmien. Okrem 5-stupňových manuálov je pre silnejšiu verziu k dispozícii 6-stupňový „robot“. Tieto verzie spotrebujú iba 3,5, respektíve 3,6 litra nafty na 100 km. Zmeny podvozka Dacia nespomína, je teda pravdepodobné, že v tomto smere sa nič nemení. Napokon, nastavenie pruženia a tlmenia, ktoré počíta s horšími cestami, je jedným z ťahákov Loganu a Sandera. Do predaja sa vynovené dvojičky chystajú v prvom štvrťroku 2017. Ceny zatiaľ nepoznáme, ale meniť sa budú len kozmeticky. Opäť bude platiť, že za dané peniaze vám nik iný viac neponúkne.

Technické údaje

Motor 1,0 Sce 75 0,9 Tce 90 0,9 Tce LPG 1,5 dCi 75 1,5 dCi 90
Počet valcov/ventilov 3/12 3/12 3/12 4/8 4/8
Zdvihový objem (ccm) 998 898 898 1 461 1 461
Max. výkon (kW/ot.) 54/6 300 66/5 000 71/6 000 55/4 000 66/4 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 97/3 500 140/5 000 140/5 000 200/1 750 220/1 750
Prevodovka 5M 5M/5R 5M 5M 5M/6R
0 – 100 km/h 11,1/11,0 11,3 14,6 11,8/12,0
Max. rýchlosť (km/h) 175/175 175 164 173/172
Spotreba na 100 km (l) 5,3 4,9/4,9 4,9 3,5 3,6/3,6
Dacia Logan/Sandero - 2017
Dacia Logan/Sandero - 2017
+29Dacia Logan/Sandero - 2017

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #Dacia #facelift #Dacia Logan #Dacia Sandero #dacia Sandero Stepway
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek