Ford Kuga: Viac ako facelift. Pribudol diesel aj asistenty

05.01.2017 06:00

Dobre známa Kuga absolvovala vlani výraznú modernizáciu. A hoci premiéru malo SUV Fordu už na jar, definitívne parametre zverejnila automobilka až koncom roka. Kuga dostala nielen drsnejší vzhľad, ale aj úplne nový naftový motor, ďalšiu generáciu rozhrania Sync a nové bezpečnostné asistenty.

Nová predná maska aj nárazník dávajú Kuge...
Nová predná maska aj nárazník dávajú Kuge podstatne svalnatejší vzhľad. Predné bi-xenóny môžu byť teraz vybavené adaptívnou technológiou so siedmimi režimami. Autor: Ford

Druhá generácia Kugy prišla na svet v roku 2012. Po nástupe Mondea vyzbrojeného najnovšími technológiami však začala trochu strácať dych. A tak sa už vlani na jar prihlásil o slovo facelift. Vynovenú Kugu ukázal Ford ešte pred svetovým ženevským debutom na veľtrhu spotrebnej elektroniky Mobile World Congress v Barcelone. Lenže bez oficiálnych technických údajov. Tie nasledovali koncom roka spolu s uvedením na trh. Až teraz si tak môžeme predstaviť zmeny so všetkým, čo k tomu patrí. A nie je ich rozhodne málo. Modernizáciu dizajnu sprevádzajú novinky pod kapotou aj v kabíne.

Štylisticky sa Kuga inšpirovala novým veľkým SUV Edge, ale aj modernizovaným crossoverom Eco Sport. Zmeny sú neprehliadnuteľné. Drsnejší vzhľad má na svedomí najmä veľká 6-uholníková predná maska s dvojicou chrómových lamiel. O to menší je sací otvor v novom prednom nárazníku, lemovaný výraznými hmlovými svetlami. Led diódy nájdeme síce len vo funkcii denných svetiel, ale nové adaptívne bi-xenóny pracujú až v siedmich režimoch. Pozmenená je aj grafika zadných svetiel. Pod nárazníkom s novou plastovou vložkou sa pritom môže nachádzať elektricky ovládané ťažné zariadenie.

Vzadu sa zmenila len grafika svetiel. Zato tu...
Vzadu sa zmenila len grafika svetiel. Zato tu máme nový dizajn 17- až 19-palcových diskov a novú farbu laku Cooper Pulse. Autor: Ford

Celé to uzatvára vynovená paleta 17– až 19-palcových diskov kolies vrátane povrchovej úpravy Luster Nickel. Škálu lakov obohatili nové odtiene Guard Grey a Cooper Pulse. Okrem toho prichádza Kuga po prvýkrát vo verziách ST-Line a v luxusnom vyhotovení Vignale. Športová verzia počíta s matným vyhotovením masky, plástovým výpletom otvoru v nárazníku či 19-palcovými diskami kolies. Vignale zas umocňuje exkluzívny akcent špecifickým perleťovým lakom Milano Grigio či hexagonálne prešívaným čalúnením sedadiel.

Najväčšou novinkou interiéru je 8-palcová...
Najväčšou novinkou interiéru je 8-palcová dotyková obrazovka rozhrania Sync 3, nový vyhrievaný volant a prepracovaný panel klimatizácie. Manuálnu parkovaciu brzdu nahradila elektrická. Autor: Ford

V interiéri nájdeme prepracovanú stredovú konzolu s novým panelom klimatizácie a najmä 8-palcovou dotykovou obrazovkou najnovšej verzie rozhrania Sync 3. To je kompatibilné so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Samozrejmosťou je pokročilé hlasové ovládanie. Stačí slovný povel „potrebujem tankovať“ alebo „potrebujem kávu“ a navigácia vám okamžite vyhľadá najbližšie kaviarne či čerpacie stanice. Systém tiež umožňuje využívanie mobilných aplikácií. Nový je volant s možnosťou vyhrievania a elektrická parkovacia brzda, ktorá nahradila klasickú ručnú, čím sa na stredovom tuneli uvoľnilo viac priestoru pre odkladacie schránky.

Nová športová verzia ST-Line pridáva matnú...
Nová športová verzia ST-Line pridáva matnú masku, plástový výplet v nárazníku a 19-palcové disky kolies. Autor: Ford

Kuga si tiež výrazne polepšila v bezpečnosti. Autonómne brzdy Active City Stop pracujú teraz až do rýchlosti 50 km/h, kým predtým to bolo o dvadsať menej. Parkovanie uľahčuje parkovací pilot, ktorý zvláda po novom nielen pozdĺžne, ale aj priečne manévre a k tomu ponúka výstrahu pri vychádzaní z miesta pomocou senzorov s dosahom 40 metrov. Kľúč Ford MyKey umožňuje naprogramovať funkcie auta pre začínajúcich vodičov. Napríklad obmedziť maximálnu rýchlosť, zabrániť prijatiu hovorov alebo zabrániť deaktivácii trakčných a stabilizačných systémov.

V teréne má pomôcť vynovený systém 4x4 s...
V teréne má pomôcť vynovený systém 4x4 s rýchlejšími zásahmi a vektorovaním krútiaceho momentu. Autor: Ford

Pod kapotou debutuje úplne nový diesel 1,5 TDCi (88 kW), určený pre verzie s predným náhonom. V porovnaní s predchádzajúcim dvojlitrom ušetrí päť percent paliva. Normovaná spotreba je len 4,4 litra nafty na 100 km. Väčší dvojliter 2,0 TDCi (110 kW) môže byť spriahnutý s predným náhonom, ale aj pohonom oboch náprav. Jeho silnejšia verzia s výkonom 132 kW je štandardne dodávaná so štvorkolkou. To platí aj pre najsilnejšiu benzínovú verziu 1,5 EcoBoost (133 kW). Slabšie modifikácie toho istého agregátu s výkonmi 88 a 110 kW sú opäť predokolkami.

Kým pre benzínovú Kugu 1,5 EcoBoost je k dispozícii klasický 6-stupňový automat, naftové dvojlitre využívajú dvojspojkovú prevodovku PowerShift. Systém 4×4 nielenže zlepšuje trakciu, ale vďaka zlepšenému vektorovaniu krútiaceho momentu medzi kolesami, presnejšie pribrzďovaním vnútorných kolies, podporuje stabilitu v zákrutách. Zásahy prebiehajú v priebehu 20 milisekúnd. Ford tiež popracoval na vyladení podvozka a znížení hluku v kabíne. Vynovená Kuga je však len jednou z piatich noviniek Fordu v segmente SUV, ktoré prídu na trh v priebehu troch rokov.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 524
Šírka (mm) 2 077 (so zrkadlami)
Výška (mm) 1 685
Rázvor náprav (mm) 2 690
Objem batožin. priestoru/nádrže (l) 455 – 1 655/60
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 579 – 1 702

Technické údaje (benzínové motory)

Motor 1,5 EcoBoost 1,5 EcoBoost 1,5 EcoBoost AWD
Objem motora (ccm) 1 499 1 499 1 499
Počet valcov/ventilov 4/16 DOHC 4/16 DOHC 4/16 DOHC
Max. výkon (kW) 88/5 700 110/5 700 133/5 700
Krútiaci moment (Nm) 240/1 600 240/1 600 240/1 600
Prevodovka 6M 6M 6A
0 – 100 km/h (s) 12,5 9,7 10,1
Max. rýchlosť (km/h) 180 195 200
Spotreba na 100 km (l) 6,3 6,3 7,5

Technické údaje (naftové motory)

Motor 1,5 TDCI 2,0 TDCI AWD 2,0 TDCi AWD
Objem motora (ccm) 1 499 1 997 1 997
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW) 88/3 750 110/3 750 132/3 750
Krútiaci moment (Nm) 270/1 750 370/1 750 400/2 000
Prevodovka 6M 6M/6A 6M/6A
0 – 100 km/h (s) 12,7 9,9/10,9 9,2/10,0
Max. rýchlosť (km/h) 173 192/190 202/200
Spotreba na 100 km (l) 4,4 5,2/5,2 5,2/5,2

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Ford Kuga #Ford
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
9. 10. 2017zlacnenie1.136 €zlacnenie1.262 €
2. 10. 2017zdraženie1.139 €zlacnenie1.265 €
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk