Druhá generácia Kugy prišla na svet v roku 2012. Po nástupe Mondea vyzbrojeného najnovšími technológiami však začala trochu strácať dych. A tak sa už vlani na jar prihlásil o slovo facelift. Vynovenú Kugu ukázal Ford ešte pred svetovým ženevským debutom na veľtrhu spotrebnej elektroniky Mobile World Congress v Barcelone. Lenže bez oficiálnych technických údajov. Tie nasledovali koncom roka spolu s uvedením na trh. Až teraz si tak môžeme predstaviť zmeny so všetkým, čo k tomu patrí. A nie je ich rozhodne málo. Modernizáciu dizajnu sprevádzajú novinky pod kapotou aj v kabíne.
Štylisticky sa Kuga inšpirovala novým veľkým SUV Edge, ale aj modernizovaným crossoverom Eco Sport. Zmeny sú neprehliadnuteľné. Drsnejší vzhľad má na svedomí najmä veľká 6-uholníková predná maska s dvojicou chrómových lamiel. O to menší je sací otvor v novom prednom nárazníku, lemovaný výraznými hmlovými svetlami. Led diódy nájdeme síce len vo funkcii denných svetiel, ale nové adaptívne bi-xenóny pracujú až v siedmich režimoch. Pozmenená je aj grafika zadných svetiel. Pod nárazníkom s novou plastovou vložkou sa pritom môže nachádzať elektricky ovládané ťažné zariadenie.
Celé to uzatvára vynovená paleta 17– až 19-palcových diskov kolies vrátane povrchovej úpravy Luster Nickel. Škálu lakov obohatili nové odtiene Guard Grey a Cooper Pulse. Okrem toho prichádza Kuga po prvýkrát vo verziách ST-Line a v luxusnom vyhotovení Vignale. Športová verzia počíta s matným vyhotovením masky, plástovým výpletom otvoru v nárazníku či 19-palcovými diskami kolies. Vignale zas umocňuje exkluzívny akcent špecifickým perleťovým lakom Milano Grigio či hexagonálne prešívaným čalúnením sedadiel.
V interiéri nájdeme prepracovanú stredovú konzolu s novým panelom klimatizácie a najmä 8-palcovou dotykovou obrazovkou najnovšej verzie rozhrania Sync 3. To je kompatibilné so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Samozrejmosťou je pokročilé hlasové ovládanie. Stačí slovný povel „potrebujem tankovať“ alebo „potrebujem kávu“ a navigácia vám okamžite vyhľadá najbližšie kaviarne či čerpacie stanice. Systém tiež umožňuje využívanie mobilných aplikácií. Nový je volant s možnosťou vyhrievania a elektrická parkovacia brzda, ktorá nahradila klasickú ručnú, čím sa na stredovom tuneli uvoľnilo viac priestoru pre odkladacie schránky.
Kuga si tiež výrazne polepšila v bezpečnosti. Autonómne brzdy Active City Stop pracujú teraz až do rýchlosti 50 km/h, kým predtým to bolo o dvadsať menej. Parkovanie uľahčuje parkovací pilot, ktorý zvláda po novom nielen pozdĺžne, ale aj priečne manévre a k tomu ponúka výstrahu pri vychádzaní z miesta pomocou senzorov s dosahom 40 metrov. Kľúč Ford MyKey umožňuje naprogramovať funkcie auta pre začínajúcich vodičov. Napríklad obmedziť maximálnu rýchlosť, zabrániť prijatiu hovorov alebo zabrániť deaktivácii trakčných a stabilizačných systémov.
Pod kapotou debutuje úplne nový diesel 1,5 TDCi (88 kW), určený pre verzie s predným náhonom. V porovnaní s predchádzajúcim dvojlitrom ušetrí päť percent paliva. Normovaná spotreba je len 4,4 litra nafty na 100 km. Väčší dvojliter 2,0 TDCi (110 kW) môže byť spriahnutý s predným náhonom, ale aj pohonom oboch náprav. Jeho silnejšia verzia s výkonom 132 kW je štandardne dodávaná so štvorkolkou. To platí aj pre najsilnejšiu benzínovú verziu 1,5 EcoBoost (133 kW). Slabšie modifikácie toho istého agregátu s výkonmi 88 a 110 kW sú opäť predokolkami.
Kým pre benzínovú Kugu 1,5 EcoBoost je k dispozícii klasický 6-stupňový automat, naftové dvojlitre využívajú dvojspojkovú prevodovku PowerShift. Systém 4×4 nielenže zlepšuje trakciu, ale vďaka zlepšenému vektorovaniu krútiaceho momentu medzi kolesami, presnejšie pribrzďovaním vnútorných kolies, podporuje stabilitu v zákrutách. Zásahy prebiehajú v priebehu 20 milisekúnd. Ford tiež popracoval na vyladení podvozka a znížení hluku v kabíne. Vynovená Kuga je však len jednou z piatich noviniek Fordu v segmente SUV, ktoré prídu na trh v priebehu troch rokov.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 524 |
---|---|
Šírka (mm) | 2 077 (so zrkadlami) |
Výška (mm) | 1 685 |
Rázvor náprav (mm) | 2 690 |
Objem batožin. priestoru/nádrže (l) | 455 – 1 655/60 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 579 – 1 702 |
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,5 EcoBoost | 1,5 EcoBoost | 1,5 EcoBoost AWD |
---|---|---|---|
Objem motora (ccm) | 1 499 | 1 499 | 1 499 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC |
Max. výkon (kW) | 88/5 700 | 110/5 700 | 133/5 700 |
Krútiaci moment (Nm) | 240/1 600 | 240/1 600 | 240/1 600 |
Prevodovka | 6M | 6M | 6A |
0 – 100 km/h (s) | 12,5 | 9,7 | 10,1 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 | 195 | 200 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,3 | 6,3 | 7,5 |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 1,5 TDCI | 2,0 TDCI AWD | 2,0 TDCi AWD |
---|---|---|---|
Objem motora (ccm) | 1 499 | 1 997 | 1 997 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW) | 88/3 750 | 110/3 750 | 132/3 750 |
Krútiaci moment (Nm) | 270/1 750 | 370/1 750 | 400/2 000 |
Prevodovka | 6M | 6M/6A | 6M/6A |
0 – 100 km/h (s) | 12,7 | 9,9/10,9 | 9,2/10,0 |
Max. rýchlosť (km/h) | 173 | 192/190 | 202/200 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,4 | 5,2/5,2 | 5,2/5,2 |