Na veľtrh spotrebnej elektroniky prichádza čoraz viac automobiliek. Tento rok tam nechýbala ani Toyota a z rukáva vytiahla vskutku futuristický koncept „i“, ktorý vznikol v jej kalifornskom štúdiu CALTY. Dizajn exteriéru nie je však tým najpodstatnejším. Napokon, vyvoláva skôr kontroverzie než spontánne nadšenie. Toyota však tvrdí, že toto auto prezentuje úplne novú úroveň konektivity. V budúcnosti nepôjde totiž len o prepojenie vozidla so svetom, ale najmä o jeho prepojenie s vodičom.
Podľa Toyoty treba úplne zmeniť prístup k návrhu auta. Má „rásť“ spolu s jeho užívateľom, sledovať jeho návyky a správanie. Preto je i Concept vybavený umelou inteligenciou, akýmsi virtuálnym spolujazdcom nazvaným Yui, ktorý má ambíciu stať sa kamarátom vodiča. Vozidlo s ním bude schopné komunikovať a ovplyvňovať jeho náladu, napríklad zmenou ambientného osvetlenia. Napriek množstvu technológií ho však nechce zaťažovať zbytočnými informáciami.
Aj preto v Toyote „i“ nenájdeme zbytočne veľa obrazoviek. Podstatné údaje sa zobrazujú na obrovskom head-up displeji, a to podľa dôležitosti. Na minimum sú redukované aj ovládacie prvky. Štúdia je síce vybavená volantom a pedálmi, no zároveň je schopná autonómnej jazdy. Toyota sa totiž domnieva, že majitelia autonómnych áut budú chcieť aj v budúcnosti šoférovať. Je to forma zábavy, o ktorú ich nechce pripraviť. Autopilot sa tak bude starať skôr o bezpečnosť a zasiahne vtedy, keď bude hroziť nebezpečenstvo.
Podľa predstáv Toyoty nebude možné s týmto autom havarovať. O technike nepadlo ani slovo. Môžeme sa len domnievať, že prednosť dostanú elektromotory. Samozrejme, s výrobou Toyota nepočíta, ide len o víziu technológií, ktoré sa môžu v priebehu nasledujúcich rokov dostať do jej sériových modelov a zvýšiť ich bezpečnosť či radosť z jazdy.