Na segmente SUV si švédska automobilka veľmi zakladá. Najpredávanejším modelom z jej ponuky je XC60, ktorého prvá generácia je na trhu úctyhodných osem rokov. Vlajková loď s označením XC90 sa u zákazníkov takisto stretáva s pozitívnym ohlasom. Doplniť portfólio o crossover je teda pochopiteľný krok.
Volvo XC40 bude prvým modelom, ktorý vznikne na novej modulárnej platforme CMA (Compact Modular Architecture). Napriek tomu sa o niektoré prvky bude deliť s väčšou platformou SPA slúžiacou ako základ pre rad 90. Reč je hlavne o informačno-zábavnom systéme a o bezpečnostných prvkoch.Z hľadiska dizajnu by mal nový crossover dostať predné svetlomety typické pre novú generáciu XC90 nazývané „Thorovo kladivo“ a širokú masku chladiča. Podľa neoficiálnych informácií čínskeho média Car News China by sa na autosalóne v Šanghaji mala predstaviť verzia T5 Twin Drive poháňaná hybridnou sústavou zloženou z jeden a pol litrového zážihového trojvalca a elektromotora. Výkon by na kolesá mala prenášať automatická sedemstupňová dvojspojková prevodovka.
Okrem hybridu by malo byť Volvo XC40 v ponuke aj so samostatným benzínovým trojvalcom a štvorvalcom. S naftovými motormi sa nepočíta, keďže Volvo už pred časom deklarovalo cieľ odstrániť vznetové motory z ponuky.
Cieľovým trhom pre nový crossover bude Čína. Švédska automobilka patriaca čínskej firme Geely očakáva predaj na úrovni stotisíc vozidiel ročne. Vôbec pritom nejde o prehnané očakávanie, keďže v podobnom duchu sa predáva aj najväčšie SUV v ponuke Volva XC90. Napriek tomu, že premiéra modelu XC40 sa môže odohrať už apríli, predaj nezačne skôr ako v prvej polovici roku 2018. Vozidlá sa budú vyrábať v továrňach v Číne a v Belgicku.