Crossover GLA rozšíril rodinu triedy A v roku 2013 a rýchlo si našiel svojich zákazníkov. V Stuttgarte ale nespia na vavrínoch. Do Detroitu priviezol Mercedes-Benz modernizovanú verziu. Zmeny nie sú síce dramatické, ale rozhodne prospešné. Facelift zasiahol najmä prednú časť s prepracovanou maskou, ktorá dostala podľa vzoru väčších súrodencov GLC a GLE perforované lamely, zvýrazňujúce outdoorový charakter. Úplne nový je predný nárazník s elipsoidnými hmlovými svetlami a väčšou lakovanou plochou.
No najväčšou novinkou je nahradenie pôvodných bi-xenónov full-diódovými svetlami LED High Performance, ktoré sú dostupné pre verziu GLA 250 a v sérii pre ultimatívne GLA 45 AMG. Samozrejmosťou je automatické prepínanie diaľkového režimu. Aj vzadu nájdeme jemne preštylizovaný nárazník a svetlá s tmavým pozadím. Paletu farieb rozšíril lak Canyon Beige. Naďalej bude k dispozícii balíček Night Package s 19-palcovými diskami kolies v čiernom vyhotovení a čiernymi krytmi zrkadiel či okennými lištami.
To čo nevidieť, je optimalizovaná aerodynamika, ktorú Mercedes-Benz dolaďoval vo svojom veternom tuneli v Sindelfingene. Zmeny sa odohrali v oblasti predných stĺpikov, nové sú kryty spätných zrkadiel, bočné spojlery aj komplikovane tvarovaná odtrhová hrana. Ľahšie prúdenie vzduchu pod vozidlom zabezpečili nové podvozkové kryty a dokonca aerodynamicky tvarovaný tlmič výfuku. Koeficient čelného odporu vzduchu tak klesol z pôvodnej hodnoty Cx 0,29 na 0,28. Vplyv to má mať aj na akustický komfort.
Interiér sa môže pochváliť novým tenším 8-palcovým voľne stojacim displejom. Pocit kvality zvyšujú chrómové dekorácie v oblasti stredovej konzoly, ovládačov sedadiel na dverách či hrubšie lemy prieduchov ventilácie. Novinkou je 360-stupňové zobrazenie okolia vozidla vrátane vtáčej perspektívy. Balíček Interior Package obsahuje športové sedadlá. Ľahší prístup do kufra zabezpečí po novom elektrické ovládanie veka nožným senzorom. V sérii sú autonómne brzdy aj monitoring únavy vodiča.
Pod kapotou sa toho veľa nezmenilo. Ponuka motorov ostáva pôvodná s výnimkou novej benzínovej verzie 220 4Matic s výkonom 135 kW a krútiacim momentom 300 Nm. Ďalšia zmena súvisí priamo s top verziou 45 AMG. Nadupaný dvojlitrový 4-valec dáva síce pôvodných 280 kW a 475 Nm krútiaceho momentu, spojený je však s prepracovaným 7-stupňovým automatom so skrátenými prevodmi tretieho až siedmeho stupňa, čo zlepšilo pružnosť pri vyšších rýchlostiach. Šprint na stovku trvá ostrému AMG len 4,4 sekundy.
Aj AMG má revidovanú masku, nárazník a spojlery. Komu to nestačí, môže voliť limitovanú edíciu Yellow Night Edition, s kombinujúcu čierny lak karosérie s karbónovými a ostro žltými dekoráciami. Táto schéma sa opakuje aj v interiéri. Štandardom sú 20-palcové disky a športové sedadlá. Naďalej ostávajú pre celý modelový rad na výber tri druhy podvozkov. Štandardom je komfortný ale zameniť ho možno za znížený športový a o 30 mm zvýšený off-roadový podvozok zlepšujúci prejazdnosť v teréne.
Vynovená trieda GLA príde na trh v priebehu februára. Automobilka dokonca zverejnila ceny. Za novú verziu 220 4Matic zaplatíte 37 145 eur a za ultimatívne GLA 45 AMG s balíkom Yellow Night Edition 64 468 eur.