Seat Ibiza 2017: 'Malý Leon' dáva lekciu Polu aj Fabii. Je úplne nový

Nová Ibiza bude nepochybne najmodernejším subkompaktom koncernu Volkswagen. Kým Audi A1, VW Polo a Škoda Fabia si musia vystačiť s faceliftom, malý Španiel prichádza ako prvý s platformou MQB A0. Aj vďaka nej bude najširším modelom vo svojej triede. Pod kapotou počíta s motorom 1,5 TSI Evo.

02.02.2017 12:00
1
Nová Ibiza  prichádza po dlhých ôsmich rokoch.... Foto: Seat
Seat Ibiza - 2017 Nová Ibiza prichádza po dlhých ôsmich rokoch. A je to na nej vidieť. Na svet sa pozerá ako prvá v triede plne diódovými svetlami.

Ibiza je na svete od roku 2004, tá súčasná už osem rokov, a patrí k pilierom Seatu. Dnes už spolu s úspešným Leonom a Atecou. Za ten čas z nej španielska automobilka predala viac ako 5,4 milióna exemplárov. Nikdy sa ale nestalo, aby Ibiza dávala lekcie svojim vznešenejším súrodencom s logom VW a Audi. Tá nová, piatej generácie, to ale urobí. Je totiž prvá z novej generácie modelov koncernu Volkswagen v nižšej triede. Dôkazom je použitie platformy MQB A0, na ktorú ešte len čaká Audi A1, VW Polo aj Škoda Fabia.

Samozrejme, nejde o zásluhu Seatu ako skôr o rozhodnutie vo wolfsburskej centrále. Každopádne tým nová Ibiza získa poriadny náskok. Platforma prináša Ibize o 30 % tuhší základ a tiež možnosť odpútať sa od doterajšieho formátu. Na dĺžku (4 059 mm) síce pribudli len dva a na výšku (1 444 mm) jeden milimeter, no zásadný rozdiel nastáva v šírke. Tá je až 1 780 mm, teda o 87 viac ako v minulosti. Spolu s tým došlo k zväčšeniu rozchodu kolies, vpredu o 60 a vzadu o 48 mm. Rázvor náprav narástol na úkor previsov o 100 mm na konečných 2 564.

Hneď od začiatku bude k dispozícii línia FR s... Foto: Seat
Seat Ibiza - 2017 Hneď od začiatku bude k dispozícii línia FR s voštinovou prednou maskou, 18-palcovými diskami kolies, difúzorom a dvoma koncovkami výfukov.

To umožnilo dizajnérom navrhnúť športovo ladený subkompakt so širokým a sebavedomým postojom. A keďže Seat už nepočíta s trojdverovou verziou SC, snaží sa aj tá 5-dverová tváriť viac ako kupé. Dielo sa nepochybne vydarilo. Ide o najkrajší malý koncernový model. Ibiza zaujme kombináciou ostrých línií a športového profilu. V mnohom pripomína väčší Leon. Prednú časť zdobia LED svetlá s trojuholníkovou grafikou a typická predná maska. Zaujímavý je tvar bočných okien, ktorý sa prudko dvíha do oblasti zadného stĺpika.

Dĺžka a výška sa generačne prakticky nemenili.... Foto: Seat
Seat Ibiza - 2017 Dĺžka a výška sa generačne prakticky nemenili. No zato je o 86 mm širšia a na rázvore pribudlo až 100 mm. To je dobrá správa pre jazdné vlastnosti.

Pôsobivá je aj zadná časť s bohatými prelismi. Ibiza môže pritom používať až 18-palcové disky kolies. Hneď od začiatku bude k dispozícii v podobe dynamicky ladenej línie FR a úplne novej, elegantne verzii Xcellence. Obe v rovnakej cene. Prvá dostane voštinový výplet masky, väčší spojler, difúzor, dve koncovky výfukov, športový dizajn diskov či tuhší podvozok. Xcellence sa bude spoliehať na viac chrómu, elegantné farby a na komfortnejšie naladené pruženie. Vo výbave má byť štandardne volič jazdných režimov s módmi Comfort, Eco, Sport a Individual.

Interiér je strohý, ale Seat sľubuje skvelú... Foto: Seat
Seat Ibiza - 2017 Interiér je strohý, ale Seat sľubuje skvelú kvalitu, spracovanie a perfektnú ergonómiu. Centrom palubnej dosky môže byť až 8-palcové rozhranie. Dopriať si môžete adaptívny tempomat či aparatúru BeatsAudio s výkonom 300 W.

Interiér ponúkne výrazne viac priestoru ako doteraz. Seat spomína najmä sedadlá širšie o 42 mm. Prírastky však nájdeme prakticky všade. Na nohy zadných pasažierov pribudlo 35 mm a nad hlavami cestujúcich 24, respektíve 17 mm. Kufor narástol o radikálnych 63 litrov, takže celkovým objemom 355 litrov poráža aj rodinne orientovanú Fabiu, ktorá si na tomto parametri vždy zakladala. Seatu sa navyše podarilo znížiť nakladaciu hranu. Dizajn kabíny je síce opäť relatívne strohý, ale cítiť v ňom vyššiu kvalitu materiálov a spracovania.

Protipól Ibize FR vytvorí úplne nová elegantná... Foto: Seat
Seat Ibiza - 2017 Protipól Ibize FR vytvorí úplne nová elegantná verzia Xcellence bohatou výbavou a chrómovými doplnkami.

Dojem solídnosti podporuje ambientné diódové osvetlenie v bielej alebo červenej farbe, pre verzie FR a Xcellence v sérii. Centrom palubnej dosky sa stáva nová generácia infotainmentu kompatibilného so smartfónmi cez Apple CarPlay, Android Auto alebo MirrorLink. Nechýba ani indukčné dobíjanie. Dotykový displej môže mať až osem palcov. Na zozname príplatkov je audiosystém Beats so siedmimi reproduktormi a výkonom 300 W, bezkľúčový prístup a štartovanie s tlačidlom na stredovom tuneli či cúvacia kamera a dokonca adaptívny tempomat. V balíku asistentov nechýbajú autonómne brzdy.

Ibiza počíta aj s úplen novým benzínovým... Foto: Volkswagen
VW - motor 1,5 TSI Ibiza počíta aj s úplen novým benzínovým 4-valcom 1,5 TSI Evo. Spotebovať s ním má len 4,6, respektíve 4,9 litra benzínu.

Pod kapotou nájdeme už len preplňované motory. Základom je 3-valec 1,0 TSI naladený na 70 alebo 85 kW. Vo verzii spaľujúcej CNG ich má 66. Diesely spoliehajú na overené 4-valce 1,6 TDI s výkonom 60, 70 a 85 kW. Najväčšia bomba, preplňovaný benzínový 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW) s vypínaním valcov, Atkinsonovým cyklom a štart-stop systémom príde ale až koncom roka. Motory s výkonom nižším ako 70 kW dostanú 5-stupňové manuály, pre silnejšie je pripravená buď 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG.

Jazdné vlastnosti ťažiť nielen z väčšieho rázvoru a rozchodu kolies, ale aj tuhšej karosérie, ktorá využíva viac ako 4 000 bodových zvarov a tiež laserové zváranie. Vpredu nájdeme tlmičové vzpery McPherson a vzadu torznú priečku. Riadenie využíva elektrický posilňovač. Ibiza piatej generácie má výstavný debut naplánovaný na marcový ženevský autosalón. Seat zatiaľ neprezradil, kedy uvidíme nové kombi ani ostrú verziu Cupra. Každopádne aj tento derivát môže počítať už len s piatimi dverami.

Seat
		Ibiza - 2017
Seat Ibiza
		- 2017
+9Seat Ibiza - 2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
1 debata chyba
Viac na túto tému: #Seat #Seat Leon
Články podľa značiek