Vynovený Golf predstavil Volkswagen koncom minulého roka. Okrem motora 1,5 TSI Evo, ktorý však dostane až v priebehu výroby, a zopár displejov ovládaných gestami, neznamená veľký technologický posun vpred. Kde ostali slová bývalého šéfa koncernu Martina Winternkorna o zrýchlenom 5-ročnom cykle modelov… Skôr to vyzerá, že súčasný Golf, aj keď s pár zmenami, bude vlastne dva roky nadsluhovať. Zásadné zmeny sa udejú až s príchodom novej generácie plánovanej na rok 2019.
A teraz tu máme zopár informácií o ostrom deriváte GTI, ktorý to má namierené na trh ešte o rok neskôr. Isté je, že jeho dvojliter by sa mal už v základe vyšplhať na výkon súčasného Golfu GTI Clubsport, teda na 195 kW. Šušká sa pritom, že klasické turbo nahradí elektricky poháňaný kompresor. A pomáhať mu má aj výkonný reverzibilný alternátor, ktorý bude jednak účinným zdrojom rekuperácie brzdnej energie, ako aj asistenčnou jednotkou pri akcelerácii alebo plynulej jazde nižšími rýchlosťami.
Podmienkou zavedenia tejto technológie, ako aj elektrického turbodúchadla sa stane výkonná 48 V elektrická sústava, použitá zatiaľ len pre veľké SUV Audi SQ7 v okruhu elektrického kompresora. Výsledkom bude lepšia akcelerácia, očakáva sa šprint na stovku pod šesť sekúnd a tiež nižšia spotreba paliva. Mikrohybridná sústava je však viazaná na dvojspojkovú prevodovku DSG, takže je možné, že budúci Golf GTI príde o manuál, čo by jeho priaznivcov iste nepotešilo. Takže sa črtá aj možnosť, že štandardný Golf GTI bude mať len spaľovací motor a výkonnejšia verzia Performance práve mikrohybridný systém.