
Honda poriadne zrýchlila tempo. Už v marci spustí predaj nového Civicu desiatej generácie a aby toho nebolo málo, v Ženeve predstaví aj najvýkonnejšiu verziu Type-R. Napokon avízo v podobe prototypu nám dala ochutnať už vlani v Paríži. Takže bolo jasné, že premiéra je naozaj za rohom. A to je pomerne prekvapujúce. Kým totiž predošlá generácia prišla až v úplnom závere životného cyklu a vyrábala sa len čosi viac ako rok, nový Type-R štartuje prakticky hneď od začiatku. A bude to poriadna šelma. Novinka totiž skoncuje s najväčším „trapasom“ aktuálnej generácie Type-R – jednoduchou zadnou nápravou s torznou priečkou.

Nový Type-R je postavený na novej platforme s nezávislým zavesením kolies, s ktorým bude mať omnoho väčší potenciál. Navyše môže počítať s väčším rázvorom náprav, väčším rozchodom kolies a tiež prepracovanou prednou nápravou s vertikálnou osou otáčania kolies prechádzajúcou stredom čapu. Pod kapotou má pracovať moderný 4-valec 2,0 VTEC Turbo, ktorý debutoval práve v predchádzajúcej generácii a bol vôbec prvým turbomotorom Hondy. Výkon je zatiaľ tajomstvom, ale očakáva sa minimálne 250 kW, čo je o 22 viac ako doteraz. Zrýchlenie by potom nemuselo trvať dlhšie ako 5,5 sekundy.
Dobrou správou je použitie mechanického samosvorného diferenciálu a zachovanie manuálnej prevodovky, hoci to nie je tak dávno, čo sa hovorilo aj o automate. To však Honda definitívne poprela. Športové gény si Type-R rozhodne nenechá pre seba. Na známosť ich dá radikálnym tuningom, ktorý už naznačil parížsky prototyp s obrovským prítlačným krídlom, karbónovými doplnkami, 19-palcovými diskami, ako aj troma centrálne umiestnenými koncovkami výfuku. Tá stredná bude v skutočnosti vyústením obtokového ventilu, takže dobre postarané má byť aj o zvukovú kulisu.
Výroba odštartuje v lete v britskom Swindone a na jeseň by mal byť u prvých zákazníkov. Dokonca aj u tých v USA, kde sa bude Civic Type-R predávať v podobe hatchbacku vôbec po prvý razu v histórii.