Novovytvorená značka DS nenapĺňa očakávania koncernu PSA. Aspoň nie v Európe. Kým v Číne ju považujú za prémiového hráča na trhu, starý kontinent zostáva vo vzťahu k DS rezervovanejší. Problémom je prémiová cena za mainstreamovú techniku. Dohnať to nedokáže ani štýlový dizajn a brilantné remeselné spracovanie interiérov. Lenže do Ženevy sa chystá novinka, ktorá posunie DS o pár levelov vyššie. Nový crossover 7 Crossback nielenže nešetrí štýlom, ale ani technikou. Konečne tu máme skutočnú vlajkovú loď, ktorá by mohla rozvíriť vody tam, kde kraľujú Audi Q5, Mercedes-Benz GLC alebo BMW X3.
DS 7 Crossback má na dĺžku 4 570, na šírku 1 890 a na výšku 1 620 mm. Spadá tak presne do strednej triedy módnych SUV a crossoverov. Dizajn je v porovnaní s menšími modelmi a čosi konzervatívnejší, no rozhodne mu nechýba autentickosť. DS 7 spoznáte vďaka „diamantovej“ prednej maske, inšpirovanej konceptom e-Tense a chrómovým „krídlam“, ktoré lemujú spodnú hranu reflektorov. Mimochodom, tie využívajú technológiu DS Active LED Vision, teda adaptívne diódy, ktoré sa starajú aj o nezameniteľný svetelný podpis. Hneď po naštartovaní sa rozžiaria purpurovým svetlom. Na diódy sa spoliehajú aj zadné úzke svetlá.
Prémiový duch podporujú dvojfarebné zrkadlá, veľké disky kolies a špecifické laky karosérie Cumulus Gray, Pearl White či Perla Nera Black. V interiéri sa odohrala doslova revolúcia. Kabína pôsobí, akoby vznikala s veľkým podielom remeselnej práce. Vládnu tu len tie najkvalitnejšie materiály. Na výber sú štyri dizajnové línie – Bastile, Rivoli, Opera a Performance Line. Každá zameraná na inú skupinu zákazníkov a s odlišnou materiálovou a farebnou schémou. Čalúnené sú všetky plochy vrátane palubnej dosky a výplní dverí. Na výber bude niekoľko druhov koženého čalúnenia vrátane luxusnej kože Nappa v odtieni Art Rubis. Priplatiť si môžete za výkonné audio Focal Electra.
Skutočnou bombou je palubná doska osadená dvoma 12-palcovými displejmi. Jedným konfigurovateľným v úlohe prístrojového panelu a druhým vo funkcii multimediálneho rozhrania. Oba s precíznou grafikou. Technologický imidž „krotia“ krásne mechanické spínače v oblasti voliča automatickej prevodovky a najmä mechanické hodiny B.R.M. R180, ktoré odhalia svoj ciferník až po naštartovaní. DS 7 Crossback bude samozrejme kompatibilný so smartfónmi cez Android Auto, Apple CraPlay a Mirror Link. Prináša tiež moderné asistenčné systémy ako DS Connected Pilot, ktorý udržuje vozidlo v jazdnom prúde v rýchlostiach od 29 do 180 km/h.
Park Pilot sa zas stará o automatické parkovacie manévre. Nechýba nočné videnie s použitím infračervených kamier či monitoring únavy vodiča. Adaptívne svetlá pracujú v piatich módoch (Town Beam, Country Beam, Motorway Beam, Adverse Weather, High Beam), ktoré upravujú intenzitu či rozptyl svetla podľa okamžitých podmienok a samozrejme zvládajú automatické prepínanie diaľkového režimu. Revolúcia sa odohrala aj pod kapotou. Do Ženevy dorazí DS 7 v top verzii s výkonom 300 koní (220 kW), za ktorými stojí plug-in hybridná sústava, tvorená preplňovaným motorom 1,6 THP (147 kW) a dvojicou elektromotorov s výkonom 2 × 80 kW.
Jeden je umiestnený medzi zážihovým agregátom a premiérovou 8-stupňovou automatickou prevodovkou, druhý na zadnej náprave. Takže plug-in hybridné DS 7 Crossback bude mať na rozdiel od ostatných verzií poháňané obe nápravy. Zásoba akumulátorov v podlahe s kapacitou až 13 kWh a výkonom 90 kW umožní čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 60 km. Nabíjanie by malo z bežnej elektrickej siete trvať 4,4 hodiny a s využitím 6,6-kilowattovej domácej nabíjačky len 2,5. V lacnejších verziách sa objaví 4-valec 1,6 THP s výkonom 132 alebo 165 kW, vždy s 8-stupňovým automatom, ale aj trojvalec 1,2 PureTech (96 kW) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Naftovú ponuku vytvorí diesel 1,6 BlueHDi (96 kW) s manuálom a 2,0 BlueHDi (132 kW) so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Všetky motory budú vybavené štart-stop systémom a splnia emisnú normu Euro 6.2. Prevádzkové parametre DS zatiaľ neprezradilo. Dobrou správou je, že DS 7 Crossback dostane adaptívny podvozok s reguláciou tvrdosti pruženia, a to nezávisle pre každé koleso, ktorý je náhradou za hydropneumatické pruženie. Systém bude spolupracovať s voličom jazdných režimov, upravujúcim tiež charakteristiku riadenia či činnosť prevodovky.
Na trh sa DS 7 Crossback dostane najprv so základnými pohonnými jednotkami, a to ešte do konca roka, vrátane uvádzacej „limitky“ La Premiere. Až v roku 2019 príde na rad vrcholová plug-in hybridná verzia. Výrobu zabezpečí francúzsky závod Mulhouse, ale aj čínske produkčné kapacity.