Kabriolet triedy E je hlavnou sériovou hviezdou stuttgartskej automobilky na autosalóne v Ženeve. Použila v ňom kompletný arzenál technológií, ktoré už poznáme z otvorenej triedy C a S. Tentoraz vychádza z kupé triedy E. To znamená identický rázvor náprav 2 873, šírku 1 860 a výšku 1 428 mm. Rozdiel je len v dĺžke (4 826 mm), kde kabriolet stráca na kupé 34 milimetrov. Nový kabriolet ostal verný plátennej streche, ktorá sa vysúva a zasúva za 20 sekúnd, pričom manipulácia je povolená až do rýchlosti 50 km/h. Podľa automobilky zabezpečuje viacvrstvové plátno dokonalý akustický a tepelný komfort.
Strecha bude k dispozícii v tmavohnedej, tmavomodrej, tmavočervenej alebo čiernej farbe. Do kufra sa zmestí pri zatvorenom interiéri 385 litrov batožín, čo je o 85 viac v porovnaní s minulosťou. Ak sa strecha zloží, ubudne z kufra 75 litrov. Za príplatok si môžete dopriať balík Cabriolet Comfort, ktorý obsahuje elektrický „oddeľovač“ batožinového priestoru, takže pohyblivú priehradku v kufri nie je nutné ovládať ručne. Variabilitu zvyšujú delené zadné operadlá v pomere 50:50. Spolu s prestavbou karosérie vystužil Mercedes-Benz čelné partie skeletu aj podlahu, čím dosiahol potrebnú tuhosť.
Karoséria je vyrobená z mixu ocele a hliníka. Z tohto ľahkého materiálu sú napríklad blatníky, predná kapota či zadné veko. Športový akcent podčiarkuje zníženie svetlej výšky o 15 mm v porovnaní so sedanom. Napokon podobne je to pri kupé. A z kupé budú pochádzať aj pohonné jednotky. Mercedes-Benz sa o nich síce zmieňuje len okrajovo, ale očakávať môžeme základný je 4-valcový dvojliter pre E 200 (135 kW), jeho výkonnejšiu verziu E 300 (180 kW) a s úplnou istotou 6-valec pre verziu E 400 (245 kW), ktorá dopraje stuttgartskému kabrioletu po prvý raz v histórii pohon oboch náprav 4Matic.
A pochybovať nemusíme ani o dvojlitrovom diesli úplne novej generácie pre E 220d (143 kW), ktorý mal premiéru vlani práve v novej triede E. Okrem manuálnych prevodoviek bude dostupný aj 9-stupňový automat 9G-Tronic. S kupé bude mať kabriolet spoločný aj interiér. To znamená efektné prieduchy ventilácie s turbínovým dizajnom či možnosť nahradiť klasické analógové prístroje 12,3-palcovým displejom. Okrem neho bude v centrálnej časti palubnej dosky 8,4– alebo opäť 12,3-palcový displej vo funkcii multimediálneho rozhrania. Vodič môže voliť tri rozdielne grafiky Classic, Sport a Progressive, ale tiež 64 odtieňov ambientného osvetlenia.
Posádka dostane viac priestoru ako v minulosti, najmä na zadných sedadlách, kde pribudlo na nohy 102 mm a v šírke ramien ďalších 20. O redukciu turbulencií pri jazde s otvorenou strechou sa starajú dva známe systémy – Aircap, čo je výsuvný spojler v hornej časti rámu čelného okna, a Airscarf, ktorý dodáva teplý vzduch do oblasti krku pomocou prieduchov v opierkach predných sedadiel. Nechýba ani deflektor. Kabriolet preberá množstvo technologických vychytávok ako „neviditeľné“ čistenie predného okna stieračmi Magic Vision Control, adaptívne matricové LED svetlá Multibeam či pneumatické odpruženie.