Pre Volvo je menšie SUV XC60 extrémne dôležitým modelom. Tvorí až 30 % jeho globálnych predajov. Počas neuveriteľných deviatich rokoch produkcie putovalo k zákazníkom takmer jeden milión exemplárov. A napriek pokročilému veku nikdy nestratilo popularitu. V Európe dokonca obsadilo post najpredávanejšieho prémiového SUV strednej triedy, úspešnejšieho ako Audi Q5, BMW X3 či Mercedes-Benz GLC (GLK). Rovnaké ambície má aj jeho nástupca. Niet pochýb, že ich naplní, cestu mu totiž razí už viac ako rok jeho väčší a mimoriadne úspešný súrodenec Volvo XC90.
Budú mať veľa spoločné, napríklad ľahkú platformu SPA pripravenú aj pre hybridný pohon a úsporné motory Drive-E. Podobnosť vidieť aj v dizajne. Máme tu predné svetlá s motívom Thorovho kladiva a zadné svetlá vytiahnuté vysoko do stĺpikov. Profil je ale o čosi dynamickejší, najmä vďaka prudšej spodnej linke zadného okna. Rozmery zatiaľ Volvo neprezradilo, ale novinka by mohla strácať na svojho veľkého brata približne 25 cm. Podobne je to v interiéri s veľkým dotykovým rozhraním Sensus, digitálnym prístrojovým panelom a dekoráciami s diamantovým výbrusom a la Orrefors.
O špičkovú bezpečnosť sa postarajú nové asistenčné systémy. Napríklad obohatenie známeho systému autonómnych bŕzd City Safety o asistent riadenia Oncoming Lane Mitigation, ktorý dokáže zasiahnuť v prípade hroziacej čelnej kolízie tým, že upraví smer. Podobné zásahy do riadenia využíva aj monitoring slepého uhla zrkadiel (BLIS) v prípade nevhodného preraďovania sa do vedľajšieho prúdu obsadeného iným vozidlom. Za príplatok možno bezpečnostný arzenál rozšíriť o systém semiautomatického riadenia Plot Assist, ktorý prevezme riadenie na dobre značených cestách do rýchlosti 130 km/h, teda aj v kolónach.
Pod kapotou budú pracovať výlučne dvojlitrové 4-valce Drive-4. Naftu zastúpia motory D4 (140 kW) a D5 (173 kW) s technológiou PowerPulse s dvojicou turbodúchadiel. Benzínovú ponuku tvorí verzia T5 s turbodúchadlom preplňovaným motorom (187 kW) a T6 (235 kW), ktorý pridáva navyše kompresor. Na vrchole pyramídy zaujme miesto plug-in hybrid T8, kombinujúci agregát T8 a elektromotor s celkovým výkonom 300 kW. Volvo XC60 tak bude akcelerovať na stovku za 5,3 sekundy. Výroba novinky odštartuje v polovici apríla vo švédskom závode Troslanda. Na trh by mohlo doraziť už v priebehu leta.