Suzuki Swift: Nová generácia aj ako hybrid a štvorkolka!

13.03.2017 06:00

Suzuki sa možno technológiami nechváli tak ako ostatní výrobcovia, no rozhodne nezaostáva. Nová generácia Swiftu schudla neuveriteľných 120 kg, prináša mikrohybridnú sústavu a dokonca pohon oboch náprav. Nájdite Swiftu súpera...

Swift sa snaží zaujať emocionálnejším dizajnom....
Swift sa snaží zaujať emocionálnejším dizajnom. Po prvýkrát prináša veľkú 6-uholníkovú masku a prepracovanú grafiku svetiel. Autor: Suzuki

Suzuki už predstavilo nový Swift na domácej, japonskej pôde a v Ženeve prišiel rad aj na Európu. Nenápadný mestský 5-dverový hatchback prináša hneď niekoľko prekvapení a o čosi emocionálnejší dizajn. Keďže Suzuki už neráta s 3-dverovou verziou, kľučky zadných dverí skrylo do rámu okien. Takže nový Swift sa tvári tak trochu ako kupé. Línie sú o čosi oblejšie, ale DNA Swiftu ostáva. Efekt plávajúcej strechy posilnili dizajnéri nielen zatmaveným predným stĺpikom, ktorý poznáme už z minulosti, ale čiastočne aj zadným stĺpikom.

Vpredu sa objavuje veľká, nižšie situovaná maska a, naopak, vyššie umiestnené reflektory s dennými LED diódami a výraznejšou grafikou. Zadné svetlá zas zasahujú hlbšie do blatníkov a tiež môžu byť osadené diódami. Stabilnejší postoj podporuje mierna zmena proporcií. Swift je totiž o 10 mm kratší (3 840 mm), o 15 nižší (1 510 mm), ale až o 40 mm širší (1 510 mm). Rázvor náprav 2 450 mm sa pritom natiahol o 20 mm. Tým sa skrátili previsy a zväčšil interiér. Redukcia dĺžky teda Swiftu neublížila. V kufri dokonca pribudlo 54 litrov. Takže Swift odvezie 254 litrov nákladu.

Efekt plávajúcej strechy posilňuje čiastočne...
Efekt plávajúcej strechy posilňuje čiastočne zatmavený zadný stĺpik so skrytými kľučkami dverí. To aj preto, že nová generácia už pravdepodobne nepočíta s 3-dverovou verziou. Autor: Suzuki

To, čo nevidieť, je nová, ľahká platforma Heartect, s veľkým podielom vysokopevnostnej ocele, známa z Ignisu a Balena, ktorá je ľahšia o 30 kg. To však nie je všetko. Celkovo totiž zhodila nová generácia 120 kg. A to je pri aute nižšej triedy skutočne obdivuhodné. Takže nový Swift s jedným dospelým a dieťaťom na palube váži toľko ako jeho prázdny predchodca. Základná verzia má len neuveriteľných 890 kg. To je hmotnosť, akú mala napríklad Škoda Favorit v osemdesiatych rokoch. Zo Swiftu to robí jedno z vôbec najľahších sériových áut.

Interiér má dizajnovo bližšie k Vitare ako k...
Interiér má dizajnovo bližšie k Vitare ako k Balenu. Počítať môžeme aj s multimediálnym rozhraním so 7-palcovou obrazovkou. Autor: Suzuki

Interiér ponúkne viac priestoru. Napriek zníženiu strechy majú cestujúci rovnakú priestorovú rezervu nad hlavou. Suzuki to dosiahlo znížením polohy sedadiel. Navyše pribudlo vzadu na nohy 23 mm a viac miesta je aj v šírke ramien. Veď Swift má o štyri centimetre širšiu karosériu. Takže napríklad predné sedadlá sú od seba o 20 mm ďalej. Kabína pôsobí omnoho kvalitnejšie ako v minulosti. Palubná doska je úplne nová. V jej centre nájdeme 7-palcový displej rozhrania SLDA (Smartphone Linkage Display Audio), podobný Balenu či Vitare. To znamená kompatibilitu so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto, navigáciu či cúvaciu kameru.

Rozmery sa prakticky nemenia. Swift je dokonca...
Rozmery sa prakticky nemenia. Swift je dokonca o 10 mm kratší. Zato rázvor náprav sa natiahol o 20. Autor: Suzuki

Ďalší, 4,2-palcový, farebný TFT displej nájdeme na novom prístrojovom paneli. Má funkciu palubného počítača, ale zobrazuje napríklad aj údaje o bočnom preťažení. Multifunkčný volant dostal veniec s prierezom písmena „D“ a ergonomicky optimalizované sú aj sedadlá s lepšou bočnou oporou. Za príplatok si môžete dopriať automatickú klimatizáciu, ale aj nové asistenčné systémy, ktoré len tak ľahko v tejto triede nenájdete. A nehovoríme len o autonómnych brzdách a monitorovaní jazdných prúdov, ale najmä o automatickom prepínaní diaľkových svetiel a dokonca o adaptívnom tempomate!

Základom Swiftu je nová platforma Heartect,...
Základom Swiftu je nová platforma Heartect, ktorá mu pomohla schudnúť až o neuveriteľných 129 kg. Autor: Suzuki

Rovnako pokroková je ponuka motorov. Základom je atmosférický 4-valec 1,2 DualJet (66 kW, 120 Nm) s dvojicou vstrekovačov pre každý valec a nad ním litrový preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet s priamym vstrekovaním paliva (82 kW, 170 Nm). Diesel od Fiatu už pod kapotou nenájdete. Náhradou je mikrohybridná sústava SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), využívajúca reverzibilný alternátor s výkonom približne 2,3 kW, poháňaný remeňom. Pri brzdení odovzdáva rekuperovanú energiu malej li-ion batérii a následne ju využíva na štart-stop systém alebo sa podieľa aj na samotnom pohone vozidla, čím zlepšuje akceleráciu, alebo šetrí palivo.

Pod kapotou sa objaví nielen preplňovaný...
Pod kapotou sa objaví nielen preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet, ale aj mikrohybridná sústava SHVS s reverzibilným alternátorom a malým li-ion akumulátorom. Autor: Suzuki

Celé zariadenie váži len 6,2 kg a je ho možné kombinovať nielen s atmosférickým agregátom, ale po prvýkrát aj s motorom 1,0 BoosterJet. V tomto prípade je systém schopný znížiť normovanú spotrebu z pôvodných 4,6 na 4,2 litra benzínu, čo sa už podobá na ekonomiku naftových motorov. V oboch prípadoch je základom 5-stupňopvá manuálna prevodovka. S motorom 1,2 DualJet môžete voliť kontinuálnu prevodovku CVT a v prípade turba zas 6-stupňový automat s hydrodynamickým meničom, čo je v tejto triede tiež rarita. Podobne ako pohon oboch náprav 4WD AllGrip s viskóznou spojkou, kombinovaný s atmosférickým 4-valcom.

Jazdné vlastnosti ťažia najmä z väčšieho rázvoru a rozchodu, nižšej hmotnosti a tiež nastavenia podvozka na európskych cestách. Suzuki testovalo až 90 predprodukčných prototypov s odlišným naladením a absolvovalo viac ako 10 000 kilometrov na cestách vo Veľkej Británii a v Nemecku. Výrobu zabezpečí produkčný závod automobilky v maďarskom Ostrihome. Slovenskú premiéru absolvuje Swift v apríli na autosalóne v Bratislave. Ceny by mali začínať pod 10 000 eurami s tým, že spustenie predaja je naplánované na máj.

Technické údaje

Dĺžka (mm) 3 840
Šírka (mm) 1 735
Výška (mm) 1 495
Rázvor náprav (mm) 2 450
Objem kufra (l) 254
Hmotnosť (kg) od 890

Technické údaje

Motor 1,2 DualJet 1,2 DuelJet SHVS 1,0 BoosterJet 1,0 BoosterJet SHVS
Zdvihový objem (ccm) 1 242 1 242 998 998
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 3/12 3/12
Max. výkon (kW/ot.) 66/6 000 66/6 000 82/5 500 82/5 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 120/4 400 120/4 400 170/2 000 170/2 000
Prevodovka 5M/CVT 5M/CVT 5M/6A 5M
0 – 100 km (s) 11,9/11,0 11,9/11,0 10,6/10,0 10,6
Max. rýchlosť (km/h) 180/175 180/175 195/190 195
Spotreba na 100 km (l) 4,3/4,6 4,0/4,5 4,6/5,0 4,3
Suzuki Swift -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Suzuki Swift #Suzuki #autosalón Ženeva 2017
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
27. 3. 2017zlacnenie1.132 €zlacnenie1.268 €
20. 3. 2017zlacnenie1.137 €zlacnenie1.273 €
13. 3. 2017zlacnenie1.153 €zlacnenie1.289 €
6. 3. 2017zlacnenie1.169 €zlacnenie1.307 €
27. 2. 2017zlacnenie1.172 €zlacnenie1.319 €
20. 2. 20171.173 €1.331 €
13. 2. 2017zdraženie1.173 €zdraženie1.331 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk