Suzuki už predstavilo nový Swift na domácej, japonskej pôde a v Ženeve prišiel rad aj na Európu. Nenápadný mestský 5-dverový hatchback prináša hneď niekoľko prekvapení a o čosi emocionálnejší dizajn. Keďže Suzuki už neráta s 3-dverovou verziou, kľučky zadných dverí skrylo do rámu okien. Takže nový Swift sa tvári tak trochu ako kupé. Línie sú o čosi oblejšie, ale DNA Swiftu ostáva. Efekt plávajúcej strechy posilnili dizajnéri nielen zatmaveným predným stĺpikom, ktorý poznáme už z minulosti, ale čiastočne aj zadným stĺpikom.
Vpredu sa objavuje veľká, nižšie situovaná maska a, naopak, vyššie umiestnené reflektory s dennými LED diódami a výraznejšou grafikou. Zadné svetlá zas zasahujú hlbšie do blatníkov a tiež môžu byť osadené diódami. Stabilnejší postoj podporuje mierna zmena proporcií. Swift je totiž o 10 mm kratší (3 840 mm), o 15 nižší (1 510 mm), ale až o 40 mm širší (1 510 mm). Rázvor náprav 2 450 mm sa pritom natiahol o 20 mm. Tým sa skrátili previsy a zväčšil interiér. Redukcia dĺžky teda Swiftu neublížila. V kufri dokonca pribudlo 54 litrov. Takže Swift odvezie 254 litrov nákladu.
To, čo nevidieť, je nová, ľahká platforma Heartect, s veľkým podielom vysokopevnostnej ocele, známa z Ignisu a Balena, ktorá je ľahšia o 30 kg. To však nie je všetko. Celkovo totiž zhodila nová generácia 120 kg. A to je pri aute nižšej triedy skutočne obdivuhodné. Takže nový Swift s jedným dospelým a dieťaťom na palube váži toľko ako jeho prázdny predchodca. Základná verzia má len neuveriteľných 890 kg. To je hmotnosť, akú mala napríklad Škoda Favorit v osemdesiatych rokoch. Zo Swiftu to robí jedno z vôbec najľahších sériových áut.
Interiér ponúkne viac priestoru. Napriek zníženiu strechy majú cestujúci rovnakú priestorovú rezervu nad hlavou. Suzuki to dosiahlo znížením polohy sedadiel. Navyše pribudlo vzadu na nohy 23 mm a viac miesta je aj v šírke ramien. Veď Swift má o štyri centimetre širšiu karosériu. Takže napríklad predné sedadlá sú od seba o 20 mm ďalej. Kabína pôsobí omnoho kvalitnejšie ako v minulosti. Palubná doska je úplne nová. V jej centre nájdeme 7-palcový displej rozhrania SLDA (Smartphone Linkage Display Audio), podobný Balenu či Vitare. To znamená kompatibilitu so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto, navigáciu či cúvaciu kameru.
Ďalší, 4,2-palcový, farebný TFT displej nájdeme na novom prístrojovom paneli. Má funkciu palubného počítača, ale zobrazuje napríklad aj údaje o bočnom preťažení. Multifunkčný volant dostal veniec s prierezom písmena „D“ a ergonomicky optimalizované sú aj sedadlá s lepšou bočnou oporou. Za príplatok si môžete dopriať automatickú klimatizáciu, ale aj nové asistenčné systémy, ktoré len tak ľahko v tejto triede nenájdete. A nehovoríme len o autonómnych brzdách a monitorovaní jazdných prúdov, ale najmä o automatickom prepínaní diaľkových svetiel a dokonca o adaptívnom tempomate!
Rovnako pokroková je ponuka motorov. Základom je atmosférický 4-valec 1,2 DualJet (66 kW, 120 Nm) s dvojicou vstrekovačov pre každý valec a nad ním litrový preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet s priamym vstrekovaním paliva (82 kW, 170 Nm). Diesel od Fiatu už pod kapotou nenájdete. Náhradou je mikrohybridná sústava SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), využívajúca reverzibilný alternátor s výkonom približne 2,3 kW, poháňaný remeňom. Pri brzdení odovzdáva rekuperovanú energiu malej li-ion batérii a následne ju využíva na štart-stop systém alebo sa podieľa aj na samotnom pohone vozidla, čím zlepšuje akceleráciu, alebo šetrí palivo.
Celé zariadenie váži len 6,2 kg a je ho možné kombinovať nielen s atmosférickým agregátom, ale po prvýkrát aj s motorom 1,0 BoosterJet. V tomto prípade je systém schopný znížiť normovanú spotrebu z pôvodných 4,6 na 4,2 litra benzínu, čo sa už podobá na ekonomiku naftových motorov. V oboch prípadoch je základom 5-stupňopvá manuálna prevodovka. S motorom 1,2 DualJet môžete voliť kontinuálnu prevodovku CVT a v prípade turba zas 6-stupňový automat s hydrodynamickým meničom, čo je v tejto triede tiež rarita. Podobne ako pohon oboch náprav 4WD AllGrip s viskóznou spojkou, kombinovaný s atmosférickým 4-valcom.
Jazdné vlastnosti ťažia najmä z väčšieho rázvoru a rozchodu, nižšej hmotnosti a tiež nastavenia podvozka na európskych cestách. Suzuki testovalo až 90 predprodukčných prototypov s odlišným naladením a absolvovalo viac ako 10 000 kilometrov na cestách vo Veľkej Británii a v Nemecku. Výrobu zabezpečí produkčný závod automobilky v maďarskom Ostrihome. Slovenskú premiéru absolvuje Swift v apríli na autosalóne v Bratislave. Ceny by mali začínať pod 10 000 eurami s tým, že spustenie predaja je naplánované na máj.
Technické údaje
Dĺžka (mm) | 3 840 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 735 |
Výška (mm) | 1 495 |
Rázvor náprav (mm) | 2 450 |
Objem kufra (l) | 254 |
Hmotnosť (kg) | od 890 |
Technické údaje
Motor | 1,2 DualJet | 1,2 DuelJet SHVS | 1,0 BoosterJet | 1,0 BoosterJet SHVS |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 242 | 1 242 | 998 | 998 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 3/12 | 3/12 |
Max. výkon (kW/ot.) | 66/6 000 | 66/6 000 | 82/5 500 | 82/5 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 120/4 400 | 120/4 400 | 170/2 000 | 170/2 000 |
Prevodovka | 5M/CVT | 5M/CVT | 5M/6A | 5M |
0 – 100 km (s) | 11,9/11,0 | 11,9/11,0 | 10,6/10,0 | 10,6 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180/175 | 180/175 | 195/190 | 195 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,3/4,6 | 4,0/4,5 | 4,6/5,0 | 4,3 |