Qashqai je pre Nissan kľúčovým modelom. Na svet prišiel v roku 2007 a prakticky stvoril segment crossoverov. Predošlé pokusy, napríklad Hondy s modelom H-RV, neboli totiž úspešné. Qashqai áno. Za desať rokov z neho Nissan predal viac ako 2,3 milióna kusov. Nielenže zachránil japonskú automobilku, ktorá v tých časoch bojovala s červenými číslami, ale stal sa tiež absolútne nejpredávanejším crossoverom Európy. Platí to aj pre jeho druhú generáciu, ktorú Nissan predstavil v roku 2013. Vlani bol Qashqai ôsmym najúspešnejším modelom Európy, bez rozdielu tried, keď sa preň rozhodlo 234 340 zákazníkov, čo bolo dokonca o 0,9 percenta viac ako rok predtým.
Čas sa však nedá zastaviť. Nissan chce súčasnú generáciu Qashqaia udržať v dobrej kondícii ešte aspoň tri roky a tak mu naordinoval modernizáciu. Tá sa predstavuje na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve. Zmeny sú badateľné na prvý pohľad. Predná maska v štýle V-Motion a väčšou porciou chrómu zasahuje teraz hlbšie do nárazníka, presne podľa vzoru novej Micry. Nové sú tiež svetlá s grafikou denných diód v tvare bumerangu a adaptívnou funkciou. Nový je aj zadný nárazník s výraznejšou striebornou ochranou či grafika zadných svetiel. V palete farieb pribudli dva nové odtiene – modrý Vivid a bronzový Chestnut. Ponuku kolies rozšírili nové 17-, 18– a 19-palcové disky kolies.
Exteriérové zmeny mali aj funkčný charakter. Koeficient aerodynamického odporu vzduchu síce ostal na Cd 0,31, ale aj vďaka detailom, napríklad hranám na zadných svetlách či malým trojuholníkom v prednom nárazníku, došlo k z níženiu aerodynamického hluku. Takže posádka bude profitovať z tichšieho interiériu. V ňom sa objavujú kvalitnejšie materiály či nový trojramenný multifunkčný volant so štvorsmerným ovládačom. Najvyššia úroveň Tekna+ sa môže pochváliť koženým čalúnením Nappa s trojrozmerným prešívaním, ale aj komfortnejšími sedadlami. Multimediálny systém NissanConnect má jednoduchšie ovládanie a digitálne rádio DAB. Objednať si môžete aj výkonné audio Bose, typické pre sesterský Renault.
Veľký pokrok urobil Qashqai v asistenčných systémoch. Okrem už známej čítačky značiek, monitorovania únavy vodiča a jazdných prúdov či parkovacieho asistentu pridal Nissan autonómne brzdy s rozpoznávaním chodcov, monitorovanie priestoru za vozidlom pri cúvaní, ale najmä novým systém ProPilot, čo je poloautonómne riadenie na diaľniciach a v dopravných zápchach. Qashqai teda vie udržiavať smer v jazdnom prúde aj vzdialenosť od vpredu idúcich vozidiel a vodičov zbavuje nudného posúvania v kolónach. K dispozícii však bude až od roku 2018, kým Nissan naladí systém pre špecifiká európskej premávky.
Jazdné vlastnosti zlepšujú zmeny v naladení tlmičov, pružín, zavesenia a riadenia. Má to priniesť lepšiu stabilitu a vyšší komfort. Ponuku motorov Nissan nemenil. Vyhovujú súčasným predpisom a Qashqaiu prinášajú dostatok výkonu a nízku spotrebu paliva. Pod kapotou teda pracuje benzínový 4-valec 1,2 DIG-T (85 kW), väčší motor 1,6 DIG-T (120 kW) a dva diesely 1,5 dCi (81 kW) a 1,6 dCi (96 kW), všetky z dielne Renaultu. Pre motory 1,2 DIG-T a 1,6 dCi je pripravená kontinuálna prevodovka Xtronic. Pohon oboch náprav All mode 4×4-i je k dispozícii len pre silnejší z naftových motorov. Novinka Nissanu by sa mala objaviť na našom trhu v priebehu leta.