Druhá generácia Leonu, predstavená pred štyrmi rokmi, bola pre Seat doslova živou vodou. Svieži dizajn, tri karosárske modifikácie a na ten čas pokrokové full LED svetlá vytrhli španielsku automobilku z dlhodobej stagnácie. Medzičasom sa stal vôbec najpredávanejším Seatom, i keď mu na krk dnes dýcha nová Ateca. Práve z nej si modernizovaný Leon, predstavený až po skončení jesenného autosalónu v Paríži, požičal viacero technológií. Dnes prichádza na trh a tak španielska automobilka odkryla všetky detaily. A netýkajú sa zďaleka len dizajnu. Začať však môžeme pri ňom.
Zásadné zmeny nečakajte. Seat je na dizajn Leonu stále pyšný. Sám šéf štylistického oddelenia Alejandro Mesonero tvrdí, že Leon je stále „cool“, a tak nepotreboval dramatické úpravy. Facelift sa tak dotkol len nového predného nárazníka s ostrejším tvarom sacích otvorov, masky rozšírenej o 40 mm, lemovanej chrómovým rámčekom a novej grafiky svetiel. Tie môžu byť opäť vybavené full-LED technológiou. A týka sa to aj tých smerových a hmlových. Týmto retušiam zodpovedá aj zadná časť s novým nárazníkom a homogénnejším vzhľadom svetiel, vybavených výlučne diódami.
Povinnú jazdu uzatvára vynovený tvar diskov kolies a tri nové farby karosérie – červená Desire Red, modrá Mystery Blue a fialová Boheme Purple. K dispozícii budú opäť všetky tri karosárske verzie od 3-dverového „kupé“ SC, cez 5-dverový hatchback, kombi ST až po outdoorovú zvýšenú a oplastovanú verziu X-Perience. Úplnou novinkou je top verzia výbavy Xcellence v rovnakej cene ako športová FR. Zameraná je však na luxus a eleganciu. Spoznáte ju vďaka 32 reflexným plôškam v prednej maske, ale aj vďaka chrómovému lemu bočných okien, ktorý je pri nižších úrovniach čierny.
Viac chrómu sa dostalo aj do kabíny, konkrétne na palubnú dosku, kde je 8-palcové dotykové rozhranie. Špecifické čalúnenie je možné nahradiť Alcantarou alebo kožou. Nechýbajú ani hliníkové dekorácie prahov. V sérii je tempomat, ambientné osvetlenie interiéru, dvojzónová klimatizácia alebo bezkľúčový prístup. Polepšili si ale aj ostatné verzie. Infotainment s 5– až 8-palcovým displejom si teraz rozumie so smartfónmi lepšie ako v minulosti. A to vďaka prepojeniam cez Mirror Link, Apple CarPlay a Android Auto.
K dispozícii budú tri úrovne – Easy Connect, SEAT Full Link a Media Plus. Nechýba hlasové ovládanie ani indukčné dobíjanie telefónov v takzvanom Connectivity boxe a tiež možnosť pripojenia telefónu na externú anténu. Z mladšieho SUV Ateca si Leon požičal najnovšie asistenčné systémy. Napríklad Traffic Jam Assist, ktorý je účinnou pomocou v dopravných zápchach, pretože je schopný autonómneho udržiavania v jazdnom prúde a regulácie rýchlosti do 60 km/h. Autonómne brzdy a adaptívny tempomat teraz registrujú aj chodcov. Čítačka dopravného značenia rozpoznáva viac značiek.
Novinkou je elektrická parkovacia brzda, ktorá uvoľnila miesto na stredovom tuneli, vyspelejší parkovací asistent pre priečne aj pozdĺžne parkovanie a automatické prepínanie diaľkového režimu svetiel. Seat tiež popracoval na vyššom akustickom komforte vďaka lepšej izolácii kabíny a náprav a naladení podvozku. Výkonnejšie verzie sa môžu pochváliť nezávislým zavesením zadných kolies. Slabšie si vystačia s torznou priečkou.
Ponuka motorov je výrazne modernizovaná. Úplnou novinkou je benzínový 3-valec 1,0 TSI (85 kW), ktorý postupne nahradí pôvodný 4-valec 1,2 TSI (63, 81 kW). Zatiaľ bol totiž k dispozícii len pre verziu Ecomotive, a to na vybraných trhoch. Zážihové agregáty doplní 4-valec 1,4 TSI (92, 110 kW) s vypínaním valcov v silnejšej verzii. Ten môže pracovať okrem benzínu aj s CNG, teda zemným plynom. Potom je ale jeho výkon 81 kW. Naftu zastúpia modernizované 4-valce 1,6 TDI (66, 85 kW) a 2,0 TDI (110, 135 kW).
Pre verziu 1,6 TDI je pripravená nová 7-stupňová dvojspojka DSG. Platí to aj pre benzínový motor 1,8 TSI a 1,0 TSI. Ostatné verzie majú buď 5– a 6-stupňové manuálne prevodovky, alebo 6-stupňové DSG. Okrem toho ostáva v ponuke pohon oboch náprav 4Drive v kombinácii s motorom 2,0 TDI. Modernizovaný Leon dorazil na slovenský trh začiatkom marca. Ceny začínajú na 12 490 eur pri Leone SC, za hatchback zaplatíte 12 990 eur a za kombi ST 13 690 eur.
Rozmery, objemy
Model | Leon SC | Leon | Leon ST |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 282 | 4 282 | 4 549 |
Šírka (mm) | 1 816 | 1 816 | 1 816 |
Výška (mm) | 1 445 | 1 459 | 1 454 |
Rázvor náprav (mm) | 2 636 | 2 636 | 2 634 |
Objem kufra/nádrže(l) | 380/50 | 380/50 | 587/50 |
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,0 TSI | 1,2 TSI | 1,2 TSI | 1,4 TSI | 1,4 TSI | 1,4 TSI | 1,8 TSI |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 1 197 | 1 197 | 1 395 | 1 395 | 1 395 | 1 798 |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 85/5 000 | 63/4 300 | 81/4 600 | 93/5 000 | 110/5 000 | 81/4 800 | 132/5 100 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 200/2 000 | 160/1 400 | 175/1 400 | 200/1 400 | 250/1 500 | 200/1 500 | 250/1 250 |
Prevodovka | 7DSG | 5M | 6M | 6M | 6M | 6M | 6M/7DSG |
0 – 100 km (s) | 9,6 | 11,9 | 9,9 | 9,1 | 8,0 | 10,9 | 7,5/7,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 202 | 178 | 194 | 203 | 215 | 194 | 226/224 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,4 | 5,1 | 5,0 | 5,2 | 4,9 | 5,5 | 6,0/5,8 |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 1,6 TDI | 1,6 TDI | 2,0 TDI | 2,0 TDI |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 598 | 1 598 | 1 968 | 1 968 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 66/2 750 | 85/3 250 | 110/3 500 | 135/3 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 230/1 400 | 250/1 500 | 340/1 750 | 380/1 750 |
Prevodovka | 5M | 5M/7DSG | 6M/6DSG | 6M/6DSG |
0 – 100 km (s) | 12,6 | 9,8/9,8 | 8,4/8,4 | 7,5/7,5 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 | 197/197 | 215/213 | 228/226 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,4 | 4,0/4,1 | 4,4/4,5 | 4,5/4,6 |