Peugeot 308 predstavila francúzska automobilka v roku 2013. Napriek ponechaniu pôvodného názvu išlo veľkú generačnú zmenu. Novinka prišla s ľahkou platformou EMP2, digitálnym i-Cockpitom aj úspornými motormi PureTech a BlueHDi. Úspech nenechal na seba dlho čakať. Peugeot 308 bol hneď nasledujúci rok ovenčený titulom Európske auto roka. Lenže čas sa nedá zastaviť. Medzičasom pribudli noví konkurenti v podobe Opelu Astra, Renaultu Mégane či Seatu Loen a najnovšie aj modernizovaný Golf.
Takže klesajúce predaje, s ktorými tristoosmička bojovala už minulý rok, sú celkom logické. Odbytovým liekom sa má stať modernizácia naplánovaná na jesenný autosalón vo Frankfurte nad Mohanom. Lenže my si môžeme pozrieť novinku v predstihu. Na internet totiž unikli prvé snímky. Ukazujú, že Peugeot 308 sa inšpiruje mladšími súrodencami. Dostane výraznejšiu prednú masku s logom, ktoré sa predtým nachádzalo na prednej kapote. Nové sú aj svetlá a nárazníky. Z profilu zaregistrujeme nový dizajn diskov kolies a zozadu novú grafiku svetiel.
Interiér prejde len retušami. A to je škoda, pretože Peugeot má už novú generáciu i-Cockpitu s digitálnym prístrojovým panelom. Ako sa zdá, tá ostane zatiaľ vyhradená crossoverom 3008 a 5008. Tristoosmička tak dostane len modernizované analógové budíky a a pravdepodobne väčší displej multimediálneho rozhrania s novými funkciami. Očakávať môžeme aj inovované dekoračné materiály a čalúnenie. Nepochybne Peugeot 308 posilní bezpečnosť, najmä rozšírením palety asistenčných systémov.
Pod kapotou sa majú zmeny týkať najmä nafty. Premiéru tu má mať úplne nový diesel 1,5 BlueHDi s výkonom 74 alebo 88 kW, ktorý nahradí alebo doplní starší agregát 1,6 BlueHDi. Trojvalec 1,2 PureTech, diesel 2,0 HD a výkonný motor 1,6 THP pre verziu GT a GTI ostanú pravdepodobne bez zmien. Viac sa určite dozvieme ešte pred frankfurtskou premiérou. Po úniku snímok nemôže totiž Peugeot nechať v obehu špekulatívne informácie. Skôr prekvapí, prečo inovovanú tristoosmičku nepredstavil už v Ženeve, kde nemal žiadnu zásadnú novinku.