Je to neuveriteľné. V časoch downsizingu urobili v Affalterabachu čosi neslýchané. Ak ste si totiž mysleli, že súčasné verzie kompaktných SUV GLC a GLC Coupé s prívlastkom 43 AMG sú vrcholom, ste na omyle. Ich dvakrát preplňované 6-valce síce produkujú úžasných 270 kW a na stovku šprintujú tesne pod päť sekúnd, lenže v New Yorku dostanú súrodencov, ktorí z nich spravia krotkých baránkov. Pod kapotu nových GLC 63 AMG a GLC 63 Coupé AMG sa totiž nasťahuje brutálny 8-valec priamo zo superšportu Mercedes-AMG GT.
Tento štvorliter má veľmi kompaktnú konštrukciu, keďže turbodúchadlá „skrýva“ medzi dvoma radmi valcov (Hot inside V), takže sa zmestí prakticky do všetkých stuttgartských modelov. A GLC neostalo po C 63 AMG či E 63 AMG bokom. V tomto prípade je naladený na 350 kW, teda o 10 kW viac ako v základom kupé AMG GT. A k tomu musíte pripočítať záťah 650 newtonmetrov dostupných od 1 750 až do 4 500 otáčok. Komu by to nestačilo, voliť môže verzie s prívlastkom S, ktoré pridávajú ďalších 25 kW a 50 Nm.
V oboch prípadoch sa o spracovanie výstupu stará 9-stupňový automat AMG Speedshift MCT. Pochopiteľne, upravený, a to nielen v oblasti prevodových pomerov. Namiesto hydrodynamického meniča dostal mokrú spojku, ktorá sa podieľa na rýchlejšom radení a pomocou automatického medziplynu aj na schopnosti podraďovania hneď o niekoľko stupňov. Ďalej putuje výkon ku všetkým štyrom kolesám cez pohon oboch náprav 4Matic Plus s elektromechanickou medzinápravovou spojkou a so zadným samosvorným diferenciálom.
Verzia GLC 43 AMG S pridáva navyše elektronicky riadený diferenciál. Potom neprekvapí, že pôvodne rodinne ladené SUV sa zmenia na skutočné superšporty. Stovku zvládnu za úžasných 4,0, respektíve 3,8 sekundy. A nebyť obmedzovača rýchlosti, ktorý zasiahne v oboch prípadoch pri obligátnych 250 km/h, atakovali by iste trojstovku. Vodič môže voliť cez systém AMG Dynamic Select jazdné režimy Comfort, Sport, Sport+ a nový Race. To ovplyvňuje činnosť motora, prevodovky, riadenia, akustiky výfuku, ale aj štandardne dodávaného trojkomorového pneumatického odpruženia.
Raritou je úplná deaktivácia stabilizačného systému ESP, takže na okruhu môžete mať toto ostré SUV plne vo svojich rukách. Prepracované bolo aj zavesenie kolies eliminujúce bočné náklony. Na ceste držia GLC 63 AMG 19-palcové disky obuté pneumatikami s profilom 235/55 R19 vpredu a 255/50 vzadu. GLC 63 AMG S používa 20-palcové disky s pneumatikami 265/45 R20, respektíve 295/40 R20. Za príplatok dostanete extrémne dvadsaťjednotky. O deceleráciu sa starajú karbónovo-keramické kotúče s priemerom 360 mm.
Dynamike zodpovedá agresívny exteriérový tuning. Predná maska Panamericana s pätnástimi vertikálnymi lamelami je jasne inšpirovaná ostrou verziou Mercedesu-AMG GT R. K nej ladí predný nárazník s obrovskými vstupmi pre prívod chladiaceho vzduchu k motoru a brzdám. V zadnom zas nájdete neodmysliteľný difúzor a štvoricu koncoviek výfukov. Kým GLC 63 AMG má zadný spojler umiestnený na streche, pri GLC 63 AMG Coupé našiel miesto na veku piatych dverí. Priplatiť si môžete za karbónové komponenty a čierne lakované prvky súpravy AMG Night Package a Carbon Fiber Package.
Interiér je plný kože Artico. Pokrýva nielen anatomické sedadlá v kombinácii s mikrovláknami Dinamica, ale aj na palubnú dosku a volant. Verzia GLC AMG S pridáva drahšiu kožu Nappa. S matnými odtieňmi kontrastuje množstvo hliníkových a karbónových doplnkov. Chýbať nemôžu ani logá AMG. Množstvo príplatkových prvkov môžete získať v cene, ak sa rozhodnete pre úvodnú „limitku“ Edition 1. Tá sa dostane na trh ako prvá už v júni, teda dva mesiace po plánovanej svetovej premiére na aprílovom autosalóne v New Yorku.
Technické údaje
Verzia | GLC 63 AMG | GLC 63 AMG S | GLC 63 AMG Coupé | GLC 63 AMG S Coupé |
---|---|---|---|---|
Objem motora (ccm) | 3 982 | 3 982 | 3 982 | 3 982 |
Počet valcov/ventilov | V8/32 bi-turbo | V8/32 bi-turbo | V8/32 bi-turbo | V8/32 bi-turbo |
Max. výkon (kW) | 350/5 500 | 375/5 500 | 350/5 500 | 375/5 500 |
Krútiaci moment (Nm) | 650/1 750 | 700/1 750 | 650/1 750 | 700/1 750 |
Prevodovka | 9A | 9A | 9A | 9A |
0 – 100 km/h (s) | 4,0 | 3,8 | 4,0 | 3,8 |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 | 250 | 250 | 250 |
Spotreba na 100 km (l) | 10,3 | 10,7 | 10,3 | 10,7 |