VW predstavil motor 1,5 TSI. Aj s mikrohybridom

Štvorvalec 1,5 TSI EVO už poznáme z vynoveného Golfu. Vo Viedni však debutovala jeho verzia spojená s mikrohybridnou sústavou. Má štartér-generátor, li-ion akumulátor a vie „plachtiť“ s vypnutým motorom.

28.04.2017 16:00
debata (2)
Nový motor 1,5 TSI Evo doplní mikrohybridná... Foto: Volkswagen
VW - 1,5 TSI Evo BlueMotion Nový motor 1,5 TSI Evo doplní mikrohybridná sústava. Ušetriť má minimálne 0,4 litra benzínu na 100 km.

Premiéru si nový 4-valec Volkswagenu 1,5 TSI Evo (110 kW), nahrádzajúci pôvodný agregát 1,4 TSI, odkrútil už v novom Golfe a zakrátko zamieri aj do ďalších koncernových modelov – od nového Pola a Octavie až po luxusný Volkswagen Arteon. Má patriť k najekonomickejším agregátom vo svojej triede. A to nielen na papieri, ale aj v reálnej premávke. Veď pri nízkom zaťažení dokáže vypínať dva valce a navyše pracuje v Atkinsonovom cykle. Lenže nemecká automobilka s ním má ďalšie úsporné plány. Tie prezradila na pravidelnom sympóziu o motoroch,

Práve tu ukázala verziu pripravenú pre VW Golf TSI BlueMotion. Trik spočíva v spojení motora s mikrohybridnou sústavou. Teda štartér-generátorom, ktorý zabezpečuje účinnú rekuperáciu brzdnej energie a tiež sa podieľa na samotnom pohone pri akcelerácii. Na ukladanie energie slúži malý li-ion akumulátor, ktorý neznamená zásadný rast pohotovostnej hmotnosti. Ďalšou vychytávkou bude schopnosť vypínania motora aj počas jazdy. Ak to okolnosti dovolia vždy, keď dá vodič dole nohu z plynového pedálu.

Prídavné zariadenie je kompaktné a ľahké.... Foto: Volkswagen
VW - 1,5 TSI Evo BlueMotion Prídavné zariadenie je kompaktné a ľahké. Navyše nebude príliš drahé.

Auto tak bude „plachtiť“ s vypnutým spaľovacím motorom, a to až do rýchlosti 130 km/h. A ešte si bude vyrábať elektrickú energiu, podobne ako to dokážu hybridy. O zaradenie neutrálu sa postará 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG (DQ200). Automobilka tvrdí, že len týmto spôsobom dokáže motor ušetriť v bežnom užívateľskom režime 0,4 litra benzínu na 100 km. Štartér-generátor sa má zároveň postarať o pohyb vozidla v nízkych rýchlostiach, napríklad pri posúvaní v zápche. Z toho plynie ďalšia úspora.

Motor nasadí Volkswagen v premiére v úspornej verzii Golfu BlueMotion a neskôr aj v ďalších modeloch koncernu. Práve v mikrohybridnej sústave vidí totiž možnosž, ako postupne priblížiť spotrebu benzínových motorov tým naftovým, nad ktorými sa po vypuknutí aféry Dieselgate sťahujú mračná. A to bez drahej hybridnej technológie.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #1.5 TSI
Články podľa značiek