Premiéru si nový 4-valec Volkswagenu 1,5 TSI Evo (110 kW), nahrádzajúci pôvodný agregát 1,4 TSI, odkrútil už v novom Golfe a zakrátko zamieri aj do ďalších koncernových modelov – od nového Pola a Octavie až po luxusný Volkswagen Arteon. Má patriť k najekonomickejším agregátom vo svojej triede. A to nielen na papieri, ale aj v reálnej premávke. Veď pri nízkom zaťažení dokáže vypínať dva valce a navyše pracuje v Atkinsonovom cykle. Lenže nemecká automobilka s ním má ďalšie úsporné plány. Tie prezradila na pravidelnom sympóziu o motoroch,
Práve tu ukázala verziu pripravenú pre VW Golf TSI BlueMotion. Trik spočíva v spojení motora s mikrohybridnou sústavou. Teda štartér-generátorom, ktorý zabezpečuje účinnú rekuperáciu brzdnej energie a tiež sa podieľa na samotnom pohone pri akcelerácii. Na ukladanie energie slúži malý li-ion akumulátor, ktorý neznamená zásadný rast pohotovostnej hmotnosti. Ďalšou vychytávkou bude schopnosť vypínania motora aj počas jazdy. Ak to okolnosti dovolia vždy, keď dá vodič dole nohu z plynového pedálu.
Auto tak bude „plachtiť“ s vypnutým spaľovacím motorom, a to až do rýchlosti 130 km/h. A ešte si bude vyrábať elektrickú energiu, podobne ako to dokážu hybridy. O zaradenie neutrálu sa postará 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG (DQ200). Automobilka tvrdí, že len týmto spôsobom dokáže motor ušetriť v bežnom užívateľskom režime 0,4 litra benzínu na 100 km. Štartér-generátor sa má zároveň postarať o pohyb vozidla v nízkych rýchlostiach, napríklad pri posúvaní v zápche. Z toho plynie ďalšia úspora.
Motor nasadí Volkswagen v premiére v úspornej verzii Golfu BlueMotion a neskôr aj v ďalších modeloch koncernu. Práve v mikrohybridnej sústave vidí totiž možnosž, ako postupne priblížiť spotrebu benzínových motorov tým naftovým, nad ktorými sa po vypuknutí aféry Dieselgate sťahujú mračná. A to bez drahej hybridnej technológie.