BMW zaviedlo plug-in hybridnú technológiu už do piatich svojich modelov. Od BMW 225×e Active Tourer cez 330e, 740e/Le iPerformance až po SUV X5 xDrive40e a čínske BMW X1 xDrive 25Le iPerformance. A teraz prichádza na rad aj nový rad 5, len pár mesiacov po jeho premiére. Navonok spoznáte BMW 530e iPerformance vďaka modrým ľadvinkám, modrým krytom nábojov kolies, logám eDrive na stĺpikoch, a najmä veku nabíjacieho konektora na ľavom prednom blatníku. To podstatné sa však skrýva pod kapotou. Kombinuje benzínový 4-valec 2,0 TwinPowe Turbo s elektromotorom umiestneným pred prevodovkou. Poháňané sú výlučne zadné kolesá.
K spaľovaciemu motoru s výkonom 135 kW a krútiacim momentom 320 Nm pridáva elektrický agregát ďalších 85 kW a 250 Nm. Celá sústava je naladená na 185 kW a 420 Nm krútiaceho momentu, čo znie podstatne povzbudivejšie. Aj preto je 530e iPerformance schopné akcelerovať na stovku za 6,2 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 235 km/h. Výhodou umiestnenia elektromotora medzi motor a 8-stupňovú prevodovku Steptronic je vynechanie hydrodynamického meniča, čo čiastočne redukuje hmotnosť systému a možnosť využívať jednotlivé prevody aj v čisto elektrickom režime.
Zásoba akumulátorov uložených pod zadnými sedadlami s kapacitou 9,2 kWh má podľa BMW stačiť na bezemisný dojazd do vzdialenosti 50 km. Aj preto uvádza zázračne nízku spotrebu len 1,9 litra benzínu na 100 km. Samozrejme, tých prvých, pretože po minutí energie prechádza 530e iPerformance do bežného hybridného režimu. Ak sú však batérie nabité, má vodič možnosť voliť okrem tradičných módov Sport, Comfort a Eco Pro aj módy pre elektrickú jazdu. V režime Auto eDrive, ktorý sa aktivuje automaticky po každom štartovaní, spolupracujú obe pohonné jednotky pre čo najefektívnejšiu jazdu.
Elektromotor je v tomto móde schopný asistovať spaľovacej jednotke do rýchlosti 90 km/h. V režime max eDrive sa vozidlo prepne na čisto elektrický pohon. Elektromotor vtedy pracuje do rýchlosti až 140 km/h. Pri potrebe prudšej akcelerácie je však vždy v pohotovosti spaľovacia jednotka. Režim Battery Control zas umožňuje vodičovi ponechať si dostatok elektrickej energie v batériách, od 30 do 100 %, na čas, keď ju plánuje využiť, napríklad pri vjazde do centra miest, alebo ich cestou dobíjať pomocou benzínového motora. Dobíjanie batérií trvá z bežnej elektrickej siete päť hodín a pri použití nabíjačky BMW i Wallbox s výkonom 3,7 kW menej ako tri hodiny.