
Fiat 500L je na trhu už od roku 2012. Prežil ich prakticky bez zmien, ako to napokon pri Fiatoch v posledných rokoch býva. Od začiatku ťažil z imidžu kultovej päťstovky. A teraz sa snaží „vyžmýkať“ z jej DNA ešte viac. Facelift sa totiž zameral práve na posilnenie spojitosti s týmto nestarnúcim bestsellerom. Fiat pritom tvrdí, že nejde len o retuše. Nových je vraj až 40 % komponentov. Zmeny zasiahli nárazníky aj svetlá. Predná maska má robustnejšie chrómové „fúzy“. A okrem toho tu nájdeme dve nové chrómové lišty v sacom otvore a nárazníku.
Na chróm stavil Fiat aj v zadnej časti, kde ho nájdeme po stranách nárazníka a na lemoch svetiel. Hmlové a cúvacie svetlá sa presťahovali do nižšej úrovne. Povinnú jazdu uzatvára inovovaný dizajn diskov kolies. Päťstovka ostáva stále verná bohatej individualizácii. K dispozícii je desať pastelových a metalických lakov karosérie, ktoré možno párovať s troma farbami strechy. Celkovo je na výber 37 kombinácií. Novinkou sú laky Bellagio Blue, Sicilian Orange, Donatello Bronze, Ice-Cream White, Sorrento Yellow, Cinema Black, Fashion Grey, Maestro Grey a Tuscan.

To všetko sa týka verzie Urban a 7-miestneho kombi Wagon s troma radmi sedadiel. Najväčšou novinkou je ale outdoorová verzia Cross. Identifikovať ju nie je problém. Má výraznú ochranu spodných partií karosérie vrátane nábehových panelov nárazníkov a bočných líšt, no najmä podvozok zvýšený až o 25 mm. Štandardne používa Cross 17-palcové disky kolies. S pohonom 4×4 síce Cross neráta, no na prašných či klzkých cestách mu pomôže trakčný systém Mode Selector pracujúci v režimoch Normal, Traction+ a Gravity Control.

Jednotlivé módy vyberá vodič otočným ovládačom na stredovej konzole. Kým mód Normal je určený do bežných podmienok, Traction+, aktívny do rýchlosti 30 km/h, upravuje činnosť ABS či protipreklzového systému v záujme čo najlepšieho záberu kolies pri zlej adhézii. Napríklad pri jazde na snehu, na blate alebo ľade. Mód Gravity Control je kontrolou prudkého zjazdu, ktorá udržuje konštantnú rýchlosť pri prudkom klesaní. Elektronika pomáha aj vyššej bezpečnosti. Celý modelový rad totiž môže odteraz počítať s autonómnymi brzdami City Break s laserovým senzorom, pracujúcimi do rýchlosti 30 km/h.

Pomerne výrazne upravil Fiat palubnú dosku. Tá má teraz úplne oddelený prístrojový panel a stredovú konzolu. Na nej nájdeme nový 7-palcový displej rozhrania UconnectTM, ktoré spolupracuje so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. Aplikácia Uconnect Live ponúka streamovanie hudby prostredníctvom služieb Deezer a Tuneln, spravodajstvo agentúry Reuters, navigáciu TomTom a prístup na sociálne siete. Priplatiť si môžete za prémiovú aparatúru BeatsAudio s výkonom 520 W a siedmimi reproduktormi.

A potom je tu bohaté príslušenstvo Mopar s 92 doplnkami, ktoré obsahujú napríklad organizér v batožinovom priestore, siete, nosiče lyží a držiaky na multimédiá. Pod prednou kapotou ostáva všetko po starom. Benzínové motory reprezentuje kontroverzný 2-valec 0,9 TwinAir (77 kW) a 4-valec 1,4 T-Jet (88 kW). Naftu konzumujú známe 4-valce 1,3 MultiJet (70 kW) a 1,6 MultiJet (88 kW). Motor 1,4 T-Jet je schopný spaľovať LPG a dvojvalec TwinAir za zemný plyn CNG. Motory sú kombinované. Okrem manuálnych prevodoviek možno voliť robotizovanú prevodovku Dualogic.