
Ak by sa vám málilo Porsche 911 Turbo S s výkonom 427 kW, teda v súčasnosti najrýchlejšia verzia kultového kupé zo Zuffenhausenu, je tu nové riešenie. Postarala sa oň divízia Porsche Exclusive Manufakture. Tá sa síce zaoberá najmä individuáknymi úpravami vozidiel podľa prianí zákazníkov, pričom na žiadne nepovie nie, ale z času na čas pošle do sveta aj limitovanú sériu podľa vlastných predstáv. Možno si ešte spomeniete napríklad na Porsche 911 Sport Classic z roku 2010 vyšperkované karbónovými doplnkami a okorenené vyšším výkonom.
A teraz tu máme čosi podobné. Pri príležitosti premenovania divízie Porsche Esclusive na Porsche Exclusive Manufakture, čo má vyjadriť remeselný charakter tohto oddelenia „splnených snov“, prichádza edícia 911 Turbo S Exclusive Series. Vznikne z nej len 500 kusov a čo je sympatické, líšiť sa bude nielen exteriérovým paketom, ale aj technikou. Zmien na 3,8-litrovom preplňovanom boxeri síce nebolo veľa, ale výsledok stojí za to. Úpravami, pravdepodobne zvýšením tlaku turbodúchadiel s premenlivou geometriou lopatiek, narástol výkon o 20 kW.

Možno si poviete, že o nič nejde. Lenže spolu je ich teraz 446, a to znamená, že pod zadnou kapotou tróni ten najvýkonnejší agregát, aký sa doteraz v cestnej deväťstojedenástke objavil. V praxi to znamená, že 911 Turbo S Exclusive Series zrýchli na stovku za 2,9 sekundy a na dvojstovku sa vyšplhá ručička tachometra za 9,6 sekundy. Jednoducho, nič rýchlejšie vám v Zuffenhausene dnes neponúknu. Maximálka je síce identických 330 km/h, no dostanete sa na ňu za kratší čas. Stojí za tým aj ľahká diéta.

Porsche 911 Turbo S od Exclusive Manufakture má totiž karbónovú kapotu, karbónovú strechu, ale aj prahy a niekoľko doplnkov z nového paketu Turbo Aerokit. Vzhľadovo sa líši aj špecifickým lakom Golden Yellow Metalic, 20-palcovými čiernymi diskami s centrálnou maticou a zlatými akcentmi, karbónovým difúzorom so štyrmi koncovkami výfukov či unikátnymi čiernymi pruhmi, ktoré sa tiahnu od predného nárazníka až po zadné krídlo.

Podobne je to v interiéri s koženými sedadlami prešívanými zlatými stehmi alebo stropom čalúneným Alcantarou. Nechýba ani plaketa s poradovým číslom edície pred spolujazdcom, ani ozdobné prahy. Dôležité sú však aj technické prvky. Limitka sa môže totiž tešiť zo štandardne dodávaného paketu Sport Chrono, aktívneho podvozku PASAM (Porsche Active Suspension Managment) a riadenej zadnej nápravy Dynamic Chassis Control. O skrotenie tejto šelmy sa starajú karbónovo-keramické brzdy, tentoraz vyhotovené v čiernej farbe a opäť so zlatými akcentmi vo farbe Golden Yellow Metalic.
Nebude to ale lacná hračka. Za každý exemplár si v Zuffenhausene vypýtajú 259 992 eur. A peniaze môžete míňať veselo ďalej, napríklad za iné farby laku, náramkové hodinky Porsche dokonale zladené s Exclusive Series za 9 950 eur alebo za súpravu cestovnej batožiny za 5 474 eur, určenú tiež špeciálne pre túto edíciu.