Bolo len otázkou času, kedy Audi privedie na svet svoj R8 Spyder s výkonnejším agregátom V10 Plus, ktorý bol doteraz dostupný len pre kupé. Stalo sa tak rok po premiére otvorenej verzie ingolstadtského superšportu a tesne pred tohtoročnou kabriosezónou. Tú však bohužiaľ novinka nestihne, keďže k prvým zákazníkom má doraziť až v septembri. Bude to však stáť za to. Na to, aby dokázalo Audi zraziť pôvodné zrýchlenie Spyderu o ďalšie desatinky, použilo overený recept z kupé R8 V10 Plus – vyšší výkon a nižšiu hmotnosť.
O to prvé sa postaral 5,2-litrový 10-valec, ktorý generuje 449 kW a točí neuveriteľných 8 700 otáčok za minútu. Cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku S-tronic posiela následne k obom nápravám 560 Nm. V ponuke Audi ide o vôbec najvýkonnejší motor. A priaznivcov klasiky poteší atmosférickým plnením, čo je dnes stále väčšou vzácnosťou. Za hmotnosťou nižšou o 25 kg zas stojí použitie karbónových sedadiel a kovaných diskov kolies, ktoré ukrývajú karbónovo-keramické brzdové kotúče. Na váhe má potom odľahčený Spyder 1 527 kg.
Podiel hliníka na celkovej hmotnosti vzrástol až na 75 %. Výsledkom je akcelerácia z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, čo je o tri desatiny rýchlejšie v porovnaní so „základnou“ verziou V10. Maximálna rýchlosť vzrástla o 10 km/h na konečných 328, čo je na auto bez strechy obdivuhodný údaj. A hoci spotreba paliva nehrá pri superšportoch rolu, Audi sa pýši, že použilo viacero úsporných technológií, napríklad vypínanie jedného bloku valcov pri nízkom zaťažení a tiež „plachtenie“ pri rýchlostiach vyšších ako 55 km/h. Výsledkom je priemerná spotreba 12,5 litra benzínu na 100 km.
Inak je R8 Spyder V10 Plus identické so svojím slabším súrodencom. To znamená, že dostalo navyše hliníkové výstuhy podvozku a rámu čelného okna a tiež elektricky ovládanú plátennú strechu. Tá potrebuje na premenu 20 sekúnd, pričom manipulácia je povolená do obligátnych 50 km/h. K tomu pridáva Spyder elektricky výsuvné zadné okno, ktoré je nezávislé od stavu strechy, a príplatkový deflektor. Interiér obsahuje 12,3-palcový virtuálny kokpit a špecifické sedadlá. Exteriér môže zveľadiť zelený lak balíka Micrommata Green Design Package.
Dodajme už len ceny. Za výkonnejší Spyder zaplatia budúci majitelia minimálne 207 500 eur. To je naozaj dosť. Aj preto sa už šušká o príchode slabšej verzie s preplňovaným 6-valcom. Tým by však Audi R8 porušilo svoju vernosť atmosférickým agregátom.