Na autosalóne v Ženeve bol síce hlavnou hviezdou McLarenu vrcholový model 720S z radu Super Series, ale priaznivci vetra vo vlasoch už nedočkavo očakávali debut otvorenej päťstosedemdesiatky. A tá prichádza zároveň so začiatkom leta. Nový 570S Spider je vlastne už tretím členom rodiny Sports Series. Tú tvorí 570S Coupé a vlaňajšie 570S GT, teda úplne nový najkomfortnejší model značky, ktorý dostal vlani prednosť pred kabrioletom. O to viac času mali vo Wokingu na to, aby doviedli otvorenú verziu do dokonalosti.
Novinka vychádza z kupé, pevnú strechu však nahradila dvojdielna skladacia strecha vyrobená z ľahučkého karbónu. Elektrický mechanizmus ju dokáže po stlačení tlačidla schovať pod nádherne tvarovaný zadný kryt motora v priebehu len pätnástich sekúnd. Manipulácia je povolená do rýchlosti 40 km/h. Super správou je, že kabriolet je v porovnaní s kupé ťažší len o 46 kg, ktoré pripadajú výlučne na mechanizmus strechy. Karbónová štruktúra karosérie MonoCell II je totiž taká pevná, že pri prestavbe kupé sa konštruktéri zaobišli bez dodatočných výstuh skeletu.
McLaren sa preto chváli, že 570S Spider je najľahším kabrioletom medzi konkurentmi, ktorí dosahujú porovnateľné dynamické parametre. Okrem toho prináša dvojdielna strecha vysoký akustický a tepelný komfort. Vírenie vzduchu v kabíne minimalizuje elektricky výsuvný sklenený deflektor. Pri zavretej streche je ho možné zas stiahnuť, čím sa dostane do kabíny viac vzduchu. Aerodynamiku zlepšuje aj o 12 mm vyššie umiestnený zadný spojler, na želanie karbónový, ktorým Spider dorovnáva prítlak s verziou kupé.
Vzhľadom na minimálny hmotnostný rozdiel medzi Coupé a Spiderom nemuseli vo Wokingu meniť techniku pod kapotou. Srdcom otvoreného 570S je opäť vidlicový 8-valec s dvojicou turbodúchadiel, ktorý, ako naznačuje názov, ponúka z objemu necelých 3,8 litra 570 koní, teda 419 kW. Maximum pritom dosahuje pri vzrušujúcich 7 500 otáčkach. Krútiaci moment zas kulminuje hodnotou 600 Nm v rozsahu od 5 000 do 6 500 otáčok za minútu. Posiela ich výlučne k zadným kolesám cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku SSG.
Potom dokáže Spider s pohotovostnou hmotnosťou 1 498 kg šprintovať na stovku za 3,2 a na dvojstovku za 9,4 sekundy. Ručička rýchlomeru sa zastaví až pri údaji 328 km/h, ale pozor, s otvorenou strechou zasiahne obmedzovač „už“ pri 315 km/h. Aj to stačí na to, aby si 570S Spider vyslúžil titul najrýchlejšieho otvoreného McLarenu všetkých čias, hoci vo Wokingu vznikli aj výkonnejšie modely 650S Spider a 675LT Spider. Za svoje služby si pritom táto britská raketa pýta prijateľných 10,7 litra benzínu na 100 km. Aspoň podľa papierov.
Na ceste drží 570S Spider vyspelý podvozok s dvojitými lichobežníkovými ramenami a dvojplášťovými adaptívnymi tlmičmi. Systém Active Dynamics umožňuje nastavenie odpruženia, ale aj motora, prevodovky a riadenia do režimov Normal, Sport a Track. Takže britský Spider sa mení od komfortného kabrioletu až po okruhovú šelmu. Styk s asfaltom zabezpečujú pneumatiky Pirelli P Zero Corsa s profilom 225/35 vpredu a 285/35 vzadu, obuté na 19-, respektíve 20-palcových diskoch kolies.
O deceleráciu sa starajú karbónovo-keramické brzdy vybavené systémom Brake Steer, vyvinutým pre monoposty F1, čo znamená jemné pribrzďovanie vnútorného zadného kolesa v zákrutách pre elimináciu nedotáčavosti. Spomalenie z rýchlosti 200 km/h na nulu zvládne 570S Spider len za 3,2 a z dvojstovky za 9,6 sekundy. Stabilizačný systém ESC je navyše vybavený módom Dynamic, ktorý oneskoruje jeho zásahy a umožňuje využiť dynamiku 570S Spideru až na hranici možností. Nechýba ani systém Launch Control pre šprint z miesta.
Viac emócií v kabíne prináša príplatkový výfukový systém ESG, ktorý presmeruje robustný zvuk osemvalca do interiéru. Dvojčlenná posádka sedí na ručne šitých kožených sedadlách. Remeselnú prácu vidieť aj na drevených dekoráciách. Prístrojový panel tvorí 10-palcový displej. Audiosystém či navigáciu má pod kontrolou 7-palcová dotyková obrazovka v stredovej konzole. Za príplatok si môžete dopriať 8-snmerové elektricky nastaviteľné sedadlá čalúnené Alcantarou. Ich protipólom sú športové karbónové monokokové sedadlá z hyperšportu P1.
Vyberať si môžete aj z rôznych odtieňov karosérie. K dispozícii sú laky Curacao Blue, Vega Blue a Sicilian Yellow. Svetovú premiéru si novinka z Wokingu užije na festivale rýchlosti Goodwood Festival of Speed, ktorý začína 29. júna. Systém objednávok je však už otvorený. Ceny štartujú na 164 750 librách, čo je 187 631 eur. Prví majitelia by ešte mohli stihnúť tohtoročnú kabriosézónu aspoň sčasti, keďže 570S Spider zamieri k zákazníkom v priebehu augusta.