Mercedes-Benz S 63 AMG: Najrýchlejšie esko dá stovku za 3,5 sekundy!

26.07.2017 06:00

Po facelifte triedy S prichádza na rad modernizácia špičkových verzií z Affalterbachu. Nový motor V8 a 9-stupňový automat robia z S 63 AMG najrýchlejšie esko všetkých čias. Menší zdvihový objem neprekáža. Naopak. Stojí za nižšou spotrebou.

Nové S AMG naznačuje svoj dynamický potenciál...
Nové S AMG naznačuje svoj dynamický potenciál zväčšenými sacími otvormi v nárazníkoch, ale aj špecifickou maskou s dvojitými horizontálnymi lamelami. Autor: Mercedes-Benz

Len nedávno uviedol Mercedes-Benz na trh modernizovanú vlajkovú loď triedy S. Tá podstúpila dizajnové retuše, dostala nové funkcie autonómneho riadenia, benzínový 6-valec s filtrom pevných častíc či systém Energizing, ktorý prepája funkcie klimatizácie, aromatizácie, ventilovania, kúrenia a masážnych sedadiel s interiérovým osvetlením a dokonca hudbou v šiestich prednastavených módoch. To najlepšie si ale nechali v Stuttgarte na koniec. Teda vlastne v Affalterbachu, kde sídli divízia AMG. Tá popracovala na oboch verziách ostrého eska, teda S 63 AMG a 12-valcobvého S 65 AMG.

Mercedes-Benz S 63 AMG -
		2017
Mercedes-Benz S 63 AMG -
		2017
+43Mercedes-Benz S 63 AMG -
		2017

Najväčšie zmeny sa týkajú verzie S 63 AMG, ktorá dostala prakticky úplne novú hnaciu sústavu. Starý motor V8 Biturbo s objemom 5,5 litra nahradil menší štvorlitrový agregát, známy z kupé AMG. Straty výkonu sa ale obávať nemusíte. Stal sa presný opak. Motorári „vyžmýkali“ z menšieho objemu až 450 kW, čo znamená nárast o 20 kW, pričom krútiaci moment 900 Nm ostal bez poškvrny. Navyše motor spolupracuje s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic, ktorá nahradila starší 7-stupňový automat. To znamená vyššiu efektivitu.

Z profilu zaujmú 19- alebo až 20-palcové disky...
Z profilu zaujmú 19- alebo až 20-palcové disky kolies s centrálnou maticou. Autor: Mercedes-Benz

Samozrejmosťou je pohon oboch náprav 4Matic +, takže s prenosom výkonu na asfalt nemá ostrá trieda S najmenšie problémy. Výsledkom je „brutálna“ akcelerácia z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, čo robí z tohto modelu vôbec najrýchlejšie esko všetkých čias. Dokonca rýchlejšie ako S 65 AMG, ktorého 12-valec s objemom 6,5 litra dáva o 13 kW viac, teda 463 kW, a navyše ponúka o 100 Nm vyšší krútiaci moment – rovných 1 000 Nm. Je však ťažšie, spolupracuje so staršou 7-stupňovou prevodovkou a výkon posiela len k zadným kolesám. Takže napriek vyššej cene a pozícii na vrchole hierarchie AMG, potrebuje v tej istej disciplíne o osem desatín sekundy viac.

Vzadu nechýba difúzor a štvorica koncoviek...
Vzadu nechýba difúzor a štvorica koncoviek výfukov. Aktívne klapky menia akustiku motora. Autor: Mercedes-Benz

V maximálke sú si obe verzie rovné. Bez obmedzovača zvládnu neuveriteľných 300 km/h. Emócie zvyšuje aktívne výfukové potrubie s klapkami, ktoré zabezpečuje sýtejší zvuk v režime Sport. Menší motor V8 si pritom vystačí s menšou porciou paliva. Aj vďaka vypínaniu štyroch valcov pri nízkom zaťažení spotrebuje priemerne len 8,9 litra benzínu, čo je o rovné tri litre menej. Obe verzie sa líšia aj podvozkom. Kým S 63 AMG vychádza z pneumatického zavesenia Airmatic, S 65 dostalo do vienka drahší systém Magic Body Control, ktorý sleduje povrch vozovky kamerou a na základe získaných údajov mení reakcie tlmičov. Navyše nakláňa karosériu do zákrut v uhle maximálne 2,6 stupňa.

Interiér má celkom nový sploštený volant,...
Interiér má celkom nový sploštený volant, kožené športové sedadlá či karbónové dekorácie. Športovej povahe bola prispôsobená aj grafika virtuálneho prístrojového panela. Autor: Mercedes-Benz

O deceleráciu sa stará brzdová sústava s karbón keramickými brzdami s priemerom 390 mm na predných a 360 mm na zadných kolesách. Priplatiť si však môžete za predné kotúče s priemerom až 420 mm. Obe motorizácie ponúkne AMG len v predĺženej verzii triedy S. Nechýba aerodynamický paket. Prepracovaný predný nárazník má zväčšené sacie otvory. Maska dostala dvojité horizontálne lamely. Lemujú ju adaptívne diódové svetlá Multibeam LED. Z profilu zaujmú 19-palcové kované disky, silnejšie S 65 AMG môže počítať v sérii s dvadsiatkami. Prepracovaný bol aj zadný nárazník s difúzorom a štvoricou koncoviek výfukov.

Nový štvorlitrový 8-valec nahrádza pôvodný...
Nový štvorlitrový 8-valec nahrádza pôvodný agregát s objemom 5,5 litra. Napriek tomu poskytuje verzii S 63 AMG viac výkonu. Autor: Mercedes-Benz

V interiéri nájdeme kožené športové sedadlá s výraznejšou bočnou oporou, nový sploštený volant s perforovanou kožou, hliníkové a karbónové dekorácie či špecifické analógové hodiny v dizajne IWC. Grafika displeja s uhlopriečkou 31 cm je prispôsobená športovej jazde. Virtuálne analógové prístroje dopĺňajú údaje o preťažení, tlaku turbodúchadla, teplote oleja, okamžitom výkone či meraných časoch pri jazde na okruhoch. Obe novinky predstaví AMG publiku na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

Technické údaje

Verzia S 63 AMG 4Matic + S 65 AMG
Motor 4,0 V8 Biturbo 6,0 V12 Biturbo
Objem motora (ccm) 3 982 5 980
Počet valcov/ventilov 8/32 12/48
Max. výkon (kW/ot.) 450/5 500 463/4 800
Max. krút. moment (Nm/ot.) 900/2 750 1 000/2 300
Prevodovka 9A 7A
Max. rýchlosť (km/h) 250 (300) 250 (300)
0 – 100 km/h (s) 3,5 4,3
Spotreba na 100 km (l) 8,9 11,9

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Mercedes-Benz S #Mercedes-Benz #Mercedes-AMG #AMG
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
9. 10. 2017zlacnenie1.136 €zlacnenie1.262 €
2. 10. 2017zdraženie1.139 €zlacnenie1.265 €
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
11. 9. 2017zdraženie1.119 €zdraženie1.310 €
4. 9. 2017zdraženie1.088 €zdraženie1.285 €
28. 8. 2017zdraženie1.087 €zdraženie1.267 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk