Len nedávno uviedol Mercedes-Benz na trh modernizovanú vlajkovú loď triedy S. Tá podstúpila dizajnové retuše, dostala nové funkcie autonómneho riadenia, benzínový 6-valec s filtrom pevných častíc či systém Energizing, ktorý prepája funkcie klimatizácie, aromatizácie, ventilovania, kúrenia a masážnych sedadiel s interiérovým osvetlením a dokonca hudbou v šiestich prednastavených módoch. To najlepšie si ale nechali v Stuttgarte na koniec. Teda vlastne v Affalterbachu, kde sídli divízia AMG. Tá popracovala na oboch verziách ostrého eska, teda S 63 AMG a 12-valcobvého S 65 AMG.
Najväčšie zmeny sa týkajú verzie S 63 AMG, ktorá dostala prakticky úplne novú hnaciu sústavu. Starý motor V8 Biturbo s objemom 5,5 litra nahradil menší štvorlitrový agregát, známy z kupé AMG. Straty výkonu sa ale obávať nemusíte. Stal sa presný opak. Motorári „vyžmýkali“ z menšieho objemu až 450 kW, čo znamená nárast o 20 kW, pričom krútiaci moment 900 Nm ostal bez poškvrny. Navyše motor spolupracuje s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic, ktorá nahradila starší 7-stupňový automat. To znamená vyššiu efektivitu.
Samozrejmosťou je pohon oboch náprav 4Matic +, takže s prenosom výkonu na asfalt nemá ostrá trieda S najmenšie problémy. Výsledkom je „brutálna“ akcelerácia z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, čo robí z tohto modelu vôbec najrýchlejšie esko všetkých čias. Dokonca rýchlejšie ako S 65 AMG, ktorého 12-valec s objemom 6,5 litra dáva o 13 kW viac, teda 463 kW, a navyše ponúka o 100 Nm vyšší krútiaci moment – rovných 1 000 Nm. Je však ťažšie, spolupracuje so staršou 7-stupňovou prevodovkou a výkon posiela len k zadným kolesám. Takže napriek vyššej cene a pozícii na vrchole hierarchie AMG, potrebuje v tej istej disciplíne o osem desatín sekundy viac.
V maximálke sú si obe verzie rovné. Bez obmedzovača zvládnu neuveriteľných 300 km/h. Emócie zvyšuje aktívne výfukové potrubie s klapkami, ktoré zabezpečuje sýtejší zvuk v režime Sport. Menší motor V8 si pritom vystačí s menšou porciou paliva. Aj vďaka vypínaniu štyroch valcov pri nízkom zaťažení spotrebuje priemerne len 8,9 litra benzínu, čo je o rovné tri litre menej. Obe verzie sa líšia aj podvozkom. Kým S 63 AMG vychádza z pneumatického zavesenia Airmatic, S 65 dostalo do vienka drahší systém Magic Body Control, ktorý sleduje povrch vozovky kamerou a na základe získaných údajov mení reakcie tlmičov. Navyše nakláňa karosériu do zákrut v uhle maximálne 2,6 stupňa.
O deceleráciu sa stará brzdová sústava s karbón keramickými brzdami s priemerom 390 mm na predných a 360 mm na zadných kolesách. Priplatiť si však môžete za predné kotúče s priemerom až 420 mm. Obe motorizácie ponúkne AMG len v predĺženej verzii triedy S. Nechýba aerodynamický paket. Prepracovaný predný nárazník má zväčšené sacie otvory. Maska dostala dvojité horizontálne lamely. Lemujú ju adaptívne diódové svetlá Multibeam LED. Z profilu zaujmú 19-palcové kované disky, silnejšie S 65 AMG môže počítať v sérii s dvadsiatkami. Prepracovaný bol aj zadný nárazník s difúzorom a štvoricou koncoviek výfukov.
V interiéri nájdeme kožené športové sedadlá s výraznejšou bočnou oporou, nový sploštený volant s perforovanou kožou, hliníkové a karbónové dekorácie či špecifické analógové hodiny v dizajne IWC. Grafika displeja s uhlopriečkou 31 cm je prispôsobená športovej jazde. Virtuálne analógové prístroje dopĺňajú údaje o preťažení, tlaku turbodúchadla, teplote oleja, okamžitom výkone či meraných časoch pri jazde na okruhoch. Obe novinky predstaví AMG publiku na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.
Technické údaje
Verzia | S 63 AMG 4Matic + | S 65 AMG |
---|---|---|
Motor | 4,0 V8 Biturbo | 6,0 V12 Biturbo |
Objem motora (ccm) | 3 982 | 5 980 |
Počet valcov/ventilov | 8/32 | 12/48 |
Max. výkon (kW/ot.) | 450/5 500 | 463/4 800 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 900/2 750 | 1 000/2 300 |
Prevodovka | 9A | 7A |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 (300) | 250 (300) |
0 – 100 km/h (s) | 3,5 | 4,3 |
Spotreba na 100 km (l) | 8,9 | 11,9 |