Nissan Qashqai je v súčasnosti najpredávanejším crossoverom v Európe. Za prvý polrok tohto roka sa ho predalo 136 239 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 8,4%. Qashqai je zároveň šiestym najpredávanejším autom v Európe vôbec. Je preto jasné, že Nissan nechce zákazníkov sklamať, a preto si dal na modernizácií Qashqaia záležať.
V prednej časti došlo k výraznej zmene masky chladiča. Štýl „V-Motion“ známy z modelu Micra zasahuje hlbšie do nárazníka a obsahuje viac chrómovaných prvkov. Denné svetlá sú po novom v tvare bumerangu a stretávacie dostali adaptívnu funkciu. Vzadu je nová grafika aj tvar svetiel, ktoré teraz prispievajú k lepšej aerodynamike. Ponuka kolies zahŕňa sedemnásť, osemnásť a devätnásťpalcové disky. Paletu farieb laku karosérie rozšírili modrá Vivid a hnedá Chestnut.
Facelift sa výrazne dotkol asistenčných systémov. Okrem rozoznávania dopravných značiek, monitorovania únavy vodiča, sledovania jazdných pruhov a parkovacieho asistenta pribudli do výbav aj autonómne brzdy s rozpoznávaním chodcov, monitorovanie priestoru za vozidlom pri cúvaní a nový systém ProPilot, teda poloautonómne riadenie na diaľniciach a v dopravných zápchach. Ten bude k dispozícii až od roku 2018, kým Nissan naladí systém pre špecifiká európskej premávky.
Ponuka motorov, predoviek a pohonov sa nezmenila. Na výber sú tak dva zážihové a dva vznetové agregáty. Slabší benzínový motor DIG-T 115 možno skombinovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo variátorom Xtronic – CVT. Silnejší benzínový motor DIG-T 160 je k dispozícii len so šesťstupňovým manuálom. Oba motory sú spojené výlučne s pohonom prednej nápravy.
V prípade naftových pohonných jednotiek možno vyberať medzi slabšou dCi 110 a silnejšou dCi 130. Slabší motor je v ponuke len so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom prednej nápravy. Silnejší možno spárovať aj s prevodovkou CVT, no len v prípade pohonu prednej nápravy. Jedinou možnosťou pri pohone oboch náprav je šesťstupňový manuál.
Zákazníci môžu vyberať z piatich stupňov výbavy. Základným je Visia, za ktorým nasledujú Acenta, N-Connecta, Tekna a ponuku uzatvára najvyšší stupeň Tekna+. Základná cena modernizovaného Nissanu Qashqai je 19 150 eur. Ide o kombináciu slabšieho zážihového motora s manuálnou prevodovkou a výbavou Visia. Vrcholom ponuky je vznetový motor vo výbave Tekna+. S pohonom 4×4 stojí 35 300 eur a s pohonom prednej nápravy a s automatickou prevodovkou ešte o sto eur viac.
Technické údaje
Motor | DIG-T 115 | DIG-T 160 | dCI 110 | dCI 130 |
Objem (cm3) | 1 197 | 1 618 | 1 461 | 1 598 |
Výkon (kW/k) | 85/115 | 120/163 | 81/110 | 96/130 |
Krútiaci moment (Nm) | 190 (165) | 240 | 260 | 320 |
Prevodovka | 6M (CVT) | 6M | 6M | 6M/CVT |
Poháňaná náprava | predná | predná | predná | 4×4/predná |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 5,6 | 5,8 | 3,8 | 4,4/4,7/4,9 |
Cenník Nissanu Qashqai po facelifte v EUR
Motor/Výbava | Visia | Acenta | N-Connecta | Tekna | Tekna+ |
DIG-T 115 | 19 150 | 21 280 | 24 100 | 26 800 | 29 500 |
DIG-T 115 Xtronic (CVT) | 21 250 | 23 380 | 26 200 | 28 900 | 31 600 |
DIG-T 160 | 21 160 | 23 290 | 26 110 | 28 810 | 31 510 |
dCi 110 | 21 250 | 23 380 | 26 200 | 28 900 | 31 600 |
dCi 130 | 22 950 | 25 080 | 27 900 | 30 600 | 33 300 |
dCi 130 Xtronic (CVT) | 25 050 | 27 180 | 30 000 | 32 700 | 35 400 |
dCi 130 All Mode 4×4-i | 24 950 | 27 080 | 29 900 | 32 600 | 35 300 |