Naftový štvorvalec 1,6 i-DTEC nie je pod kapotou Hondy Civic novinkou. K dispozícii bol aj pre minulú generáciu, no tá súčasná dostala jeho vylepšenú verziu. Konštruktéri znížili trenie vďaka piestnym krúžkom z chróm-molybdénovej zliatiny ocele. K celohliníkovému motoru boli pridané liatinové rebrá, ktoré zvyšujú jeho konštrukčnú pevnosť. Vďaka tomu bude nový agregát tichší a bude vytvárať menej vibrácií.
Vznetový motor s objemom 1,6 litra dosahuje výkon 89 kW (120 k) a maximálny krútiaci moment 300 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 10,4 sekundy. Nejde o oslnivé parametre, lenže účelom tohto motora nebude ohurovať dynamikou, ale spotrebou paliva. Tá sa má pohybovať na úrovni 3,7 l/100 km. Podobné hodnoty spotreby paliva sa už v minulosti objavovali v tabuľkách s oficiálnymi technickými údajmi, lenže tentoraz je situácia iná.
Honda totiž uvádza údaj, ktorý vyplýva z novej metodiky merania spotreby paliva známej pod skratkou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Vďaka nej sa budú spotrebitelia dozvedať, koľko paliva vozidlá spotrebujú v reálnej premávke. Nová metodika strieda doterajšiu nazvanú NEDC (New European Driving Cycle). Tá bola založená na meraní spotreby paliva v laboratórnych podmienkach.
Ďalšou budúcoročnou novinkou v značke Honda bude rozšírenie ponuky o deväťstupňovú automatickú prevodovku pre model Civic. Pôjde o prvé použitie tejto prevodovky pre automobil s pohonom prednej nápravy. Doposiaľ bola montovaná len do modelu CR-V.