VW T-Roc: Wolfsburský brat Audi Q2 stavia na emóciách

25.08.2017 06:00

Nové menšie SUV z Wolfsburgu rozčerilo hladinu konzervatívneho dizajnu Volkswagenu. Prináša dvojfarebnú karosériu, bohatú škálu individualizácie, ale aj pohon 4x4. Nový T-Roc je väčší ako Seat Arona, ale menší ako Škoda Karoq či VW Tiguan.

T-Roc prináša do dizajnu Volkswagenu úplne nové...
T-Roc prináša do dizajnu Volkswagenu úplne nové prvky. Začínajúc originálnou prednou maskou a končiac premiérovým dvojfarebným lakovaním karosérie. Autor: Volkswagen

Boom crossoverov pokračuje. Najmä tých v kompaktnej triede. Najviac sa ich predá v Európe, ktorá má na ich celosvetovom odbyte až 80-percentný podiel. Pritom je trend jasný. Analytici predpokladajú, že vďaka univerzálnosti a variabilite bude ich predaj rásť. Zo súčasných 6,4 milióna až na 10,6 milióna v roku 2027. V tomto lukratívnom segmente nemôže chýbať ani najväčší svetový koncern a jeho kľúčová značka Volkswagen. Wolfsburg tak prichádza s úplným nováčikom. Jeho T-Roc, avizovaný rovnomenným konceptom z roku 2014, zamieri na trhy už v novembri a svetovú premiéru absolvuje v septembri vo Frankfurte nad Mohanom.

Hoci ide o najmenšie SUV v ponuke značky, stojace pod modelmi Tiguan, Tuareg či novým Teramontom pre USA, nejde zas o úplného „drobca“. Bližšie má skôr ku koncernovej Škode Karoq a Seatu Ateca, než k malému Seatu Arona. Jeho najbližším súrodencom je však jednoznačne nové Audi Q2. Prezrádza to takmer identickým rázvor náprav s hodnotou 2 603 mm, o ktorý sa postarala modulárna platforma MQB a veľmi podobnou dĺžkou 4 243 mm, ktorou presahuje svojho vznešenejšieho brata len o 44 mm. V podstate môžeme hovoriť o outdoorovo ladenom Golfe, keďže naň v dĺžke stráca iba 25 mm. Odstup od Tiguanu je zrejmý. Tieto autá totiž delí štvrť metra.

Rozmermi je T-Roc najbližšie koncernovému Audi...
Rozmermi je T-Roc najbližšie koncernovému Audi Q2. Má rázvor 2 603 mm a dĺžku 4 234 mm. Od Golfu ho delí len 25 mm, od Tiguanu však až štvrť metra. Autor: Volkswagen

Už na prvý pohľad je jasné, že T-Roc, kde T v názve prezrádza príslušnosť k SUV ponuke Volkswagenu a Roc avizuje z anglického Rock (skala) odolnosť, prináša do konzervatívneho dizajnu značky celkom nový vietor. Spolu s novým Arteonom a Beetlom bude aj T-Roc stavať na emóciách. Po prvýkrát prezentuje novú prednú masku, ktorá vďaka chrómovému lemu vytvára integrálny celok s reflektormi, za príplatok diódovými. V časoch aerodynamicky vyhladených „SUV“ zaujmú aj bohato modelované blatníky a robustné prahy. Vzadu je dominantou difúzor a široko posadené dvojdielne LED svetlá. No najväčšou novinkou je dvojfarebná karoséria. Vo farbe strechy sa potom dodávajú aj spätné zrkadlá a predné stĺpiky.

Vzadu zaujmú široké delené svetlá a difúzor....
Vzadu zaujmú široké delené svetlá a difúzor. Športová verzia Sport sa môže pochváliť matným pozadím svetiel a chrómovými koncovkami výfukov. Autor: Volkswagen

T-Roc tak ponúkne viac individualizácie, ako boli doteraz zákazníci Volkswagenu zvyknutí. S tým súvisí aj príplatkový balík Sport, ktorý obohacuje dizajn o 17-palcové disky kolies Kulmbach, červené brzdové strmene, strieborné chrániče nárazníkov, chrómové výfuky či matné zadné svetlá. Interiér zas môže počítať s hliníkovými pedálmi, čiernou strechou, so športovými sedadlami či s fóliami na zadných oknách. A keď sme už v kabíne, spomeňme, že aj tu ide T-Roc emocionálne ďalej ako jeho súrodenci. Atmosféru oživujú kontrastné dekorácie na palubnej doske, stredovej konzole či na dverách. Zväčša ladiace s lakom karosérie. Na výber sú farby Black Oak Brown, Ravenna Blue, Energetic Orange Metallic a Curcuma Yellow Metallic.

Interiér hrá farbami. Na výber je niekoľko...
Interiér hrá farbami. Na výber je niekoľko možností kontrastných obkladov. Za príplatok si môžete dopriať virtuálny prístrojový panel s uhlopriečkou 11,7 palca. Autor: Volkswagen

Infotainment čerpá T-Roc z modernizovaného Golfu. Nájdeme tu príplatkový virtuálny kokpit Active Info Display, tentoraz ale s atypickou 11,7-palcovou obrazovkou aj 8-palcový displej multimediálneho rozhrania Discover Media, kompatibilného so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. V základe má displej šesť palcov. Samozrejmosťou je ponuka bezdrôtového dobíjania externých zariadení na stredovej konzole. Posádka sa môže tešiť aj z veľkorysého priestoru a skvelého výhľadu, za ktorým stojí vysoká pozícia sedadiel. Tie predné sa „vznášajú“ nad asfaltom minimálne 572 a zadné 618 mm.

Výkonnejšie verzie dostanú pohon oboch náprav...
Výkonnejšie verzie dostanú pohon oboch náprav 4Motion aj automatickú 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Autor: Volkswagen

Do kufra sa zmestí 445 litrov nákladu a po zložení delených operadiel v pomere 60:40 vzrastie celkový využiteľný objem na 1 290 litrov. Takže tu máme naozaj „veľký Golf“. Za príplatok si môžete dopriať výkonnú audiosústavu Beats s výkonom 300 W, cúvaciu kameru, dvojzónovú klimatizáciu, dvojdielnu panoramatickú strechu, adaptívny tempomat aktívny v rozmedzí od 30 do 210 km/h, vyhrievanie volantu či parkovací asistent. Balík asistenčných systémov zahŕňa aj autonómne brzdy s monitorovaním chodcov, monitorovanie jazdných prúdov, udržiavanie v jazdných prúdoch, čítačku dopravných značiek, núdzové volanie alebo automatické prepínanie diaľkového režimu svetiel.

Ponuka motorov v podstate kopíruje Golf. Základom je 3-valec 1,0 TSI (85 kW), ktorý doplňuje 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW) s deaktiváciou valcov a nad ním najsilnejší dvojliter 2,0 TSI (140 kW). Naftové motory reprezentujú 4-valce 1,6 TDI (85 kW) a 2,0 TDI, ( 110 alebo 140 kW). Slabšie motory majú výlučne predný náhon. Silnejšie 1,5 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI sú k dispozícii za príplatok alebo v sérii so systémom 4Motion. A tiež v kombinácii s 7-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami DSG, ako alternatíva k 6-stupňovým manuálom. Štvorkolka je vybavená elektrohydraulickou viaclamelovou spojkou a pracuje v režimoch Street, Snow, Offroad a Offroad Individual.

Okrem toho je tu aj volič jazdných módov s výberom programov Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual. Tie upravujú činnosť motora, prevodovky, trakčných systémov, riadenia, tempomatu, ale napríklad aj klimatizácie. Ak si priplatíte za adaptívne tlmiče DCC, bude sa meniť aj ich charakteristika. O riadenie sa stará elektrický posilňovač s premenlivým účinkom. Na nový T-Roc nebudeme čakať dlho. Predaj spustí Wolfsburg už v novembri. Výrobu zabezpečí portugalský závod Setúbal neďaleko Lisabonu. Premiéra vo Frankfurte však nebude úplne prvou. Tá statická pre novinárov už totiž prebehla na brehoch talianskeho jazera Como.

VW T-Roc
		-
		2017
VW T-Roc -
		2017
+44VW T-Roc -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#VW T-Roc #VW #Volkswagen #autosalón Frankfurt 2017
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
9. 10. 2017zlacnenie1.136 €zlacnenie1.262 €
2. 10. 2017zdraženie1.139 €zlacnenie1.265 €
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk