BMW predstavilo svoj prvý elektromobil v roku 2013. Svet šokovalo avantgardným dizajnom, protismernými zadnými dverami, ale najmä karosériou vyrobenou z plastov vystužených uhlíkovými vláknami. Napriek technickej vyspelosti si však tento prémiový elektromobil hľadal zákazníkov od počiatku ťažšie, ako mníchovská automobilka predpokladala. Pomohla vlaňajšia modernizácia, ktorej hlavnou témou sa stali nové akumulátory s kapacitou zvýšenou na 33 kWh, čo predĺžilo reálny dojazd približne na 200 km. Ale len v Európe.
Minulý rok tu bolo zaregistrovaných 14 999 vozidiel, čo je o 3 148 viac ako rok predtým. V USA však odbyt padá. Vlani tu BMW umiestnilo len 7 625 áut. Takže stále niet veľa dôvodov otvárať šampanské. Situáciu by mohol zlepšiť facelift, ktorý sa predstaví na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. A nielen to, BMW prichádza so športovo orientovanou verziou i3s, ktorá sa nelíši len exteriérovým tuningom. Viac emócií má totiž priniesť aj za volantom. Dôvodom je vyšší výkon.
Vzhľad osviežili nové lakované nárazníky s úzkymi hmlovými svetlami a robustnejšie ľadvinky. Svetlá využívajú štandardne LED technológiu vrátane smerových svetiel. Typický Black Balt, teda čierny pás, ktorý sa tiahne od prednej kapoty cez strechu až po zadný nárazník, doplnili čierne predné stĺpiky a strešné nosníky. Paletu farieb rozšírila červená metalíza Melbourne Red. Šírku vozidla opticky umocňuje nová chrómová lišta na zadnom veku. Chróm nájdeme aj vo forme novej lišty, ktorá lemuje vrchnú časť bočných okien.
Športový derivát i3s pridáva viac čiernej lesklej farby na prednej maske a na nárazníkoch. Ďalej je tu tmavé pozadie svetiel, čierne ľadvinky, čierne lemy blatníkov a prahov, ako aj čierny lem zadného nárazníka. Dynamiku zvýrazňujú špecifické 20-palcové disky kolies, za príplatok ešte o palec väčšie. Úpravy podvozka zas stoja za znížením svetlej výšky o 10 mm. Interiér ťaží z nových poťahových materiálov a novej generácie rozhrania iDrive s 10,3-palcovým displejom a kompatibilitou s externými zariadeniami cez platformy Apple CarPlay a Android Auto.
Technika ostáva v podstate bez zmien. Pohon i3 zabezpečuje vzadu umiestnený elektromotor s výkonom 125 kW a krútiacim momentom 250 Nm. To stačí na svižnú akceleráciu z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h. Nová verzia i3s má výkon zvýšený o 10 kW na konečných 135 kW a krútiaci moment 270 Nm, takže šprint na stovku zvláda za 6,9 sekundy. Obmedzovač rýchlosti zasiahne pri 160 km/h. To však nie je všetko. Zlepšená trakčná kontrola umožňuje riadený pretáčavý šmyk. A i3s aj jazdný režim Sport s ostrejšími reakciami na stlačenie plynového pedálu a stabilnejší podvozok s tuhším odpružením.