Opel len pred pár týždňami prekvapil oprášením ikonického loga GSi, ktoré v osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch niesli ostré verzie Manty, Kadettu, Astry či dokonca Corsy. Príležitosť mu na to dala nová vlajková loď Insignia, ktorá síce nie je taká silná ako jej predchodkyňa v úprave OPC, ale športový potenciál rozhodne má. Tak vznikla na báze liftbacku Grand Sport Insignia GSi. A to s najvýkonnejším z ponúkaných motorov – preplňovaným 4-valcom 2,0 Turbo s výkonom 191 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Samozrejme, v kombinácii s 8-stupňovým automatom a unikátnym pohonom oboch náprav 4×4 Twinster s dvojicou lamelových spojok, ktoré dokážu rozdeľovať hnací moment medzi kolesá.
Pravda, tento motor, prevodovka a štvorkolka sú k dispozícii aj pre bežné Insignie, takže Insignia GSi musela podstúpiť poriadny tuning. Exteriér doplnil aerodynamický paket vrátane nárazníka s väčšími chrómom lemovanými sacími otvormi a so zväčšeným zadným spojlerom. V zadnom nárazníku pribudla druhá koncovka výfuku a difúzor. Úpravy sa dotkli aj podvozka. Kratšie pružiny znížili svetlú výšku o 10 mm a adaptívne tlmiče FlexRide zmenšili náklony v zákrutách. Riadenie získalo lepší ohlas a ostrejší prevod. O deceleráciu sa zas postarala výkonnejšia brzdová sústava Brembo s priemerom kotúčov 345 mm a 20-palcové disky kolies obuli športové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.
Navyše dostali vodiči možnosť voliť niekoľko jazdných režimov – od Standard, Tour a Sport až po špecifický mód Competition len pre GSi, ktorý sa aktivuje stlačením tlačidla ESP. Potom sa GSi mení na okruhový špeciál so športovým nastavením motora, prevodovky, podvozka, riadenia, trakčných systémov aj pohonu 4×4. Ak ani to nestačí, po dvojnásobnom stlačení je možné ESP úplne vypnúť a prevodovke zadávať povely krídelkami na stĺpiku riadenia. Prečo to všetko spomíname? Pretože rovnaké úpravy sa budú odteraz týkať aj novej verzie GSi Sports Tourer, teda kombi, ktoré sa práve predstavuje vo Frankfurte nad Mohanom.
Takže odteraz si budú môcť majitelia Insignie GSi so sebou voziť od 560 až do 1 665 litrov nákladu. A poriadne rýchlo. S preplňovaným benzínovým dvojlitrom zrýchli totiž „nadupaná“ Insignia Sports Tourer na stovku za 7,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 245 km/h. To nie je ďaleko od parametrov starej Insignie OPC s podstatne výkonnejším šesťvalcom 2,8 Turbo (239 kW). Na referenčnom okruhu Nürburgring je dokonca rýchlejšia. Ale pozor! Na rozdiel od liftbacku prichádza kombi GSi aj s novým dieselovým motorom 2,0 CDTi BiTurbo (154 kW), opäť s 8-stupňovým automatom a pohonom 4×4 Twinster. V tejto podobe bude šprintovať na stovku za 7,9 sekundy, čo je rozdiel len štyroch desatín.
Ani v maximálke sa nemá za čo hanbiť. Za benzínovou verziou zaostáva len o 14 km/h. Zato v ekonomike diesel svojho benzínového súrodenca celkom prevalcuje. Spotrebuje priemerne 7,3 litra nafty na 100 km v porovnaní s 8,7 litrami pri Insignii 2,0 Turbo GSi. Oba modely disponujú rovnakou úpravou interiéru, ktorá zahŕňa športové anatomické kožené sedadlá s integrovanými opierkami hláv a emblémom GSi, špecifický sploštený volant, hliníkové pedále, čierne čalúnenie stropu aj odlišnú grafiku prístrojov vrátane rozhrania IntelliLink. Bohatšia bude aj výbava. V sérii nájdeme napríklad ventilované a elektricky nastaviteľné sedadlá a z asistenčných systémov napríklad aj adaptívne matricové LED svetlá IntelliLux.
Novú Insigniu GSi Sports Tourer bude možné spolu s Insigniou GSi objednávať už od polovice októbra.