Mustang je napriek svojej histórii, ktorá siaha až do roku 1964, v Európe v podstate nováčikom. Súčasná generácia, predstavená v roku 2013, je totiž prvou, ktorá sa oficiálne dováža na starý kontinent. V porovnaní s USA však trochu meškala. Kým Američania dostali Mustang ako modelový roku 2014, na väčšinu európskych trhov dorazil až v roku 2015. A zažil tu úspech. Predalo sa vyše 30 000 kusov. V Nemecku dokonca istý čas viedol v štatistikách športových áut. Jeho imidž však stratil lesk po nárazových testoch Euro NCAP, keď sa ukázalo, že kultový americký Pony Car ponúka posádke len dvojhviezdičkovú bezpečnosť.
Tento škandál má zahladiť modernizovaná verzia, ktorá sa predstavila už v januári v Detroite, ale v európskej špecifikácii len pred pár dňami vo Frankfurte nad Mohanom. Dizajnové úpravy Mustangu nepochybne svedčia. Má nižší profil prednej kapoty a v nej dva nové sacie otvory. Výplet masky teraz siaha aj do spodného otvoru nového predného nárazníka. Svetlá sú užšie a štandardne vyzbrojené LED technológiou. Tá sa napokon dostala aj do ostatných svetiel – denných, hmlových aj tých zadných. Vzadu má Mustang jemne prepracovaný nárazník a difúzor.
Osemvalcové verzie disponujú štyrmi koncovkami výfukov. Za príplatok si môžete dopriať zadný spojler. Paletu farieb obohatili tri nové laky – modrý Kona Blue, oranžový Orange Fury a tmavočervený Royal Crimson. Prepracovaný bol aj dizajn 19-palcových diskov s rôznou povrchovou úpravou – od lešteného hliníka až po klavírnu čerň. Interiér sa môže pochváliť mäkšími plastmi, hliníkovými kľučkami dverí a novým balíkom Carbon Sport, ktorý prináša kožené čalúnenie Alcantara a uhlíkové dekorácie. Z komfortných prvkov je novinkou vyhrievanie a ventilovanie sedadiel. Komu to nestačí, môže voliť športové sedadlá Recaro.
Prístrojový panel je odteraz osadený 12-palcovým displejom, ktorý mení grafiku zobrazenia podľa zvoleného jazdného režimu. Tých je celkovo šesť. Od módu Normal cez Sport a okruhového Track až po dva nové – Drag Strip a My Mode. Prvý je vyslovene akceleračný, teda má funkciu Launch Control pre šprint na štvrť míle a druhý umožňuje nastaviť jednotlivé charakteristiky vozidla podľa vlastných kritérií. Novinkou je aj rozhranie Sync 3 s 8-palcovou obrazovkou s rozšíreným hlasovým ovládaním. Kompatibilné je teraz so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto.
Zmeny nastali aj pod kapotou. Z ponuky vypadol málo žiadaný atmosférický 6-valec 3,7 V6. Na výber tak ostanú dva benzínové motory. V prvom rade americká klasika – 8-valec s objemom piatich litrov, ktorý dostal priame aj nepriame vstrekovanie. Výsledkom je výkon 331 kW. Spojený môže byť so 6-stupňovým manuálom. Vychytávkou tohto agregátu je aktívny výfukový systém Good Neighbour, ktorý znižuje decibely. Napríklad pri jazde skoro ráno alebo neskoro večer. Druhou alternatívou je známy 4-valec 2,3 EcoBoost (213 kW). Ale pozor. Oba motory môžu byť kombinované s úplne novým 10-stupňovým automatom! Ten vyniká nielen počtom prevodov, ale aj schopnosťou radiť smerom nahor pod zaťažením.
Vďaka tomu Ford tvrdí, že po modernizácii Mustang dosiahne najlepšie dynamické parametre vo svojej histórii. A tiež sa snaží zachrániť svoj bezpečnostný kredit. Otrasné výsledky Mustangu v testoch Euro NCAP, viedli Ford k nasadeniu nových asistenčných systémov. Po prvýkrát má tak autonómne brzdy s detekciou chodcov, monitorovanie a udržiavanie v jazdnom prúde či adaptívny tempomat. Komfort a stabilitu zas zlepšia nové magnetoreologické tlmiče MagneRide, prepracovaná geometria kolies a hrubší priemer stabilizátorov. To všetko sa týka aj otvorenej verzie Convertible.
Vynovený Ford Mustang debutoval na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, ale k prvým zákazníkom sa dostane až na budúci rok.