Volvo XC40: Malé švédske SUV je tu. Má čínske základy

26.09.2017 06:00

V Miláne ukázalo Volvo svoju kľúčovú tohtoročnú novinku. SUV XC40 sa zaradí pod modely XC60 a XC90. Napriek menším rozmerom ponúka rovnaké technológie. V dizajne ide ďalej.

Nové XC40 prináša do dizajnu Volva nový, hravý...
Nové XC40 prináša do dizajnu Volva nový, hravý štýl. Vidieť to najmä na originálnom tvare zadného stĺpika a dvojfarebnom lakovaní. Autor: Volvo

Volvo aj tento rok ignorovalo jesenný autosalón vo Frankfurte nad Mohanom. K automobilovým prehliadkam je skeptické. Pre prezentáciu svojej kľúčovej tohtoročnej novinky dalo prednosť vlastnej akcii v Miláne. Ukázalo tu úplne nové Volvo XC40. To je pre švédsku automobilku mimoriadne dôležité. Prvýkrát ním totiž vstupuje do segmentu kompaktných SUV. A nielen to, XC40 je zároveň prvým modelom nového radu 40, ktorý počíta s hatchbackom aj so sedanom. Pochopiteľne, SUV dostalo prednosť, keďže tento segment rastie priam raketovým tempom.

Volvo
		XC40 -
		2018
Volvo XC40
		-
		2018
+33Volvo XC40 -
		2018

Nová je aj samotná platforma CMA. A keďže Volvo je v rukách čínskych vlastníkov, s nákladmi na vývoj sa podelilo s materskou spoločnosťou Gelly. Tá už na tomto základe ukázala originálny čínsky crossover Lynk & Co 01. Platforma je pripravená nielen pre klasické spaľovacie motory, ale aj pre zástavbu plug-in hybridného a elektrického pohonu. Formátom jasne naznačuje, že bude súperom menších SUV, akými sú Škoda Karoq, Land Rover Discovery Sport alebo krátky VW Tiguan. Novinka sa postaví pod modelové rady XC60 a XC90. Na dĺžku má 4 425, na šírku 1 863 a na výšku 1 656 mm. To znamená, že bude o 263 m kratšia o 39 užšia a o šesť milimetrov nižšia ako Volvo XC60. V rázvore náprav s hodnotou 2 702 mm stráca na svojho väčšieho súrodenca 163 mm.

Na dĺžku má Volvo XC40 4 425 mm. Od väčšieho...
Na dĺžku má Volvo XC40 4 425 mm. Od väčšieho XC60 ho teda delí 263 mm. Zároveň je ale novinka asi o 10 cm dlhšia ako Škoda Karoq. Autor: Volvo

Dizajn prináša do konzervatívnych vôd Volva nový vietor. Postaral sa oň mladý britský dizajnér Ian Kettle. Ten sa snažil vytvoriť čosi ako „drsného malého robota“. Takže XC40 si s jeho väčšími bratmi rozhodne nepomýlite. Jasným identifikátorom je originálne tvarovaný zadný stĺpik predelený lištou, ktorá umožňuje dvojfarebné lakovanie karosérie. V takomto prípade môže byť strecha čierna alebo biela. Predná maska má jemne negatívny sklon. V reflektoroch nechýba typické „Thorovo kladivo“. Aj zadné svetlá vytiahnuté až po strechu ladia s rukopisom Volva. Jazdiť bude minimálne na 17-palcových diskoch kolies. Za príplatok a s balíkom R-Design však môžete siahnuť až po rozmere 21 palcov.

Vzadu nechýbajú typické svetlá vytiahnuté až po...
Vzadu nechýbajú typické svetlá vytiahnuté až po strechu. Aj tu našli miesto výlučne diódy. Autor: Volvo

Interiér v ničom nezaostáva za štandardom, na aký sú zákazníci švédskej značky zvyknutí. Infotainment čerpá z technologického portfólia väčších modelov. Prístrojový panel tak tvorí 12,3-palcový displej, doplnený 9-palcovým displejom vo funkcii multimediálneho rozhrania. Už stredný stupeň vybavenia Momentum dostane kožené vyhrievané sedadlá či dvojzónovú klimatizáciu. Podobne vyspelý je balík bezpečnostných asistentov. XC40 prináša z veľkých Volv semiautomatické riadenie do rýchlosti 80 km/h (Pilot Assist), sledovanie križujúcich vozidiel v premávke, napríklad na križovatlách, aj ochranu proti zídeniu z cesty či 360-stupňové zobrazenie okolia vozidla.

Interiér využíva kompletnú elektroniku väčších...
Interiér využíva kompletnú elektroniku väčších modelov Volva. To znamená 12,3-palcový displej prístrojového panela či kompletný balík asistenčných systémov vrátane funkcie Pilot Assist. Autor: Volvo

Do kufra sa zmestí až 460 litrov nákladu, čo má byť rekord v triede. Ďalšie predmety nájdu miesto v množstve nových odkladacích schránok a v držiakoch na ktorých si dalo Volvo záležať. Napríklad na stredovej konzole, kde okrem iného pribudol vyberateľný kôš a miesto na bezdrôtové dobíjanie telefónov. Kariéru odštartuje XC40 zatiaľ s dvoma 4-valcami Drive-E – naftovým motorom 2,0 D4 (140 kW) a benzínovým 2,0 T5 (182 kW). Oba budú štandardne spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom oboch náprav AWD. Manuál Volvo vôbec nespomína. Neskôr pribudne hybridná verzia s prvým 3-valcovým motorom Volva a čisto elektrická modifikácia plánovaná na rok 2019.

Výrobu novinky bude od novembra zabezpečovať produkčný závod v belgickom Gente. Objednávky spustia Švédi ešte do konca roka. Spolu s novým XC40 spúšťa Volvo aj úplne nový program Care by Volvo, ktoré z reťazca medzi výrobcom a zákazníkom odstraňuje klasické dílerstvo. Objednávky, platbu či poistenie vybavíte cez internet alebo telefonicky prostredníctvom operátora. Podobne ako pri americkej Tesle. Súčasťou starostlivosti môže byť dokonca dotankovanie auta bez vašej prítomnosti.

Porovnanie rozmerov

Model XC40 XC60 Rozdiel
Dĺžka (mm) 4 425 4 688 – 263
Šírka (mm) 1 863 1 902 –39
Výška (mm) 1 652 1 658 –6
Rázvor náprav (mm) 2 702 2 865 –163

Technické údaje

Motor 2,0 D4 AWD 2,0 T5 AWD
Zdvihový objem (ccm) 1 969 1 969
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 140/4 000 182/5 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 400/1 750 350/1 800
Prevodovka 8A 8A
Max. rýchlosť (km/h) 210 230
0 – 100 km/h (s) 7,9 6,5
Spotreba na 100 km (l) 5,0 7,2

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Volvo XC40 #Volvo
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
9. 10. 2017zlacnenie1.136 €zlacnenie1.262 €
2. 10. 2017zdraženie1.139 €zlacnenie1.265 €
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
11. 9. 2017zdraženie1.119 €zdraženie1.310 €
4. 9. 2017zdraženie1.088 €zdraženie1.285 €
28. 8. 2017zdraženie1.087 €zdraženie1.267 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk