Súčasná generácia Sorenta je na trhu od roku 2014. A v Európe sa jej celkom darí. Predvlani sa pre toto najväčšie kórejské SUV rozhodlo 16 539 a vlani 15 344 zákazníkov. Záujem má zvýšiť modernizovaná verzia. Na domácom kórejskom trhu je k dispozícii už od začiatku leta, ale na starom kontinente debutovala až vo Frankfurte nad Mohanom. Prináša nielen zmeny v dizajne. Nová technika a najmä nové bezpečnostné prvky dávajú Sorentu viac šancí v konkurenčnom boji.
Facelift zasiahol najmä prednú časť. Vynovený nárazník obsahuje viac chrómu a štvoricu diód pre hmlové svetlá. Novú grafiku majú aj hlavné LED reflektory . „Tigrí nos“ pôsobí vďaka matnému chrómu elegantnejšie. Zadné svetlá získali homogénnejší vzhľad a opäť využívajú diódy. Dizajnéri vynovili aj tvar 17– až 19-palcových diskov kolies a tiež paletu lakov. V ponuke pribudli odtiene Rich Espresso a Gravity Blue. Nová verzia GT Line pridáva nápadnejšie prahy, dvojitú chrómovú koncovku výfukov a červené strmene bŕzd. Nechýba ani ozdobná plaketa GT Line.
V interiéri si všimnete nový 4-ramenný volant, nahrádzajúci starší 3-ramenný, a nový panel klimatizácie s displejom s červeným podsvietením. Atmosféru zušľachťujú kvalitnejšie materiály a viac kože. Zákazníci môžu voliť jednofarebné alebo dvojfarebné vyhotovenie kabíny. Ergonómiu zlepšila bedrová opierka sedadla vodiča, nastaviteľná v štyroch smeroch. GT Line pridáva čierne kožené čalúnenie so sivým prešívaním, saténovú povrchovú úpravu kľučiek a špecifické krídelká na volante pre manuálny režim automatickej prevodovky.
Kia popracovala aj na infotainmente. Nový multimediálny systém s 8-palcovou obrazovkou je teraz kompatibilný so smartfónmi cez platformy Android Auto a Apple CarPlay. O nabíjanie smartfónov sa stará indukčná nabíjačka. Balík služieb Kia Connect Services funguje na báze navigácie TomTom. K tomu pridáva Sorento audio Harman/Kardon s výkonom 640 W a desiatimi reproduktormi. Náskok konkurencie v asistenčných systémoch doháňa Sorento kontrolou únavy vodiča, dynamickými LED svetlami s automatickým prepínaním diaľkového režimu a udržiavaním v jazdnom prúde.
Ponuka motorov ostáva bez zmien. Základom je diesel 2,0 CRDi (136 kW) a nad ním výkonnejší naftový 4-valec 2,2 CRDi (147 kW). Práve s ním sa spája najväčšia technologická novinka – 8-stupňová automatická prevodovka. Tá nahrádza pôvodný 6-stupňový automat. Akceleráciu Sorenta na stovku zlepšuje približne o dve desatiny sekundy (9,4 s). Prevodovka pracuje v režimoch Eco, Comfort, Sport a Smart. Vodič ich volí cez ovládač systému Drive Mode Select. Posledný z nich vyberá vhodný mód na základe okamžitých jazdných podmienok vrátane jazdného štýlu vodiča. Tomu prispôsobuje aj tuhosť riadenia a citlivosť plynového pedálu.
Slabší diesel ostáva pri 6-stupňovej automatickej prevodovke. V oboch prípadoch je však alternatívou aj 6-stupňový manuál. Kým motor 2,0 CRDi dodáva Kia výlučne s pohonom oboch náprav AWD, pri 2,2 CRDi môžete voliť len predný náhon. Paletu motorov uzatvára k nám nedovážaný priamovstrekový benzínový 4-valec 2,4 GDI (138 kW), kombinovaný výlučne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies. Podvozok využíva naďalej predné tlmičové vzpery a vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vynovené Sorento sa dostane na európske trhy ešte do konca tohto roka.
Technické údaje
Verzia | 2,0 CRDI AWD | 2,2 CRDi | 2,2 CRDi AWD | 2,4 GDI | 2,4 GDI AWD |
---|---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 995 | 2 199 | 2 199 | 2 359 | 2 359 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 136/4 000 | 147/3 800 | 147/3 800 | 138/6 000 | 138/6 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 402/1 750 | 441/1 750 | 441/1 750 | 241/4 000 | 241/4 000 |
Prevodovka | 6A | 6M/8A | 6M/8A | 6A | 6A |
Max. rýchlosť (km/h) | 201 | 205/205 | 205/205 | 195 | 195 |
0 – 100 km/h (s) | 10,4 | 8,7/9,4 | 9,0/9,4 | 10,2 | 10,5 |
Spotreba na 100 km (l) | 8,7 | 5,6/6,0 | 5,7/6,2 | 8,9 | 9,2 |