Kia Sorento: Kórejské SUV má nový automat a verziu GT

Už po troch rokoch inovuje Kia svoju vlajkovú loď medzi SUV. A nielen vzhľadovo. Sorento prichádza s 8-stupňovou automatickou prevodovkou aj novými bezpečnostnými prvkami. A k tomu všetkému obohacuje ponuku dynamická verzia GT Line.

29.09.2017 12:00
debata
Sorento má prepracované nárazníky, tmavší... Foto: Kia
Kia Sorento - 2017 Sorento má prepracované nárazníky, tmavší „tigrí nos“ a novú grafiku adaptívnych LED svetiel.

Súčasná generácia Sorenta je na trhu od roku 2014. A v Európe sa jej celkom darí. Predvlani sa pre toto najväčšie kórejské SUV rozhodlo 16 539 a vlani 15 344 zákazníkov. Záujem má zvýšiť modernizovaná verzia. Na domácom kórejskom trhu je k dispozícii už od začiatku leta, ale na starom kontinente debutovala až vo Frankfurte nad Mohanom. Prináša nielen zmeny v dizajne. Nová technika a najmä nové bezpečnostné prvky dávajú Sorentu viac šancí v konkurenčnom bo­ji.

Facelift zasiahol najmä prednú časť. Vynovený nárazník obsahuje viac chrómu a štvoricu diód pre hmlové svetlá. Novú grafiku majú aj hlavné LED reflektory . „Tigrí nos“ pôsobí vďaka matnému chrómu elegantnejšie. Zadné svetlá získali homogénnejší vzhľad a opäť využívajú diódy. Dizajnéri vynovili aj tvar 17– až 19-palcových diskov kolies a tiež paletu lakov. V ponuke pribudli odtiene Rich Espresso a Gravity Blue. Nová verzia GT Line pridáva nápadnejšie prahy, dvojitú chrómovú koncovku výfukov a červené strmene bŕzd. Nechýba ani ozdobná plaketa GT Line.

Nová verzia GT Line prináša rozšírené prahy,... Foto: Kia
Kia Sorento - 2017 Nová verzia GT Line prináša rozšírené prahy, 19-palcové disky kolies a červené strmene bŕzd.

V interiéri si všimnete nový 4-ramenný volant, nahrádzajúci starší 3-ramenný, a nový panel klimatizácie s displejom s červeným podsvietením. Atmosféru zušľachťujú kvalitnejšie materiály a viac kože. Zákazníci môžu voliť jednofarebné alebo dvojfarebné vyhotovenie kabíny. Ergonómiu zlepšila bedrová opierka sedadla vodiča, nastaviteľná v štyroch smeroch. GT Line pridáva čierne kožené čalúnenie so sivým prešívaním, saténovú povrchovú úpravu kľučiek a špecifické krídelká na volante pre manuálny režim automatickej prevodovky.

Interiér dostal štvorramenný volant, nový panel... Foto: Kia
Kia Sorento - 2017 Interiér dostal štvorramenný volant, nový panel klimatizácie či výkonnú aparatúru Harman/Kardon.

Kia popracovala aj na infotainmente. Nový multimediálny systém s 8-palcovou obrazovkou je teraz kompatibilný so smartfónmi cez platformy Android Auto a Apple CarPlay. O nabíjanie smartfónov sa stará indukčná nabíjačka. Balík služieb Kia Connect Services funguje na báze navigácie TomTom. K tomu pridáva Sorento audio Harman/Kardon s výkonom 640 W a desiatimi reproduktormi. Náskok konkurencie v asistenčných systémoch doháňa Sorento kontrolou únavy vodiča, dynamickými LED svetlami s automatickým prepínaním diaľkového režimu a udržiavaním v jazdnom prúde.

Vzadu má Sorento nové svetlá s homogénnejším... Foto: Kia
Kia Sorento - 2017 Vzadu má Sorento nové svetlá s homogénnejším sfarbením a vynovený nárazník. GT Line pridáva dvojitú chrómovú koncovku výfuku.

Ponuka motorov ostáva bez zmien. Základom je diesel 2,0 CRDi (136 kW) a nad ním výkonnejší naftový 4-valec 2,2 CRDi (147 kW). Práve s ním sa spája najväčšia technologická novinka – 8-stupňová automatická prevodovka. Tá nahrádza pôvodný 6-stupňový automat. Akceleráciu Sorenta na stovku zlepšuje približne o dve desatiny sekundy (9,4 s). Prevodovka pracuje v režimoch Eco, Comfort, Sport a Smart. Vodič ich volí cez ovládač systému Drive Mode Select. Posledný z nich vyberá vhodný mód na základe okamžitých jazdných podmienok vrátane jazdného štýlu vodiča. Tomu prispôsobuje aj tuhosť riadenia a citlivosť plynového pedálu.

Slabší diesel ostáva pri 6-stupňovej automatickej prevodovke. V oboch prípadoch je však alternatívou aj 6-stupňový manuál. Kým motor 2,0 CRDi dodáva Kia výlučne s pohonom oboch náprav AWD, pri 2,2 CRDi môžete voliť len predný náhon. Paletu motorov uzatvára k nám nedovážaný priamovstrekový benzínový 4-valec 2,4 GDI (138 kW), kombinovaný výlučne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies. Podvozok využíva naďalej predné tlmičové vzpery a vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vynovené Sorento sa dostane na európske trhy ešte do konca tohto roka.

Technické údaje

Verzia 2,0 CRDI AWD 2,2 CRDi 2,2 CRDi AWD 2,4 GDI 2,4 GDI AWD
Zdvihový objem (ccm) 1 995 2 199 2 199 2 359 2 359
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 136/4 000 147/3 800 147/3 800 138/6 000 138/6 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 402/1 750 441/1 750 441/1 750 241/4 000 241/4 000
Prevodovka 6A 6M/8A 6M/8A 6A 6A
Max. rýchlosť (km/h) 201 205/205 205/205 195 195
0 – 100 km/h (s) 10,4 8,7/9,4 9,0/9,4 10,2 10,5
Spotreba na 100 km (l) 8,7 5,6/6,0 5,7/6,2 8,9 9,2

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Kia #facelift #Kia Sorento #autosalón Frankfurt 2017
Články podľa značiek